Învățământ la distanță: ce instrumente folosesc țările unde au fost închise până acum școlile, din cauza coronavirusului

6.039 de vizualizări
Sfaturi pentru predarea online
Foto: Pexels.com
O bună parte dintre țările unde au fost închise școlile, până acum, oferă servicii digitale, TV sau alte instrumente pentru a facilita accesul copiilor la educație. Complexitatea acestor platforme variază enorm de la țară la țară, de la simple canale Youtube la platforme de tip cloud. EduPedu.ro vă prezintă cum arată o bună parte dintre acestea. PLUS: Numeroase instrumente online recomandate de UNESCO pentru asigurarea continuării procesului educațional, pe perioada întreruperii studiilor.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat luni seară, la finalul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, că a “constituit un grup de lucru care a analizat posibilitatea realizării cursurilor și online”. “Dacă luăm măsura de a realiza cursuri online, vor fi solicitați [profesorii – n.red.] să țină cursuri online”, a precizat Anisie, după anunțul suspendării tuturor cursurilor din școli și grădinițe până pe data de 22 martie (detalii aici). Până în acest moment, nu există nicio informație publică cu privire la soluțiile ministerului român.

Instrumente folosite în țările unde au fost închise școlile, la nivel național sau local
China
Platforma chineza de invatare in cloud / Sursa: Eduyun.cn
Japonia – resurse educaționale online

Țară care, de asemenea, are un număr foarte mare de elevi care stau acasă, Japonia a pus la punct, între altele:

Platforma Mext – Japonia / Sursa: Mext.go.jp
Italia – portal dedicat noului cornavirus
  • Profesorii italieni apelează la diverse soluții, dar au la dispoziție și un portal dedicat noului cornavirus, ce oferă soluții pentru învățământ la distanță, de la pachete dedicate puse la munct de mari companii precum Microsoft și Google la materiale multimedia oferite de RAI sau alte entități italiene
Sursa: Istruzione.it
Iran
TV pentru elevi in Iran / Sursa: Medu.ir
Bahrain
  • În această țară elevii au la dispoziție un portal, EduNet, ce oferă servicii de învățare pentru fiecare clasă și permite comunicarea între profesori, elevi și părinți.
Invatamant la distanta in Bahrain / Sursa: EduNet Bahrain
Franța
Portalul Ma classe a maison / Sursa: Cned.fr
Alte soluții naționale de educație și informare online, semnalate de UNESCO:

UNESCO prezintă, totodată, propria selecție de aplicații și instrumente software pe care elevii și profesorii le pot accesa pentru a continua procesul de învățare pe perioada de închidere a școlilor.

Cele mai multe sunt înstrumente în engleză, chineză, arabă și alte limbi de circulație internațională, dar multe sunt utilizabile pentru stricta lor utilitate – transfer de informație, comunăți online (ex.: clase), resurse, diverse servicii, de la traduceri la exerciții.

O selecție de aplicații:
  • ClassDojo: aplicație dedicată comunităților elevi-profesori-părinți, cu opțiuni de transfer de fișiere, mesagerie etc.
  • EdX: Acces la cursuri online puse la dispoziție gratuit de mari instituții de învățământ (în engleză)
  • EkStep: Platformă deschisă de învățare, cu librărie de resurse educaționale (în engleză)
  • Biblioteca Digitală Globală promovată de NESCO și Agenția Norvegiană de Cooperare pentru Dezvoltare (NORAD)
  • Mindspark: platformă de sprijin pentru învățarea matematicii
  • One Billion: aplicație pentru scriere, citire și calcul (în engleză)
  • Dingtalk – platformă chinezească folosită în multe țări, ce oferă sprijin pentru lecții în sistem live-streaming și care permite video-conferințe, mesagerie instant etc
  • Lark – alt set de aplicații ce permite spațiu de stocare, video conferințe pentru predarea lecțiilor, mesagerie, procesarea documentelor etc

Selecția completă propusă de UNESCO e disponibilă aici

Photo: Pexels

 


2 comments
  1. 30% dintre elevii mei nu au acasă calculator. 20%nu au conexiune bună la internet nici măcar la telefon în mediul rural. Sondaj făcut pe un eșantion de 100 de elevi.

  2. Pai imi pare primul pas inspre desfiintarea ocupatiei de profesor. Sunteti de acord?

    Le dam elevilor subventie din per capita si concediem 90 la suta din profesori.

    Numai mie mi se pare inceputul sfarsitului?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala hibridă răspunde “problemelor sistemice ale educației din România” și “răspunde nevoii de digitalizare a educației” – Camera de comerț româno-americană AmCham, în sprijinul strategiei SmartEdu

“Pentru îmbunătățirea performanțelor sistemului de educație din România, propunem adoptarea unui model de învățământ hibrid, la nivelul întregului sistem public și particular acreditat de educație din România”, arată Camera de…
Vezi articolul

Universitatea parlamentară Valahia: La Târgoviște rectorul, președintele senatului universitar, cel puțin un vicepreședinte și un fost decan influent vor candida în alegerile legislative, toți pe listele PSD

Controlul politic asupra unor instituții de învățământ superior din România, consfințit de legile Deca-Iohannis, se distinge cel mai bine în actualul moment electoral prin situația de la Universitatea Valahia din…
Vezi articolul