Întrebare: „Bacalaureatul arată cunoștințele pe care le-a acumulat un elev?” Răspunsul ministrului: Orice evaluare evaluează subiectele din evaluarea respectivă

7.253 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu a spus că Bacalaureatul actual este o „evaluare care evaluează subiectele” și că „sigur reflectă programa școlară”. Declarația a fost făcută  la emisiunea Tema Zilei, pe TVR 1, ca răspuns la întrebarea moderatorului dacă Bacalaureatul actual arată limpede cunoştinţele acumulate de un elev în liceu. Ministrul a explicat apoi că e nevoie de o diferențiere și mai mare a examenului de Bacalaureat, “pe tipuri de clase” şi chiar despre cum ar trebui “să gândim la abordarea unui curricullum diferențiat”.

Moderator:Considerați că Bacalaureatul actual arată limpede cunoștințele pe care le-a acumulat un elev în timpul liceului?”

Ecaterina Andronescu: “Orice evaluare evaluează subiectele pe care examenul le presupune în evaluarea respectivă. Sigur reflectă programa școlară, fără îndoială pentru că subiectele au fost din programele școlare pe diferite tipuri și profile de învățământ. Ce fac cu aceste cunoștințe, asta fără îndoială este o întrebare la care cred că mai trebuie să lucrăm pentru că eu mi-aduc aminte, ca studentă fiind, chiar la ora de discipline dificile, matematica superioară pe care o face Politehnica pentru orice facultate, profesorul meu de matematică ne spunea la ce folosim fiecare dintre lucrurile pe care le învățam. Și de aceea îndreptarea modalității de predare și către utilitatea acelor cunoștințe cred că ar face și lecția mai atractivă și deopotrivă elevii ar înțelege de ce trebuie să învețe, la ce le sunt utile cunoștințele.”

Bacalaureat diferenţiat pe tipuri de clase

Ministrul a vorbit apoi despre ”nevoia de a avea un Bacalaureat diferențiat”. Ecaterina Andronescu a explicat la ce se referă: “mă gândesc la diferențiat pe tipuri de clase. Una este clasa de matematică-informatică, alta este clasa de științele naturii, astăzi Bacalaureatul se diferențiază prea puțin, poate trebuie să-l diferențiem mai mult și, de ce nu, chiar să gândim la abordarea unui curricullum diferențiat, în funcție și de opțiunile ulterioare ale celor care aparțin unei generații de elevi”.

Reamintim că pe 29 martie 2019, cu două zile înanintea termenului asumat de Guvern la care ar fi trebuit să propună dezbaterii proiectele celor trei legi ale Educației agreate în acordul cu sindicatele la Alba Iulia în noiembrie 2018, Ecaterina Andronescu a prezentat „Viziunea” sa asupra educației. În prezentare erau propuse patru tipuri de Bacalaureat – unul pentru studiile teoretice (științe), cel pentru studiile socio-umaniste și cel pentru studii vocaționale, plus unul pentru studii tehnologice.

FOTO: gov.ro


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Problemele probei de interviu pentru concursul de directori de școli, în opinia lui Andrei Ion, doctor în psihologie organizațională și managerul regional al unei companii internaționale de recrutare

Cele mai mari probleme ale concursului național pentru angajarea directorilor de școli „cred că sunt legate de etapa de interviu”, spune Andrei Ion într-o analiză făcută pe metodologia și organizarea…
Vezi articolul

Bursele de excelență pentru elevii olimpici care învață în școli particulare nu s-au plătit până acum, la 3 luni de la debutul școlii. Președintele Federației Părinților anunță că banii nu vin de la Ministerul Educației, ci „de la centru“ și că „se așteaptă publicarea unei hotărâri de guvern”

Elevii din școlile private sau confesionale, care au dreptul la burse de excelență olimpică unu și doi, la fel ca elevii de stat, conform regulilor de acordarea burselor în acest…
Vezi articolul

Consiliul Elevilor și alte câteva ONG-uri și companii apără modelul prin care o treime dintre elevii oricărei clase vor primi burse de merit: ar putea duce la o “distribuție mai echitabilă a resurselor” / Noua reglementare – criticată de Avocatul Poporului

Noul model de alocare a burselor de merit, promovat de Ministerul Educației în baza noii legi a învățământului preuniversitar, model prin care 30% dintre elevii unei clase urmează să primească…
Vezi articolul