INTERVIU Profesorii au făcut chetă ca eleva lor să meargă la olimpiadă, iar ea a luat locul I pe țară. Sena Moldovan, clasa a VII-a într-un sat bihorean: Părinții mei nu și-au putut continua studiile, telefon nu am, eu îmi fac singură temele. Școala înseamnă viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic

36.924 de vizualizări
Sena Moldovan / Foto: Facebook.com
„Școala înseamnă responsabilitate, viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic”. Sunt cuvintele fetei de clasa a VII-a dintr-un sat bihorean care în urmă cu o săptămână a primit ajutorul constituit prin chetă de profesorii săi și a plecat la Olimpiada Națională de Limba rromani, de unde s-a întors cu premiul I pe țară. Este cea mai bună din clasa ei, cu o dorință „de a se ridica” ce impresionează, după cum au spus profesoarele sale, pentru Edupedu.ro. Olimpica este Sena Moldovan, o tânără de 15 ani din comuna Dobrești, unul dintre cei 7 copii ai unei familii cu părinți fără școală, o elevă „excepțională” care visează să-i învețe la rândul ei pe copii. Cea mai mare frică a Senei? Să nu cumva să dea greș față de copii, atunci când va deveni ea însăși educatoare, a povestit Sena Moldovan într-un interviu plin de emoție acordat Edupedu.ro.

Elevă în clasa a VII-a la Liceul Tehnologic „Livia Maria Gego” din Dobrești, județul Bihor, și prima pe țară la Olimpiada națională de Limba rromani maternă, Sena Moldovan a declarat pentru Edupedu.ro, într-un interviu acordat prin intermediul telefonului prietenei sale: „Din păcate, părinții mei nu au avut o situație financiară prea bună când au fost de vârsta mea și nu și-au putut continua studiile. Din păcate, eu îmi fac singură temele. Telefon nu am. Am 15 ani, dar telefon încă nu am. Și cumva e mai bine așa. Mă descurc singură la teme”.

Cum a ajuns la Olimpiada de Limba Rromani? „A început să-mi placă încă din prima oră, din clasa a V-a am avut o atracție, chiar dacă mulți cred că limba rromani e o materie mai diferită, inferioară față de celelalte materii. Dar pe mine asta nu m-a împiedicat“, a povestit pentru Edupedu.ro.

Sena vrea să urmeze liceul pedagogic pentru a-i ajuta pe copiii mai mici decât ea și, chiar dacă familia nu o poate susține financiar, părinții „sunt alături de mine emoțional, își fac griji pentru mine. Suntem o familie unită. (…) Nu ne poate împiedica iubirea unuia față de celălalt”. Tânăra nu exclude și posibilitatea de a merge la Academia de Poliție după clasa a XII-a.

Sena Moldovan este una din cele trei fete de la Liceul Tehnologic din Dobrești, alături de Georgiana Nistor și Marinela Muntean, care au fost premiate la etapa națională a Olimpiadei de Limba rromani 2024 organizată la Buzău. Performanța elevilor a fost prezentată recent de publicația locală eBihoreanul.ro, care a titrat: „Profesorii au făcut chetă ca o elevă romă din Bihor să meargă la olimpiadă și ea s-a întors cu locul I. Județul are cinci premianți la limba romani”. Pentru Sena, comunitatea a venit în ajutor ca să meargă la Olimpiadă cu îmbrăcăminte nouă. Nu are telefon și am contactat-o prin colega ei, Georgiana Nistor, care s-a oferit să o ajute să acorde acest interviu.

Sena, elevă în clasa a VII-a, a obținut locul I pe țară la competiție, Georgiana, în clasa a IX-a, tot locul I, iar Marinela Muntean, în clasa a X-a la același liceu, mențiune. Toate trei spun pentru Edupedu.ro că a învăța este drumul spre succes, pentru viitor. În cazul Senei și al Marinelei, părinții nu au fost la școală sau nu au terminat studiile, iar responsabilitatea de a-și ajuta familiile este în mâinile lor, spun acestea, care văd în mersul la școală o speranță pentru a-și îmbunătăți propria viață și pe a celor din jur.

Am vorbit cu Sena, Georgiana și Marinela, precum și cu profesoara care le-a pregătit la școală pentru olimpiadă, Mariana Știube, și cu directoarea liceului tehnologic la care învață, profesoara Claudia Turcuș. Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesoarele au povestit că deși copiii din liceele tehnologice au dificultăți, comunitatea, părinții și profesorii lucrează la Dobrești pentru ca problemele elevilor să fie atenuate.

Sena Moldovan, clasa a VII-a: Limba rromani mi-a plăcut încă din prima oră. Îmi place muzica foarte mult, am început și să scriu

Edupedu.ro: Ce înseamnă școala pentru tine?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Pentru mine, școala înseamnă responsabilitate, înseamnă un viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic. Vreau să mă axez pe școală prima dată. După ce voi termina școala voi vrea să merg la o facultate. Vreau să devin cineva, un om mare, după atâția ani de școală și efort cât depun. Pun foarte mult accent pe școală și tot ce ține de ea. Îmi place să merg la școală, iubesc școala, îmi place să scriu, tot ce ține în general de școală.

Sena Moldovan / Foto: Facebook.com

Mi-aș dori să fiu educatoare. Am foarte multe pasiuni și vise pe care vreau să le îndeplinesc.

Din păcate, părinții mei nu au avut o situație financiară prea bună când au fost de vârsta mea și nu și-a putut continua studiile. Din păcate, eu îmi fac singură temele. Telefon nu am. Am 15 ani, dar telefon încă nu am. Și cumva e mai bine așa. Mă descurc singură la teme.

Edupedu.ro: Cum te susține familia?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a:
Chiar dacă nu întotdeauna pot fi alături de mine financiar, sunt alături de mine emoțional, își fac griji pentru mine. Suntem o familie unită, chiar dacă nu avem prea multă posibilități, dar asta nu ne poate împiedica iubirea unuia față de celălalt.

Edupedu.ro: Cum arată o zi din viața ta? Cum te pregătești pentru școală? Cât înveți de obicei?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Pentru mine de obicei ziua este foarte scurtă, mai ales în timpul școlii pentru că mă trezesc de dimineață de la 6:30, ajung la 7:30 la școală, stau până la 3 și până la 4, nu am ore până la 1 sau 2. Vin acasă, îmi fac temele, după învăț și a trecut ziua.

Suntem șapte frați. Trei suntem aici în Bihor și încă patru sunt în Târgu Mureș. De acolo vin eu, de fapt, sunt de origine din județul Mureș, doar că de 5 ani și jumătate m-am mutat aici, în Bihor, doar cu mama.

Edupedu.ro: Ce te-a atras la Olimpiada de Limba rromani?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: În primul rând m-a atras faptul că este limba mea maternă. A început să-mi placă încă din prima oră, din clasa a V-a am avut o atracție, chiar dacă mulți cred că limba rromani este o materie mai diferită, inferioară față de celelalte materii. Dar pe mine asta nu m-a împiedicat să practic orele de rromani. La mine este exclus să chiulesc de la orele de rromani. Chiar dacă uneori mă simt obosită pentru că sunt un copil, vreau să îmi urmez studiile.

Edupedu.ro: Cum ți s-au părut subiectele de la etapa națională la Buzău?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Lecția pe care am avut-o la limba rromani la subiectul I a fost una care nu a mai fost până acum la etapa națională. Eu am studiat și la oră, dar a fost cel mai cel mai dificil text și chiar am crezut că nu o să ne dea asta chiar la Olimpiada națională. Subiectele au fost ușoare în rest, poate m-am mai încurcat eu în altele.

Edupedu.ro: Despre prietenii tăi ce poți să-mi spui? Cum sunt prietenii tăi?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Sinceră să fiu, chiar nu am prieteni așa mulți pentru că prieteni adevărați pentru mine nu prea există, doar sunt pe interes și doar cu niște prieteni falși, mai bine…

Edupedu.ro: Care este pentru tine cel mai mare vis, cea mai mare aspirație?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Îmi place și să cânt, îmi place muzica foarte mult. Eu am dorit să fac muzică doar că momentan nu îmi permit lecții de canto. Sunt și în corul școlii. Am foarte multe pasiuni, și actoria, îmi place să mă implic și la scenetele de la școală. Deocamdată să termin școala, liceul, apoi vor urma și celelalte.

Edupedu.ro: Ai vreo teamă care te vizitează din când în când?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Cred că de a fi educatoare și de a da greș alături de copii. De obicei sunt curajoasă și înfrunt lucrurile așa cum sunt. Mi s-a întâmplat și la școală, și în viața de zi cu zi. Și am trecut peste.

Edupedu.ro: Ai pe cineva la școală care te inspiră?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Cred că doamna de muzică. Îmi place că m-am inspirat de la ea. M-a susținut în tot în tot ceea ce am făcut. Am început și să scriu.

Edupedu.ro: Am văzut că înainte de plecarea la Buzău, comunitatea, oamenii din orașul vostru au vrut să contribuie cu câte ceva ca să puteți să plecați la Buzău. Care a fost situația acolo?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Eu nu prea am așa o situație financiară prea bună. Și pentru efortul pe care l-am depus în acești ani de școală domnii profesori și doamnele directoare de la școală și-au dat seama că eu pot mai mult, sunt capabilă să fac mai multe lucruri.

Edupedu.ro: În prezent, de ce anume ai avea nevoie ca să te poți descurca la școală?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: Suntem foarte multe persoane în casă în momente în care eu trebuie de multe ori să merg afară să îmi fac temele, pentru că am și nepoți mici care vin, uneori mă deranjează la teme. Și cu școala… Am nevoie de un telefon mobil, că am nevoie și la școală de Whatsapp.

Edupedu.ro: Cu ce crezi că ar trebui să îi ajute școala pe copiii aflați în dificultate, cu învățătura sau acasă?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a: În primul rând de sprijin, de implicare în formarea lor ca persoană, sprijin emoțional. Poate unii copii nu pot avea o relație atât de bună cu părinții sau cu frații lor și ar avea nevoie de o persoană care să-i asculte. De fiecare dată când au momente mai dificile în viață. Și poate financiar.

Edupedu.ro: Cum simți că sunt profesorii tăi?
Sena Moldovan, elevă clasa a VII-a:
Se implică foarte mult. Și la formarea mea ca persoană, fie financiar uneori. Mă împing de la spate să îmi urmez visurile. Nu mă lasă să renunț. Sunt întotdeauna alături.

Profesoara Mariana Știube: „În clasa a V-a m-a întrebat: «doamna profesoară, dacă eu sunt rromă și am situația pe care o am, pot să fiu profesoară de rromani?». Da, sigur, normal!”
Mariana Știube / Foto: Facebook.com

Mariana Știube, profesoara Senei, spune că „este o fată muncitoare, muncește mult, este performantă, am observat-o chiar din primul an când am predat la clasa ei limba în clasa a V-a. De atunci mi-a dat încredere că va ajunge departe”. „A luat și locul I pe județul Bihor în clasa a VI-a, clasă în care olimpiada acolo se oprește, nu are faza națională”, a precizat aceasta.

Știube are încredere că Sena va deveni profesoară de limba rromani, în ciuda situației familiale deosebite. „În clasa a V-a m-a întrebat: «doamna profesoară, dacă eu sunt rromă și am situația pe care o am, pot să fiu profesoară de rromani?». Da, sigur, normal că poți să ajungi. «Dar știți că la noi mentalitatea este că nu putem, că nu avem voie să ajungem sus, că nu ne bagă nimeni în seamă». I-am răspuns să nu mai aibă ambiții la vorbe spuse în dodii, să muncească și să fie consecventă că sigur poate”.

Întrebată dacă este ceva aparte la Sena care o impresionează, profesoara a spus că „da, dorința ei de a se ridica din locul în care este. Niciodată nu spune «nu pot». Mereu spune că încearcă, să vadă dacă poate. Sau niciodată nu a cerut să plece de la oră că nu se simte bine. Ea a fost mereu în bancă”.

Profesoara de limba rromani a continuat: „Sena nu este egoistă. Ea împarte totul cu familia, chiar dacă este ajutată, duce acasă ce primește”.

„Eu sunt învățătoare la noi la liceu și am a doua specializare ca profesor de limba rromani. Nu predau la copiii de liceu, dar eu văd la liceul nostru, tânăr în sistemul de școli, că poate copiii sunt catalogați ca cei care rămân aici neavând posibilități. Noi suntem totuși în mediul rural, la 40-50 kilometri de Oradea. Dar avem promovare bună, lucrez în școală de 34 de ani, am văzut-o trecând de la gimnaziu la școală de arte și meserii, acum liceu. Este vorba de lucrat cu părinții, comunitatea, pentru a face aceste lucruri”, a declarat profesoara Mariana Știube, cu privire la problemele cu care se confruntă liceul tehnologic.

Claudia Turcuș, directoarea Liceului Tehnologic din Dobrești: Dificultăți sunt. Școala mai atenuează din ele
Claudia Turcuș / Foto: Facebook.com

Contactată de Edupedu.ro, directoarea Liceului Tehnologic „Livia Maria Gego” din Dobrești, Claudia Turcuș, spune că Sena este într-adevăr una din cele mai bune eleve din clasă, după cum i-a povestit diriginta fetei. „Este o fată foarte bună și foarte silitoare, muncește foarte mult”, o descrie Turcuș.

„Are mulți frați, stau toți într-o casă. Noi îi ajutăm pe toți copiii pe care îi avem la școală. Sena este implicată în diverse activități, în serbări”, a povestit Claudia Turcuș, directoare de anul acesta școlar la Liceul Tehnologic.

Edupedu.ro: Ce dificultăți vedeți că întâmpină Sena?
Claudia Turcuș, directoarea Liceului Tehnologic din Dobrești: Ca orice altă familie cu mai mulți membri, e mai greu, dar cum am spus – muncește și nu întâmpină mari dificultăți pentru că le atenuăm, ajutăm pe toată lumea. Dificultăți sunt, dar o ajută doamna dirigintă, vedem că este dornică, se implică în foarte multe activități.

Edupedu.ro: Unde ați vedea-o pe Sena dacă ar primi mai mult ajutor?
Claudia Turcuș, directoarea Liceului Tehnologic din Dobrești: O viitoare absolventă, la o facultate unde își dorește. E un copil care poate, are tot sprijinul, o susținem cu tot ce putem.

Edupedu.ro: Dacă ar mai avea nevoie de ceva Sena, ce ar fi acel lucru mai exact, ce credeți că i-ar mai trebui?
Claudia Turcuș, directoarea Liceului Tehnologic din Dobrești: Nu știm neapărat pentru că fata nu este genul de om care să ceară. Nu este genul de om care să plângă, nu cere. Am ajutat-o că am considerat noi de cuviință, dar ea este modestă. Părinții o susțin să învețe și ei, o încurajează. Din discuțiile cu domnii diriginți, am aflat mai multe. Ea a fost și anul trecut la olimpiadă.

Marinela Muntean, clasa a X-a și prima din familia ei „cu liceu”: Am întâlnit persoane care îmi spuneau să mă las de școală. Dar eu știam ce-mi doresc de la viață, știam cum se descurcă ai mei, știam că vreau mai mult și că pot ceva mai mult

Edupedu.ro: Ce este școala pentru tine?
Marinela Muntean, elevă în clasa a X-a la Liceul Tehnologic din Dobrești, mențiune la Olimpiada Națională de Limba rromani: Un lucru care mă va ajuta pe mine, în care mă regăsesc eu adică, având în vedere că ai mei nu prea au fost la școală. Mi-a fost foarte greu într-adevăr în clasele mici să învăț. Știu că mă luptam foarte mult cu cititul și nu mă dădeam bătută. Citeam din cărțile de la școală pentru că nu prea îmi permiteam cărți și eram genul de persoană care nu cerea de la ai mei pentru că știam de mică faptul că situația noastră financiară nu era așa de bună.

Ei încercau și s-au străduit în așa fel să facă să nu îmi lipsească nimic și sunt foarte recunoscătoare. Citeam când eram în clasa I și mă încurcam, dar nu m-am dat bătută și din clasa a II-a a fost totul bine.

A urmat clasa a V-a, gimnaziul, totul bine acum, să spunem așa. Atunci am început să facem rromani. Mă gândeam, cum spuneau și alții, că de ce facem noi rromani, că știm și nu știu ce, dar acum, dacă aș da puțin în spate, nu aș mai spune asta, deoarece chiar e important să ne promovăm limba și chiar mai mult, să participăm la orice, chiar dacă poate nu primim ceva semnificativ, dar contează că am participat, contează și experiența, contează ce învățăm.

Nu cred că am spus asta vreodată, dar am întâlnit persoane care îmi spuneau că să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare, nici profesoară, că școala nu o să-mi dea nimic. Și eu nu le ascultam pentru că știam ce-mi doresc de la viață, știam cum se descurcă ai mei și știam că vreau ceva mai mult și că pot ceva mai mult.

Vedeam în aceste persoane neîncrederea lor, adică neîncrederea în sine, pentru că ei n-au reușit. Încercau să demoralizeze și pe altcineva și… au greșit persoana.

În clasa a VIII-a am fost pentru prima dată la Olimpiada Națională, nu prea știam ce se întâmplă acolo, cum spuneam – eu nu prea puneam preț așa mare pe rromani, nu am apucat așa de mult să fac pregătiri pentru că doamna cu care voiam să fac pregătiri a avut probleme și n-am mai apucat, dar atunci am fost foarte mulțumită de premiu pentru că știam că nu m-am pregătit și pentru mine că a fost ceva wow.

Mai ales că atunci m-au ajutat niște profesori să aranjez niște cărți pentru copii și mie îmi place foarte mult să ajut oamenii, să mă implic. De aceea sunt în consiliul nostru de la școală, liceul tehnologic, și sunt directoare pe departamentul de activități școlare și extrașcolare și mă implic foarte mult pentru că îmi fac foarte mult copiii și aș vrea pe viitor să fiu profesor de limba rromani sau chiar educatoare.

Edupedu.ro: Cum ți-ai dat seama că îți place rromani și că îți place și să fii profesoară?
Marinela Muntean, elevă clasa a X-a: Eu prind foarte repede lecțiile și am ajutat niște colegi care ba veneau la ore, ba nu veneau, atunci mi-am dat seama că îmi plac copiii, să explic, să predau.

Edupedu.ro: Cine este modelul tău, de la cine îți iei inspirația?
Marinela Muntean, elevă clasa a X-a: Am mai multe persoane, cum ar fi domnul de rromani și doamna de rromani, profesorii Ghiță Dume și Mariana Știube. Ca educatoare, m-am inspirat și de la fata domnului Ghiță, Roxana Dume, văzând cum interacționează cu copiii. O mai am ca model și pe fosta directoare, Dumnezeu să o ierte, Livia Maria Gego. Sunt foarte multe persoane de la care am învățat foarte multe lucruri și de la care am luat multe lucruri, dar cred că acestea sunt persoanele care mă inspiră pe mine și chiar și domnul inspector pentru implicarea dânsului.

Într-o zi în școală s-a făcut o caravană. Eu asta voiam să fac din clasa a IX-a, să vorbesc cu copiii, pentru că vedeam copiii de clasa a VIII-a care nu prea ajung la liceu și care vor să se lase de școală și eu am vrut să îi conving să nu facă asta. Domnul inspector Cordovan a venit cu această idee cumva și am reușit să vorbesc în fața copiilor.

Edupedu.ro: Să înțeleg că ești prima din familie care va termina liceul și o facultate. Ai spus la acea caravană că ai avut momente de neîncredere?
Marinela Muntean, elevă clasa a X-a: Da, în general sunt problemele financiare. Și mă gândesc că este o responsabilitate enormă, nu vreau să fie părinții dezamăgiți de mine pentru că țin ca oamenii din jurul meu să fie mulțumiți de ce pot să le ofer.

Edupedu.ro: Cum vezi faptul că vei merge la facultate?
Marinela Muntean, elevă clasa a X-a: Este un avantaj. Din câte am înțeles, pot intra pe un loc de rromi. Dar nu vreau să depind de el, vreau să iau notă mare la Bacalaureat. Este visul meu să termin facultatea și să lucrez unde îmi doresc eu.

Chiar dacă am persoanele care mereu îmi amintesc că pot și că reușesc și că sunt minunată, eu stau așa pe gânduri și mă gândesc că dacă nu o să pot să intru, dacă nu o să reușesc, dacă nu o să pot să stau la facultate, nu știu, am atâtea gânduri.

Edupedu.ro: Ce crezi că le-ar trebui copiilor aflați în situații dificile, ca să reușească?
Marinela Muntean, elevă clasa a X-a: Cred că implicarea părinților e foarte importantă. Știu că era o fată aproape de vârsta mea care spunea că vrea să învețe, dar nu poate pentru că părinții ei nu s-au ocupat de ea de mică și nu prea îi plăcea. «Iar acum e prea târziu», i-am spus că nu e prea târziu dacă dorința e prea mare. Și cred că implicarea părinților, să ne spună nouă că trebuie să mergem. Mai ales că mulți din comunitatea mea sunt fără școală și cred că ar trebui să realizeze că copiii lor măcar să aibă ceva și să profeseze ceva.

Georgiana Nistor, elevă în clasa a IX-a și cu locul I pe țară la Olimpiada Națională de Limba rromani, despre o parte din colegii ei de școală: „Au și probleme cu părinții acasă, adică nu pot socializa cu ei, nu le pot spune multe detalii din viața lor, de școală”
Georgiana Nistor / Foto: Facebook.com

Georgiana Nistor, elevă în clasa a IX-a tot la Liceul Tehnologic din Dobrești, a obținut locul I pe țară la Olimpiada Națională de Limba rromani maternă la clasa ei. Într-un interviu acordat Edupedu.ro, Georgiana a spus că este la o clasă pe profilul economic și că vrea să urmeze Academia de Poliție. „De mică m-am tot gândit la Poliție. Îmi place și uniforma”, spune Georgiana.

Profesorii pe care îi are la clasă sunt foarte implicați, a adăugat Georgiana, care mai spune că modelul ei este profesoara de limba română din primele clase de gimnaziu:

  • „Ea ne-a ajutat mereu și la limba rromani. Pentru că limba rromani depinde de limba română, mai ales la gramatică. Dacă ne descurcăm la română, ne descurcăm și la rromani”.

Întrebată ce probleme vede că întâmpină copiii dezavantajați, care sunt la Liceul Tehnologic în care învață, Georgiana a spus că cei mai mulți provin din familii dezavantajate, cu probleme financiare. „Au și probleme cu părinții acasă, adică nu pot socializa cu ei, nu le pot spune multe detalii din viața lor, de școală. Părinții lor nu-i cunosc atât de bine, chiar dacă locuiesc cu ei”, spune tânăra.


5 comments
  1. Scoala inseamna viitor daca e corelată cu piata muncii și dacă nu ești leneș.

    E bine șanse facă profa de lb români, o sa se umple de bani că sunt multe catedre vacante

  2. Felicitări pentru articol! Poate prin asfel de inițiative, făcând cunoscute realizările școlare ale copiilor rromi se va putea realiza o schimbare de mentalitate în primul rând a părinților și a comunității din care aceștia fac parte. Sunt profesor pentru învățământul primar și știu ce greu este să lupți cu mentalitatea unor părinți încercând să îi convingi să le lase pe fete să vină la școală și să participe la unele activități extrașcolare. Sunt unii părinți care, imediat ce termină clasa a IV-a, le retrag pe fete de la școală…

  3. Slavă lui Dumnezeu! Felicitări! Mă bucur din suflet! Felicitări și părinților fetelor, precum și tuturor cadrelor didactice implicate!

    În sfârșit vedem la lumină cazuri de fete de etnie rromă, dornice să învețe, să aibă o carieră frumoasă, ca mai apoi, stabile fiind (emoțional și financiar), ajutându-și și părinții, să își poată întemeia o familie, crescând copii frumoși din toate punctele de vedere! Țineți-o tot așa! Sus inima! Doamne ajută!

  4. In timp ce acesti copilasi se chinuie sa INVETE, Guvernul Romaniei si Romania lui EDUCATA habar nu au de existenta lor!

    Stiati ca in Romania exista: “Agenția Națională pentru Romi(cu 26 de Posturi!) se organizează și funcționează ca organ de specialitate al Administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în coordonarea Prim- ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului.
    FUNCTII:
    – Asigură urmărirea şi controlul aplicării reglementărilor din domeniul său de activitate și a celor privind organizarea și funcționarea instituțiilor care își desfășoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa.
    – Administrare a fondurilor bugetare pentru elaborare a programelor de dezvoltare a comunităţii de romi.
    – Asigură elaborarea politicilor sociale, strategiilor şi programelor destinate minorităţii romilor.
    – Asigură elaborarea cadrului normativ și instituțional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul său de activitate.”

    Halucinant, nu?!
    Ce or FACE acesti 26 de oameni zi de zi e de neimaginat!
    Iau salariile degeaba, NU ii stie nimeni ce fac…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum începe școala în ultimul dintre landurile germane, Baden-Württemberg: părinții trebuie să declare că din câte știu elevii nu au Covid-19 și nu au intrat în contact cu bolnavi / Masca – obligatorie tot timpul pentru profesori, parțial pentru elevi

Elevii din landul german Baden-Württemberg trebuie să vină, de luni, la școală cu o declarație din partea părinților, care certifică faptul că, din câte știu, nu prezintă simptome de Covid-19…
Vezi articolul

Părinții a cel puțin 200 de mii de elevi și copii aflați acum în școală online, induși în eroare de ministrul Muncii, Raluca Turcan, care a anunțat de la Guvern o informație falsă pusă apoi pe Facebook și preluată de aproape toată presa

Ministrul Muncii a declarat public, de la Guvern, la briefingul de după ședința Executivului, de lângă premierul Florin Cîțu, după care a scris și pe contul său de Facebook informația…
Vezi articolul