Întrebare adresată „tuturor colegilor din sistemul de învățământ”, în marja consultărilor pe noile legi ale Educației: Ați lucrat vreodată și în mediul privat? / Consilierul ministrului Educației lansează un chestionar cu 31 de întrebări și termen limită 5 august despre educația incluzivă și dacă profesorii vor să urmeze un curs de formare

13.865 de vizualizări
Foto: captură – chestionar
Ce știu și ce cred cadrele didactice despre educația incluzivă, asta vrea să afle consilierul ministrului Educației, care a trimis școlilor un chestionar cu 31 de întrebări, potrivit unui mesaj obținut de Edupedu.ro. Profesorii au de răspuns la întrebări legate de faptul că au fost sau nu angajați și în privat – la afterschool sau firme -, sau despre copii cu diferite deficiențe și tulburări, dacă știu să lucreze cu ei și dacă vor să urmeze un curs despre educația incluzivă.

Mesajul consilierului ministrului Educației, transmis școlilor: „Bună ziua! În marja consultărilor pe noile legi ale educației, pentru a identifica percepția cadrelor didactice cu privire la educația incluzivă și nevoile de formare din perspectiva schimbărilor propuse, vă adresăm rugămintea de a transmite chestionarul alăturat tuturor colegilor din sistemul de învățământ pentru a fi completat până cel târziu la data de 5 august. Studiul este realizat cu sprijinul școlii doctorale a Academiei de Studii Economice București, iar completarea lui durează aproximativ 10 minute. Sperăm să avem un număr cât mai mare de răspunsuri. Cu mulțumiri, Radu Szekely”.

Întrebările din chestionar fac referire la cunoștințele cadrului didactic legate de ce implică educația incluzivă, comunitățile vulnerabile, activitatea didactică, la vechime și specializare.

Mai exact, ministerul Educației vrea să afle de la profesori dacă sunt importante în activitatea didactică, cooperarea și lucrul în echipă, starea de bine a elevilor în timpul activităților, adaptarea curriculară la nevoile școlare ale elevilor. 

Sunt și întrebări legate de percepția cadrelor didactice privind elevii cu anumite nevoi și tulburări, și capacitatea acestora de a lucra cu acești elevi. Sunt numite și categoriile de elevi: cu tulburări de învățare (dilexie, disgrafie, discalculie), tulburări din spectru autist, ADHD sau dizabilități intelectuale. Cadrele didactice trebuie să răspundă unor întrebări precum: A cui este responsabilitatea de a cunoaște stilul/stilurile de învățare al fiecărui elev?

La final, profesorii sunt întrebați dacă vor să urmeze un curs interactiv de formare în domeniul educației incluzive.

De remarcat faptul că studiul nu poartă sigla niciunei instituții, nu conține detalii despre cercetare sau sondaj, iar titlul său este „Percepția cadrelor didactice privind educația incluzivă, în comunitățile vulnerabile”. Acesta a fost trimis către toți profesorii din toate școlile.

Chestionarul poate fi descărcat de aici și completat pe pagina aceasta.


11 comments
  1. Stimata doamna profesoara Corina, schimbați-vă meseria de cadru didactic. Un dascăl are menirea sa îndrume elevul, sa-l determine sa înțeleagă ce i se preda. Informati-va despre acești copii cu CES sau cu ADHD. Nu sunt handicapați, cei mai mulți au o inteligență peste media copiilor așa-ziși normali. Modalitatea prin care ei asimilează cunostintele este diferită.
    Sunt cadre didactice care își fac meseria cu daruire și inteligență, dovada este rezultatul multora din ei în țara noastră.
    În tarile civilizate acești copii au suportul și susținerea necesară din partea profesorilor. Documentați-vă!
    Dacă nu sunteți de acord, alegeți-vă altă meserie una mai bine plătită la care sa nu depuneți prea mult efort! Alegeți sa lucrați la privat doar cu emitentele, sa nu obosiți!!! Cei ca Dvs dezonorează și distrug învățământul!

    1. Tu ai putea sa lucrezi cu 31 de elevi la ora in timp ce al 32-lea se caca pe el? Sau vomita? Sau urla de parca e porc la taiere? Tu o pui pe femeie sa se documenteze? La ce o ajuta? Cand are in fata ei si se chinuieste cu manifestari ce tin de speciala? Am avut elev care facea ca maimuta. QI 58. Dosar cu CES. NICIODATA in 8 luni cu 3 itineranti ce lucrau cu daruire, nu a reusit sa se srmneze nici macar punctat. Am avut si inca am elevi cu CES autisti, in lumea lor, ce plang daca simt o pala de vant. Tu sa taci! Si sa-ti vezi de serviciul tau! De-al meu am eu grija. Eu, profesorul de masa, nu eu invatator la scoala speciala.

  2. La întrebarea nr 18 apare ca varianta de raspuns”profesori din ONG Teach of…”.De ce doar de la acest ONG? Probabil ca acest ONG este în spatele acestui sondaj.

  3. Nu sunt de acord cu educația incluziva facuta de către profesor… Stresul cu astfel de copii este enorm… Nu suntem nici psihologi si nici psihiatrii… Iar, salariile sunt mizerabile…Nu suntem plătiți suplimentar pentru astfel de servicii … Pana la urmă noi am fost pregătiți pentru a i invata pe elevi carte si nu suntem nici pregătiți di nici plătiți pentru terapie si vindecare a acestor copiii cu probleme, de multe ori grave… Asta ar trebui sa tina de parinti, psihologi, psihiatrii… Si sa fie functionale din nou scolile ajutătoare, care sa aiba rol de a i ajuta pe acesti copii, deoarece in scolile de masa nu se va reusi niciodată asa ceva… oricat am incerca… Nu ne puneți in carca mai mult decât putem duce, noua cadrelor didactice…

    1. De ce nu se reinfiinteaza scolile asa zise ajutatoare pentru copiii cu dizabil8tati psihice si sa fie integrati in scoli normale doar cei cu dizabilitati fizice?
      Un copil cu nevoi speciale psihice deranjeaza si streseaza alti 25-30 copii si nici el nu progreseaza dar nici “colegiu” lui de clasa.
      Asta chiar e o problema atat timp ce sant din ce in ce mai multi copii cu probleme de acest fel.

  4. profesori din ONG-ul “Teach for România
    …..
    In tot chestionarul scrie, daca ar angaja…

  5. Așteptăm și o consultare în legătură cu trunchiul comun și vrem sau dăm feedback ministrului, funcționarilor din minister…

  6. La întrebarea 17 si 18.

    Aceași poveste.
    Formare la grămadă cu formatori specialiști in teorie.

    Fiecare copil cu CES e unic.
    Cu toate acestea la toate cursurile de formare ,,formatorii” vorbesc despre ADHD in proporție de 90%.
    Sunt sute de tipuri de tulburări.
    CJRAE da o foaie de hârtie sintetică, fara nicio îndrumare sau ghid.

    La nivel național nu există un ghid al educației copiilor cu CES ce pot fi integrați in invatamantul de masă.
    Acești copiii primesc aceleași întrebări la EN sau BAC ca și copiii cu CES.

    Nimănui nu ii pasă in realitate de ei. Doar declarații publice numeroase să dea bine la imagine.

  7. Edupedu, dacă citeai cu atenție chestionarul, vedeai ca studiul este comandat de Teach for România, altfel ce rost avea întrebarea dacă am angaja specialiștii lor și nu aialtora?

      1. La întrebarea nr 18 apare ca varianta de raspuns”profesori din ONG Teach of…”.De ce doar de la acest ONG? Probabil ca acest ONG este în spatele acestui sondaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Luciana Antoci, ISJ Iași: După părerea mea ar trebui să facem educația financiară la zona de confluență dintre celelalte discipline și nu ca disciplină distinctă, așadar transdisciplinar

Educația financiară ar trebui să fie inclusă în fiecare disciplină predată la școală, este de părere inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci. „Ar trebui să încetăm să mai…
Vezi articolul

Până pe 31 mai, se pot depune proiecte pentru formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală. Prioritară este formarea profesorilor din mediul rural și zone defavorizate / Ministerul Educației a scos termenul „non-binar” din Ghidul solicitantului

Ministerul Educației a lansat apelul pentru formarea a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală, de 80 de milioane de euro. Valoarea unui proiect este de minim 2,4  milioane euro…
Vezi articolul