Introducerea Geografiei la BAC, ca disciplină la alegere, pentru elevii de la real și tehnologic, în noua lege a Educației, cerută de Societatea de Geografie din România

6.814 vizualizări
Foto: © Akalashnikov00 | Dreamstime.com
Introducerea Geografiei la examenul de bacalaureat, ca disciplină la alegere, pentru elevii de la real și de la filiera tehnologică, în proiectul legii Educației, este solicitată parlamentarilor de către Societatea de Geografie din România (SGR). În forma adoptată ieri de Camera Deputaților, proiectul legii învățământului preuniversitar nu include geografia, ca disciplină la alegere, la bacalaureat, pentru liceenii de la real și tehnologic, ci doar pentru cei de la uman.

În expunerea argumentelor se arată de ce elevii de la specializarea științe ale naturii ar trebui să aibă Geografia, ca disciplină alternativă la bac: „Elevii de la liceele teoretice, specializarea stiintele-naturii, ar trebui să aibă disciplina Geografie ca alternativă la disciplinele fizică, chimie și biologie. Argumentele sunt că peste 90% din participanții la olimpiada “Stiintele Pământului” provin de la această specializare, unde Geografia deține 25% din punctajul final, ca și fizica, chimia și biologia. Elevii sunt interesați si multi din ei vor dori să aleagă această disciplină.”

Concret, Societatea de Geografie din România cere introducerea Geografiei, ca disciplină la alegere, după cum urmează: 

Art. 99 – „(5) Proba E – probe scrise, obligatorii, specifice profilului sau specializării sunt desfășurate după cum urmează:

a) pentru profilul real, specializarea matematică-informatică, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Matematică și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real la alegere între: Informatică, Fizică, Chimie, Biologie, Geografie.

b) pentru profilul real, specializarea stiintele-naturii, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Fizică/Chimie/Biologie/Geografie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real la alegere între: Fizică, Chimie, Biologie, Geografie, Matematică sau Informatică, alta decât cea la care a sustinut proba obligatorie; 

e) pentru filiera tehnologică, o probă scrisă specifică domeniului de pregătire și o probă, la alegere, dintre disciplinele relevante pentru profilul real (Fizică/Chimie/Biologie/Geografie);

f) pentru filiera vocațională, două probe, dintre care, una obligatorie dintre disciplinele de specialitate și alta, la alegere, dintre disciplinele relevante pentru profilul predominant al specializării, Psihologie, Filosofie, Logică și argumentare, Geografie, Economie.”

Cum arată examenul de Bacalaureat în forma adoptată de Camera Deputaților

Art. 102 – „(5) Proba E – probe scrise, obligatorii, specifice profilului sau specializării sunt desfășurate după cum urmează:

a) pentru profilul real, specializarea matematică-informatică, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie, la Matematică și o probă, la o disciplină relevantă pentru profilul real la alegere între: Informatică, Fizică, Chimie, Biologie;

b) pentru profilul real, specializarea științele-naturii, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Fizică/Chimie/Biologie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real la alegere între: Fizică, Chimie, Biologie, Matematică sau Informatică, alta decât cea la care a susținut proba obligatorie;

e) pentru filiera tehnologică, o probă scrisă specifică domeniului de pregătire și o probă, la alegere, dintre disciplinele relevante pentru profilul real;

f) pentru filiera vocațională, două probe, dintre care, una obligatorie dintre disciplinele de specialitate și alta, la alegere, dintre disciplinele relevante pentru profilul predominant al specializării.”

În proiectul legii Educației, Bacalaureatul are o nouă structură, cu Matematică susținută și de elevii de la uman, o probă nouă de competențe „complementare” și alte două examene scrise la limbi străine, toate de-a lungul clasei a XII-a.

Foto: © Akalashnikov00 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
ULTIMA ORĂ Societatea de Geografie din România solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să publice componența grupurilor de lucru pentru planurile-cadru pentru liceu: Sunt grupuri de lucru secrete?

3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ghid Practic pentru Profesori – Combaterea Discriminării în Clasă, lansat de CNCD / Cum descoperim cazurile de bullying? Exemple de traume care trebuie să atragă atenția cadrelor didactice și sfaturi pentru implicarea părinților

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Institutul pentru Politici Publice au publicat un ghid practic pentru profesorii din școlile primare și gimnaziale și directorii școlilor, util în identificarea situațiilor de…
Vezi articolul

Sesiune extraordinară de Rezidenţiat în 14 mai: sunt 962 de candidaţi pe 626 de locuri / Medic: „În centrele universitare există un număr mare de medici, spre deosebire de alte zone din ţară unde avem un deficit important”

Prof. Univ. Dr. Cătălina Poiană, Preşedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, a declarat că la sesiunea extraordinară a examenului de Rezidenţiat din data de 14 mai s-au înscris 962 de…
Vezi articolul

Guvernul Ciucă a adoptat netransparent o ordonanță prin care, sub pretextul urgenței, o autoritate publică centrală sau locală va putea să adopte orice decizie fără niciun fel de consultare, acuză mai multe ONG-uri, într-o scrisoare deschisă către Avocatul Poporului

Fără a cere avizul Consiliului Economic și Social, fără a publica textul măcar pe agenda publică a Ședinței de Guvern, Guvernul Ciucă a adoptat o Ordonanță de Urgență care modifică…
Vezi articolul