Învățarea prin muncă va fi exclusiv în răspunderea operatorilor economici, în învățământul superior dual / Metodologia de organizare a acestuia a fost publicată

678 de vizualizări
Foto © Dmytro Zinkevych | Dreamstime.com
Metodologia de organizare și funcționare a învățământului superior dual prevede că operatorii economic vor organiza activitățile de învățare prin muncă, acestea fiind exclusiv în răspunderea lor. În același timp, un cadru didactic coordonator va monitoriza activitățile respective și le va evalua în colaborare cu tutorii de practică. Operatorii economici participă, la rândul lor, și la evaluarea studenților, potrivit metodologiei publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial.

Metodologia prevede că învățământul superior dual „este organizat într-un cadru unitar de către instituțiile de învățământ superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comerț, asociații patronale de ramură, clustere în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică”.

Acest tip de învățământ „se organizează în consorții de către instituții de învățământ superior de stat, particulare sau confesionale acreditate, în baza contractului de parteneriat”, care se încheie între universitate și unul sau mai mulți operatori economici.

Organizarea învățământului superior dual, pe cicluri de studii:

Potrivit Art. 4 (2:

  • „a) pentru studiile universitare de scurtă durată, care corespund unui număr de cel puțin 120 de credite, ca învățământ cu frecvență;
  • b) pentru ciclul I — programe de studii universitare de licență, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 180 și maximum 240 de credite, respectiv nivelului 6 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
  • c) pentru ciclul II — programe de studii universitare de masterat profesional, inclusiv cele de tip MBA/Executive MBA, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 60 și maximum 120 de credite, cu condiția ca durata totală cumulată a ciclului de studii universitare de licență și de masterat să corespundă obținerii a cel puțin 300 de credite de studii transferabile, respectiv nivelului 7 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
  • d) pentru ciclul III — doctorat profesional, ca învățământ cu frecvență sau învățământ cu frecvență redusă.”

Metodologia prevede și că operatorii economici „pot acorda burse, cel puțin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru învățământul superior, precum și din alte fonduri, pentru învățarea în condițiile respectării standardelor de calitate”.

Edupedu.ro a scris pe larg despre noua Metodologie în momentul în care aceasta a fost pusă în consultare publică, în martie a.c.

Metodologia privind Învățământul superior dual, publicată în Monitorul Oficial:

Citește și:
Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Foto: © Dmytro Zinkevych | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Deci universitatile noastre nu pregatesc absolventi “prin/ pentru munca” intrucat aceasta ar fi responsabilitatea exclusiva a agentilor/ operatorilor economici ! Este de RASU-PLANSU aceasta idee stiind ca in universitatile americane, de exemplu, ceea ce conteaza in evaluarea calitatii unei universitati este exclusiv rata de angajare (“prin/ pentru munca!”) a absolventilor acestora. Prejudecata penibila se datoreaza vechilor si noilor decidenti aparent anonimi din Min Edu carora le repugna ideea de-a orienta universitatile noastre catre “mediul de afaceri” intrucat acesta ar fi orientat injositor doar catre MAXIMIZAREA – pe diferite cai – a castigurilor, profiturilor si segmentelor de piata! Ori universitatile noastre – mai ales cele finantate in mare parte de bugetul de stat – ar trebui sa furnizeze doar absolventi cu preocupari superioare, creative, inovative, de exemplu pentru cercetarea stiintifica, inclusiv prin masterate si doctorate”. Aceleasi personaje conservatoare si din aceleasi ratiuni fundamentale au impus “mediului educational” din Romania, inca de acum doua decenii, OG75-2005 privind asa-zisa ASIGURARE A CALITATII EDUCATIEI prin care aceasta este de fapt un SIMULACRU/ FAKE datorita numeroaselor confuzii conceptuale, erori, mituri, prejudecati si aberatii introduse prin dispretul manifestat deschis fata de standardele (inclusiv terminologice) si practicile internationale ale asigurarii si managementului calitatii in “mediul de afaceri”. Rezultatele functionarii total INEFICIENTE a ARACIS si ARACIP in 20 de ani sunt evidente si se pot sintetiza prin conceptul NON-CALITATEA EDUCATIEI. Mass-media si Edupedu prezinta zilnic numeroasele probleme si situatii conflictuale (inclusiv de interese, nu numai judiciare) intre numerosii parteneri de interese (stakeholders) implicati in “mediul educational”, izolat de “mediul de afaceri” (pentru care de fapt lucreaza) pana in 2024… In plus, recent, in noile legi ale invatamantului a fost simulata si abrogarea mult criticatei OG 75-2005 dar cunoscatorii au descoperit imediat ca mai toate definitiile si dispozitiile aberante ale acesteia au fost transpuse copy-paste in L198-2023 si L199-2023!!! Iar comisiile de profil din Parlament au simulat si ele discutarea si “negocierea” sutelor de amendamente primite si de fapt nesolutionate constructiv….Unde ajungem prin mimetism, simulacre, fake-uri, copy-paste, impostura, etc.??? In niciun caz la “Romania Educata” asa cum NU am ajuns (intr-un deceniu!) nici la “Romania lucrului bine facut”! A QUI LA FAUTE? – vorba francofonului???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Workshop Siguranta online

Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului

Situație inedită la prima ediție a Olimpiadei de Securitate Cibernetică. Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a din București, participanți la etapa pe municipiul București a OSC, au…
Vezi articolul

Rezultate admitere liceu 2023. Au rămas nerepartizați 1.619 elevi, din care patru au medii peste 9 / Cei mai mulți elevi, peste 111.000, au intrat la liceul dorit, iar aproape jumătate dintre ei la prima opțiune pusă pe fișă

Rezultatele admiterii la liceu au fost anunțate de Ministerul Educației miercuri la prânz. Acestea arată că numărul elevilor repartizați computerizat  111.128 de elevi, adică 98,56% dintre cei care au depus…
Vezi articolul

Bătălia pe banii europeni pentru școli și profesori: Ministrul Fondurilor vrea să preia de la Educație instituția care gestionează finanțarea. Boloș ar urma să decidă proiectele din educație și cercetare care vor primi bani

Marcel Boloș vrea să preia, pe model PSD, instituția din Ministerul Educației care decide care sunt ideile și proiectele din educație și cercetare care pot primi finanțare europeană. Un proiect…
Vezi articolul

Simplificarea programului european de distribuție de fructe, legume și lapte în școli, cerută de Parlamentul European / Doar 20% dintre elevii din UE au fost vizați de program. În România, în luna martie încă se mai desfășurau licitații în unele județe

Parlamentul European a adoptat marţi o rezoluţie prin care solicită mai multe resurse financiare şi simplificarea programului UE de distribuţie de fructe, legume, lapte şi produse lactate în şcoli, în…
Vezi articolul