Învățare remedială pentru toți elevii din clasele V-VII și IX-XI cu media anuală sub 6 la limba română și matematică, printre recomandările Ministerului Educației

6.707 vizualizări
Foto: Freepik.com
Ministerul Educației recomandă ca să fie organizat un program de învățare remedială pentru elevii din clasele V-VII și IX-XI cu media anuală sub 6 la limba română și matematică. Măsura se găsește într-un răspuns al Ministerului Educației către senatorul Ștefan Pălărie (USR). În total sunt 13 măsuri „în scopul ameliorării rezultatelor școlare ale elevilor, atât la nivelul inspectoratelor școlare, cât și la nivelul unităților de învățământ.”

Concret, una dintre măsuri se referă la organizarea și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.

O altă recomandare vizează organizarea și desfăşurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali, care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru evaluarea naţională, respectiv examenul de bacalaureat.

Iată care sunt cele 13 măsuri propuse de Ministerul Educației:

„În scopul ameliorării rezultatelor școlare ale elevilor, atât la nivelul inspectoratelor școlare, cât și la nivelul unităților de învățământ se recomandă următoarele măsuri:

  1. Realizarea de către persoanele abilitate legal, la nivelul unității de învăţământ preuniversitar (director/director adjunct, responsabilul comisiei pentru curriculum) de asistențe la ore şi activităţi de consiliere pedagogică a cadrelor didactice.
  2. Realizarea de activități metodice la nivelul catedrelor/comisiilor metodice din unităţile
    de învăţământ preuniversitar și al cercurilor pedagogice, inclusiv activititi de interasistență la orele de curs. Este necesar ca activitățile metodice şi cele de consiliere didactică să se focalizeze pe:
    • a. modalitățile de dezvoltare a competentelor de lectură și matematică la toate
      disciplinele din planurile cadru;
    • b. predarea diferențiată, prin adaptarea strategiilor didactice la nevoile elevilor;
    • c. modalităţile de dezvoltare a unor relații de încredere între cadrele didactice şi elevi, precum și dezvoltarea coeziunii colectivelor de elevi şi a unui climat de susținere a elevilor în clasă;
  3. Identificarea nevoilor de formare a cadrelor didactice și susținerea participării cadrelor
    didactice la programe de formare continuă în domeniul specialităţii şi al didacticii
    disciplinei, inclusiv privind evaluarea competențelor elevilor, predarca diferențiată,
    organizarea activităților de educatie remedială, strategii didactice şi de managementul
    clasei eficiente în lucrul cu copiii din categorii dezavantajate social, cultural şi/sau
    economic;
  4. Prioritizarea de către CJRAE, CMBRAE a activităților de consiliere psihopedagogică
    a elevilor din anii terminali pentru: creșterea motivației pentru participare şi pregătire pentru examenele naționale, eliminarea stigmei şi a discriminării elevilor cu rezultate şcolare scăzute, precum şi a celor care dezvoltă suferință emoțională ca urmare a bullyingului (inclusiv pe criterii de apartenență etnică), gestionarea neîncrederii în propriile abilități, încurajarea progresului personal, a perseverenței și a rezilienței (inclusiv în relatie cu rezultatele obținute la simulările examenelor naționale).
  5. Organizarea și desfăşurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare
    remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali, care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru evaluarea naţională, respectiv examenul de bacalaureat.
  6. Organizarea și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.
  7. Sustinerea de către ISJ/ISMB a unităților de învățământ în implementarea proiectelor
    cu finanțare externă (PNRAS, ROSE) în vederea valorificării activitatilor și a
    resurselor acestora pentru prevenirea abandonului scolar şi pentru îmbunătăţirea
    rezultatelor la examenele naționale.
  8. Ghidarea unitatilor de învăţământ în organizarea unor activități si programe de
    orientare şcolară și consiliere în carieră, cu implicarea părinților/reprezentanților
    legali, a angajatorilor locali, cu accent pe prezentarea rutelor şcolare, a
    profesiilor/meseriilor/ocupațiilor actuale şi a rolului pe care il poate avea educația în
    creşterea sanselor de succes în viață;
  9. Monitorizarea prezenței elevilor și luarea măsurilor pentru prevenirea şi diminuarea
    absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezenței la
    şcoală a elevilor şi de informare permanentă a familiilor acestora. Sesizarea cazurilor
    de absenteism ridicat către serviciile publice de asistență socială şi colaborarea cu
    acestea în vederea reintegrării elevilor la cursuri;
  10. Implicarea parintilor in activități de informare, susținere și responsabilizare privind participarea şcolară a elevilor şi continuarea studiilor; organizarea de activititi de informare, susținere și consiliere a familiei elevilor, în parteneriat cu serviciile publice de asistenţă socială;
  11. Organizarea unor campanii de informare şi întâlniri cu părintii/tutorii de etnie romă
    cu privire la importanta şcolii/participării copiilor la examenele naționale, vizând și impactul pe care îl are educația asupra viitorului unui elev în centre de zi, cămine cultural si alte spatii populare din comunitate, cu implicarea mediatorilor școlari și/sau a resurselor umane de etnie romă de la nivelul unității de învățământ sau a mediului asociativ;
  12. Inițierea la nivelul unităților de învățământ a unor programe de mentorat intensiv,
    asigurat de tineri romi, studenți sau elevi de liceu, pentru elevii din anii terminali de
    liceu și de gimnaziu, după caz, pentru o mai bună retenție a acestora; informarea,
    consilierea și orientarea educațională și vocațională a elevilor, oferită de către tineri care sunt în următorul ciclu educațional, cu accent pe familiarizarea, din timp, a elevilor cu mediul din următorul ciclu educațional;
  13. Încurajarea elevilor să participe la examenele naționale, în mod special la evaluarea
    națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, informarea corectă a acestora cu privire la
    rolul examenelor și al evaluărilor naționale.”
Citește și:
Toate liceele au avut de stabilit măsuri remediale pentru toți elevii de clasa a XII-a. Verificarea măsurilor a revenit inspectoratelor școlare, potrivit unei adrese a Ministerului Educației
Sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor, printre cele 13 măsuri trimise de Ligia Deca, după ce în premieră au fost făcute rapoartele de cercetare cu neparticiparea copiilor la Evaluarea Națională și BAC

9 comments
  1. Eu propun mărirea timpului de studiu la elevii care nu se descurca prin introducerea repetenției. Sau micșorarea de locuri la licee și mărirea lor la scoli profesionale ca să nu mai piardă timpul elevii cu repetentia.

  2. Propun reducerea numărului elevilor dintr-o clasă, astfel încât să avem timp să aprofundăm noțiunile predate. Efective de 15 elevi. Propun şi editarea unor manuale în concordanță cu temele abordate la EN şi BAC.

  3. Ce ore remediale ? Mai bine doamna ministru ar verifica ce profesori sunt in scolii ,profesor de matematica care termina facultatea si preda si el ca sa se dea el mare ca a invatat matematica si ca a luat numai 10 ,dar in fata copiilor urla ca disperatu si spune la copii tu nu ai ..neuroni…ii scoate la tabla sa rezolve exerciti care trebuie explicate de profesor si daca copilul nu stie il amenita ca i pune 3 in catalog . Asa ca nu va mai mirati ca nu se invata si ca copii nu iau examenele.

    1. Aveți dreptate și îi mai auzit că popa în biserică zice slujba numai o dată nu de două ori.Daca copiii nu înțeleg ceva la oră.

  4. Apropos de PNRAS… După o bogată activitate remedială, efectiv lucrată, desfășurată în anul școlar trecut, profesorii nu au fost plătiți și li s-a imputat că, vezi Doamne, nu au efectuat orele destinate acestei pregătiri, deși există dovezi certe ale contrariului… Undeva, într-o instituție școlară rurală cu renume…

  5. Ore remediale inseamna ore in plus, asa ca ne lovim de 2 probleme:
    1. Cine tine ore acestea si cum sunt platiti acei profesori? Sunt obligati profesorii de romana, mate si alte discipline da Bac si EN sa faca voluntariat pe banii si timpul lor? Ce ei sunt pr0stii scolii?
    2. Cand sa mai tii si aceste ore remediale? Elevii deja au un program supraincarcat de la 8 la 3-4 dupa-amiaza, cine mai sta pana seara la ore si ce randament mai au acestea? Elevii se plictisesc la scoala cu ore total nefolositoare de genul religie, latina, desen, psihologie, sociologie, logica, muzica, istoria holocaustului si alte p0rcarii, cine credeti ca mai are timp si energie de ore remediale?

    1. Dacă majoritatea elevilor tăi nu iau bacul sau EN, nu ar trebui să fii obligat să faci ore remediale. Dar ar trebuie să fii obligat să dai înapoi banii pe care i-ai luat pentru orele la clasele respective, timp de 4 ani.

      1. Daca profesorii ar trebui sa dea inapoi banii, la fel și părinții elevilor care nu iau note bune la EN sau Bac ar trebui sa dea înapoi banii pe bursele luate de elevi și cheltuiți pe orice altceva decât pentru nevoile copiilor.
        Dacă tot se spune de parteneriat elev-parinte-profesor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Ligia Deca anunță, după cu o întâlnire cu procurorul-șef al DIICOT, măsuri existente deja în combaterea consumului de droguri și a altor infracțiuni / Ea spune că vor fi parcurși “noi pași”, dar nu precizează care sunt aceștia

“Am stabilit, împreună cu procurorul-șef Alina Albu, să existe o informare reciprocă, la nivel instituțional, atunci când avem cunoștință de infracțiuni comise în perimetrul școlar – de exemplu cazuri de…
Vezi articolul

Academicianul Mircea Dumitru – propus la conducerea Consiliului responsabil cu atestarea titlurilor universitare, CNATDCU, pentru mandatul 2024-2028 / Alți trei membri ai Academiei Române – Marius Andruh, Dumitru Murariu și Nicolae Zamfir – propuși vicepreședinți

Patru reprezentanți ai Academiei Române sunt propuși să dețină conducerea Consiliului General al CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, pentru mandatul 2024-2028, potrivit listei de propuneri pentru componența Consiliului…
Vezi articolul