Învățarea prin muncă va fi exclusiv în răspunderea operatorilor economici, în învățământul superior dual / Metodologia de organizare a acestuia a fost publicată

683 de vizualizări
Foto © Dmytro Zinkevych | Dreamstime.com
Metodologia de organizare și funcționare a învățământului superior dual prevede că operatorii economic vor organiza activitățile de învățare prin muncă, acestea fiind exclusiv în răspunderea lor. În același timp, un cadru didactic coordonator va monitoriza activitățile respective și le va evalua în colaborare cu tutorii de practică. Operatorii economici participă, la rândul lor, și la evaluarea studenților, potrivit metodologiei publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial.

Metodologia prevede că învățământul superior dual „este organizat într-un cadru unitar de către instituțiile de învățământ superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comerț, asociații patronale de ramură, clustere în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică”.

Acest tip de învățământ „se organizează în consorții de către instituții de învățământ superior de stat, particulare sau confesionale acreditate, în baza contractului de parteneriat”, care se încheie între universitate și unul sau mai mulți operatori economici.

Organizarea învățământului superior dual, pe cicluri de studii:

Potrivit Art. 4 (2:

  • „a) pentru studiile universitare de scurtă durată, care corespund unui număr de cel puțin 120 de credite, ca învățământ cu frecvență;
  • b) pentru ciclul I — programe de studii universitare de licență, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 180 și maximum 240 de credite, respectiv nivelului 6 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
  • c) pentru ciclul II — programe de studii universitare de masterat profesional, inclusiv cele de tip MBA/Executive MBA, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 60 și maximum 120 de credite, cu condiția ca durata totală cumulată a ciclului de studii universitare de licență și de masterat să corespundă obținerii a cel puțin 300 de credite de studii transferabile, respectiv nivelului 7 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
  • d) pentru ciclul III — doctorat profesional, ca învățământ cu frecvență sau învățământ cu frecvență redusă.”

Metodologia prevede și că operatorii economici „pot acorda burse, cel puțin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru învățământul superior, precum și din alte fonduri, pentru învățarea în condițiile respectării standardelor de calitate”.

Edupedu.ro a scris pe larg despre noua Metodologie în momentul în care aceasta a fost pusă în consultare publică, în martie a.c.

Metodologia privind Învățământul superior dual, publicată în Monitorul Oficial:

Citește și:
Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Foto: © Dmytro Zinkevych | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Deci universitatile noastre nu pregatesc absolventi “prin/ pentru munca” intrucat aceasta ar fi responsabilitatea exclusiva a agentilor/ operatorilor economici ! Este de RASU-PLANSU aceasta idee stiind ca in universitatile americane, de exemplu, ceea ce conteaza in evaluarea calitatii unei universitati este exclusiv rata de angajare (“prin/ pentru munca!”) a absolventilor acestora. Prejudecata penibila se datoreaza vechilor si noilor decidenti aparent anonimi din Min Edu carora le repugna ideea de-a orienta universitatile noastre catre “mediul de afaceri” intrucat acesta ar fi orientat injositor doar catre MAXIMIZAREA – pe diferite cai – a castigurilor, profiturilor si segmentelor de piata! Ori universitatile noastre – mai ales cele finantate in mare parte de bugetul de stat – ar trebui sa furnizeze doar absolventi cu preocupari superioare, creative, inovative, de exemplu pentru cercetarea stiintifica, inclusiv prin masterate si doctorate”. Aceleasi personaje conservatoare si din aceleasi ratiuni fundamentale au impus “mediului educational” din Romania, inca de acum doua decenii, OG75-2005 privind asa-zisa ASIGURARE A CALITATII EDUCATIEI prin care aceasta este de fapt un SIMULACRU/ FAKE datorita numeroaselor confuzii conceptuale, erori, mituri, prejudecati si aberatii introduse prin dispretul manifestat deschis fata de standardele (inclusiv terminologice) si practicile internationale ale asigurarii si managementului calitatii in “mediul de afaceri”. Rezultatele functionarii total INEFICIENTE a ARACIS si ARACIP in 20 de ani sunt evidente si se pot sintetiza prin conceptul NON-CALITATEA EDUCATIEI. Mass-media si Edupedu prezinta zilnic numeroasele probleme si situatii conflictuale (inclusiv de interese, nu numai judiciare) intre numerosii parteneri de interese (stakeholders) implicati in “mediul educational”, izolat de “mediul de afaceri” (pentru care de fapt lucreaza) pana in 2024… In plus, recent, in noile legi ale invatamantului a fost simulata si abrogarea mult criticatei OG 75-2005 dar cunoscatorii au descoperit imediat ca mai toate definitiile si dispozitiile aberante ale acesteia au fost transpuse copy-paste in L198-2023 si L199-2023!!! Iar comisiile de profil din Parlament au simulat si ele discutarea si “negocierea” sutelor de amendamente primite si de fapt nesolutionate constructiv….Unde ajungem prin mimetism, simulacre, fake-uri, copy-paste, impostura, etc.??? In niciun caz la “Romania Educata” asa cum NU am ajuns (intr-un deceniu!) nici la “Romania lucrului bine facut”! A QUI LA FAUTE? – vorba francofonului???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Din anul școlar 2024-2025, costul standard pentru școlile unde sunt înscriși elevi cu cerințe educaționale speciale este majorat cu cel puțin 75% / În 2024, costul standard per elev, pentru finanțarea școlilor, este 10.080 de lei

Din anul școlar 2024-2025, costul standard pentru școlile unde sunt înscriși elevi cu cerințe educaționale speciale este majorat cu cel puțin 75%, potrivit unei hotărâri publicate în Monitorul Oficial. Este…
Vezi articolul

Protest în faţa ISJ Cluj pentru înfiinţarea unei şcoli speciale pentru copiii cu dizabilităţi din zona Turda, care nu pot fi integraţi în învăţământul de masă și nu se pot deplasa la Cluj-Napoca

Peste 50 de persoane , copii cu nevoi speciale şi părinţi ai acestora, au protestat, miercuri, în faţa Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj şi au cerut înfiinţarea unei şcoli speciale…
Vezi articolul