Învățământul bucureștean nu e pregătit pentru școala exclusiv online, dacă aceasta va deveni necesară – Consiliul Municipal al Elevilor

3.376 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Capitala nu este pregătită pentru a trece la predarea exclusiv online, ce ar putea fi determinată de creșterea rapidă a numărului de cazuri de coronavirus, arată într-un comunicat de presă Consiliul Municipal al Elevilor București (CMEB), organizație locală a elevilor. Aceasta a publicat o sinteză a unei consultări în rândul elevilor, referitoare la prima lună de școală. Participanții, marea majoritate elevi de liceu, se plâng de nerespectarea condițiilor de distanțare și igienă și de condițiile materiale pentru predarea la distanță.

Potrivit Biroului executiv al CMEB:

  • ”În ultimele trei zile, conform datelor oficiale, nivelul de infectare cu virusul SARS-COV-2 s-a ridicat la aproximativ 3000 de cazuri noi pe zi, aspect ce ne obligă în mod garantat să fim conștienți de faptul că ne pregătim să atingem pragul celui de-al doilea val al pandemiei. În aceste condiții, este imoral și iresponsabil ca autoritățile competente din sfera educației să nu ia în calcul intrarea tuturor unităților de învățământ sub scenariul roșu, scenariu ce implică mutarea exclusivă în mediul online a actului de predare. De altfel, în acest punct, evaluăm situația teritorială ca fiind nepregătită pentru acest pas, întrucât multe dintre cadrele didactice nu dispun de baza materială și pregătirea tehnică necesare, fiind nevoite să aplice la resursele personale. (…)”. 

Organizația a publicat o sinteză a părerilor câtorva sute de elevi, majoritatea elevi de liceu, exprimate într-o consultare de evaluare a situației, după prima lună de școală. Participanții s-au plâns atât de nerespectarea condițiilor de distanțare și igienă de către unii elevi sau profesori, cât și de lipsa condițiilor adecvate de predare, dar și de faptul că mulți au fost obligați să țină camerele deschise în timpul orelor.

Participanții la consultarea CMEB au apreciat:

●  într-un procent de 37,7%, că transmiterea unitară a suporturilor și materialelor de curs nu s-a realizat;

●  într-un procent de 38,9%, că transmiterea tuturor cursurilor online, pe platforma agreată de instituțiile educaționale nu s-a realizat în conformitate cu prevederile legale;

●  Transmitera unitară a temelor nu s-a realizat într-un procent similar de 38,2%; 

●  Obligativitatea menținerii camerelor web deschise de către elevi a fost sesizată de 54.9% dintre participanți. CMEB: condiția e “ilegală din punct de vedere penal, conform Noului Cod Civil (capitolul II, secțiunea 3, articolul 71-Dreptul la viața privată). Elevii au fost amenințați cu sancționarea prin trecerea absenței la oră și scăderea notei la purtare”;

●  21,6% au spus că au colegi care nu au acces la internet sau nu beneficiază de device-uri, acest lucru încălcând dreptul la educație.

●  Purtarea incorectă a măștilor de către elevi și profesori e reclamată de 36,8%;

●  13,1 spun că nu beneficiază de săpun, dezinfectant, hârtie și apă caldă în grupurile sanitare;

●  66,8% au spus că nu au primit mască din partea școlii;

● 23,6% au reclamat săli de curs neaerisite.

Pe o scară de la 1 la 5:

●  Curățenia din școli are o medie inițială de 4,11, scăzând mai apoi la 3,91;

●  Încrederea și sentimentul de siguranță resimțite în timpul orelor de curs fizice s-au
diminuat și ele, de la 3,7 la 3,5.

Alte probleme reclamate, conform CMEB:

●  Absența camerelor web în clase, mai ales în școlile gimnaziale, făcând imposibile orele de curs în scenariul galben;

●  Lipsa comunicării dintre elevi și direcțiune privind cazurile active din școală (direcțiunea nu comunică cine este infectat, intrând sub incidența penală a zădărnicirii combaterii bolilor);

●  Lipsa pregătirii cadrelor didactice pentru predarea în mediul online, rezultând absența concretizării orelor din spațiul digital;

●  Elevilor le- fost îngrădit dreptul la recreație în spații deschise, cu distanțarea conformă;

●  În pauze, regulile sanitare dispar în multe dintre unități, iar în cele în care elevilor le este
permis sa iasă într-un spațiu deschis, măsurile de protecție nu sunt respectate.

Rapoartele detaliate cu răspunsuri la chestionarul CMEB pot fi consultate aici și aici.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul

Cele două proiecte de legi ale Educației au fost avizate favorabil, cu observații și propuneri, de către Consiliul Economic și Social  / Președintele forului: Vineri e ședință de Guvern pe tema celor două proiecte

Cele două proiecte de legi ale Educației, legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior, au fost avizate favorabil, cu propuneri de modificare și observații, de către Consiliul Economic și Social…
Vezi articolul

VIDEO De ce ar fi utile grădinile în curtea școlilor, cultivate în regim de permacultură? „Noi nu doar facem agricultură, ci realizăm un echilibru. Facem adăposturi pentru arici, iar copiii pot învăța cum se îmbină ecosistemele”

Dacă în școli din Europa se face educație ecologică prin exemple practice, în România, odată cu deschiderea curților școlilor pentru activități sportive extrașcolare, s-ar putea crea contextul potrivit pentru realizarea…
Vezi articolul