Învățământ la distanță: ce instrumente folosesc țările unde au fost închise până acum școlile, din cauza coronavirusului

Sfaturi pentru predarea online

Foto: Pexels.com

O bună parte dintre țările unde au fost închise școlile, până acum, oferă servicii digitale, TV sau alte instrumente pentru a facilita accesul copiilor la educație. Complexitatea acestor platforme variază enorm de la țară la țară, de la simple canale Youtube la platforme de tip cloud. EduPedu.ro vă prezintă cum arată o bună parte dintre acestea. PLUS: Numeroase instrumente online recomandate de UNESCO pentru asigurarea continuării procesului educațional, pe perioada întreruperii studiilor.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat luni seară, la finalul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, că a “constituit un grup de lucru care a analizat posibilitatea realizării cursurilor și online”. “Dacă luăm măsura de a realiza cursuri online, vor fi solicitați [profesorii – n.red.] să țină cursuri online”, a precizat Anisie, după anunțul suspendării tuturor cursurilor din școli și grădinițe până pe data de 22 martie (detalii aici). Până în acest moment, nu există nicio informație publică cu privire la soluțiile ministerului român.

Instrumente folosite în țările unde au fost închise școlile, la nivel național sau local
China
Platforma chineza de invatare in cloud / Sursa: Eduyun.cn
Japonia – resurse educaționale online

Țară care, de asemenea, are un număr foarte mare de elevi care stau acasă, Japonia a pus la punct, între altele:

Platforma Mext – Japonia / Sursa: Mext.go.jp
Italia – portal dedicat noului cornavirus
Sursa: Istruzione.it
Iran
TV pentru elevi in Iran / Sursa: Medu.ir
Bahrain
Invatamant la distanta in Bahrain / Sursa: EduNet Bahrain
Franța
Portalul Ma classe a maison / Sursa: Cned.fr
Alte soluții naționale de educație și informare online, semnalate de UNESCO:

UNESCO prezintă, totodată, propria selecție de aplicații și instrumente software pe care elevii și profesorii le pot accesa pentru a continua procesul de învățare pe perioada de închidere a școlilor.

Cele mai multe sunt înstrumente în engleză, chineză, arabă și alte limbi de circulație internațională, dar multe sunt utilizabile pentru stricta lor utilitate – transfer de informație, comunăți online (ex.: clase), resurse, diverse servicii, de la traduceri la exerciții.

O selecție de aplicații:

Selecția completă propusă de UNESCO e disponibilă aici

Photo: Pexels

 

Exit mobile version