INTERVIU Patricia Benea, proaspăt absolvent de master în psihologie, nota 10 la Titularizare 2021, viitor consilier școlar suplinitor pentru că nu există posturi: În facultate nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre acest examen, nu cred că e în zona lor de interes

18.249 de vizualizări
Patricia Benea, consilier școlar / Foto: arhiva personală
La 23 de ani, Patricia Benea a absolvit Facultatea de Psihologie și un master în consiliere și dezvoltare la Cluj, iar anul acesta a susținut pentru prima dată examenul de Titularizare, de angajare în sistemul de învățământ, la a cărui probă scrisă a obținut nota 10. Tânăra își dorește să fie consilier școlar și a vorbit într-un interviu pentru EduPedu.ro despre experiența sa în acest concurs. Postul pe care a candidat este unul netitularizabil – adică va fi suplinitor pe o perioadă determinată – urmând să susțină acest examen și în anii viitori. Aceasta a participat la mai multe olimpiade de psihologie în liceu, dezvoltând o pasiune pentru acest domeniu și având în perioada facultății și o implicare civică importantă prin participarea la protestele față de OUG 13 din februarie 2017.

Despre proba scrisă la titularizare spune că nu i s-a părut dificilă: “mi s-a părut că informațiile pe care le-am învățat pentru examen mă validează să fiu un profesor competent la clasă, dar titularizarea nu valorifică mai mult decât memorarea lor, sub forma ei de acum”.

Ea precizează și că în timpul facultății cadrele didactice nu au abordat subiectul examenului de titularizare pentru cei care ar opta să lucreze în sistemul de educație: “Nu, nu s-a abordat acest subiect, nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre un examen prealabil pentru cei interesați. Nu cred că e în zona lor de interes”.

Va repeta examenul de titularizare pentru că nu există niciun post titularizabil de consilier școlar în județul Sălaj anul acesta. Chiar dacă a luat notă maximă, va fi profesor suplinitor, deci pe o perioadă nedeterminată și cel mai probabil va face naveta între mai multe școli, mai spune Patricia.

Despre suprasolicitarea, la momentul actual, a consilierilor școlari din țară, tânăra declară că “un singur consilier școlar e alocat la 800 de elevi – o imposibilitate. Nu ai cum sa monitorizezi 800 de elevi cu eficiență, trebuie să le știi istoricul, emoțiile, reacțiile, dacă vrei să faci treabă bună. Este mult prea mult, clar”.

Fiind pasionată de psihologie și fiind activitatea în care se regăsește cu cea mai mare plăcere, i-a fost ușor să învețe tainele psihologiei, atât pentru examen, cât și în timpul facultății, spune ea. I-a plăcut să se implice în consiliere și în lucrul cu toți copiii întâlniți în proiectele la care a participat încă din liceu, iar acest lucru a determinat-o de curând să intre în educație.

Patricia și alți colegi din asociația studențească de la Cluj au venit în februarie 2017 la București, la protestele față de OUG 13, potrivit Graiul Sălajului – “Când am crezut că ceva nu merge în societate pentru mine și pentru grupul extins, am încercat să iau parte la acțiune alături de colegii mei și ne-am mobilizat“, menționează ea.

Interviul complet:

EduPedu.ro: A câta oară susții examenul de titularizare și cum ți s-a părut?

Patricia Benea: Prima dată l-am susținut anul acesta.

Sincer, pentru consiliere psihopedagogică, nu mi s-a părut dificil, adică nu mi s-a părut inabordabil, sau cel puțin niciun subiect nu mi s-a părut că a avut ceva care să te pună în dificultate. Mi s-a părut, în schimb, complex. Foarte multă materie pe care să o parcurgi și foarte detaliat. Știu că se corectează punctual pe barem, ceea ce e bine, dar cumva trebuie să înveți mot-a-mot, ceea ce nu e o chestie foarte plăcută pentru toți.

Cel puțin, așa cred că se face. Corectorii citesc și verifică punctual pe barem. De exemplu, unde vreau să ajung e următorul lucru. Ai o cerință de genul “Scrie trei funcții ale educației.” și tu trebuie să le dai concret pe cele care sunt cuprinse în materie, doar că nu poți dezvolta. Aici nu poți decât să redai niște informații din ce trebuia să parcurgi anterior. E destul de rigid. Ce e bine, în schimb, e că e o informație care se presupune că trebuie să o știi, pentru ca efectiv să poți să profesezi mai departe. E indiscutabil. Pe de altă parte, ca mod de funcționare a examenului, nu văd să testeze mai mult decât redarea informațiilor, informații care, spun din nou, sunt într-adevăr teoria care te validează să profesezi, competent, la clasă. Deci mi s-a părut că informațiile pe care le-am învățat pentru examen mă validează să fiu un profesor competent la clasă, dar titularizarea nu valorifică mai mult decât memorarea lor, sub forma ei de acum.

Mie mi-a plăcut foarte mult ce am avut de învățat, mă gândesc cum ar fi la alte materii, acolo nu știu. Pentru mine nu a fost o informație nouă, mi-a fost ușor. Mă gândesc, astfel, la cum e examenul la alte materii, sigur e diferit la limba română, la geografie etc.

Pierd elevii care au nevoie de ajutor. (…) Să vin cu o soluție, mi se pare că e enorm de discutat în zona asta. Numărul de elevi mi se pare imposibil de gestionat. De unde calitate și eficiență?

Patricia Benea, consilier școlar

EduPedu.ro: Cum te-ai pregătit pentru examen?

Patricia Benea: Ca o introducere, examenul e pur teoretic, clar la clasă trebuie să dispui de alte abilități, ca să pot să fii din punctul meu de vedere un profesionist. Cele două planuri, titularizarea și lucrul la clasă, se interpun dar nu în totalitate. La examen ai acea informație pe care trebuie să o scrii, în același timp e un suport teoretic, ce am învățat eu pentru examen sunt informații valide, relevante, pe care trebuie să le știu ca să transpun o lecție frumoasă la clasă.

Inițial, mi-am luat toată bibliografia, am parcurs-o și în paralel am făcut singură o sinteză din cărți. Am mers strict pe capitolele incluse în bibliografie. Apoi, sincer, m-a ajutat mult o colegă de la Cluj cu un suport de curs, așa se numește, ea primindu-l mai demult. Sinteza ei mi-a confirmat că ce am notat eu până atunci e în regulă. Pe aceste două căi m-am pregătit.

Această sinteză proprie din bibliografie am făcut-o la începutul semestrului al doilea, dar am început efectiv să învăț, să citesc din cărți sistematic cu trei săptămâni înainte de examen. Am memorat și am învățat structurat în această perioadă.

EduPedu.ro: În facultate, ați fost pregătiți pentru Titularizare? S-a abordat acest subiect la cursuri?

Patricia Benea: Nu, nu s-a abordat acest subiect, nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre un examen prealabil pentru cei interesați. Nu cred că e în zona lor de interes. Și colegi am puțini care au dat titularizare, știu ca sunt trei colegi. Eu am terminat acum masterul. Doi dintre ei erau deja consilieri școlari după licență, iar încă o persoană voia să dea examenul, nu știu dacă a mai dat. Dar nu s-a discutat despre examen.

EduPedu.ro: Felicitări pentru notă! Legat de performanța ta, ai și post titularizabil?

Patricia Benea: Nu, nu este niciun post titularizabil, o să mai dau examenul. Va trebui să urmăresc să văd ce posturi sunt pentru perioadă determinată. E cam ciudat, nici nu știu cum ar trebui să arate un sistem de angajare a personalului în educație încât să fie totul în regulă. Aici sigur e o altă discuție amplă, cu avantaje, dezavantaje, iar până la urmă e o discuție din care cât mai curând să rezulte măsuri reale și bineînțeles eficiente, logice.

Abia am ieșit din băncile facultății și e prima dată când trec prin acest proces, nu știu exact multe, dar trebuie să fie o ședință publică în curând.

EduPedu.ro: De ce ai ales sistemul de Educație, totuși?

Patricia Benea: Nu m-am gândit la sistemul de educație niciodată, nici înainte de licență. Visul meu a fost să fac psihologie și să am un cabinet, dar despre el vorbim mai încolo. Am vrut să fac psihologie din clasa a noua, să fac psiholog, să fiu consilier și să fac terapie. După ce am intrat la master, am fost câțiva colegi care am făcut un mic grup și discutam, dezbăteam diverse probleme legate de facultate, de educație, de cazuri pe care le aveam în grijă.

Mi-am găsit pasiunea pentru educație pentru că am avut și două prietene care lucrau în învățământ, una dintre ele consilier școlar la o școală privată și cealaltă lucra cu un copil, făcea terapia Aba cu el. Oarecum, mi s-a părut interesantă zona asta, mi-am dat seama că am abilitățile necesare. Am făcut apoi un proiect care viza partea de liceu, trebuia să livrăm anumite cursuri la clasa a XI-a cu maximă interacțiune și, pe lângă ce mai participasem în liceu, aveam ceva confort în public speaking și la fel și pentru lucrul în echipă. Am fost de aproape aceeași vârstă cu cei de liceu și mi-aș putea forma o relație bună cu ei, m-am gândit la cum să fiu un profesor deschis, prietenos, așa cum am vrut și eu cu puțin timp în urmă la liceu.

Mi-am dat seama că am abilitățile necesare, că pot, că mi-ar plăcea, deci de ce nu, dacă îmi dă satisfacție. (…)

Mi se pare că rolul de consilier școlar a fost controversat atunci când a apărut acest post. Vorbeam cu niște colege cu mult mai multă experiență cu mine, de zeci de ani, despre cât de mult s-a schimbat percepția asupra consilierului școlar, și din partea părinților, și din partea celorlalți colegi profesori pentru că și acolo era o barieră – nu e foarte bine definit, suntem profesori, suntem consilieri școlari, suntem psihologi.

Nu trebuie să fi terminat neapărat psihologia ca să fii consilier școlar, poți să termini și sociologie sau teologie ca să fii consilier școlar. Nu trebuie neapărat să fii psiholog și mi se pare că e un mic conflict de rol aici.

EduPedu.ro: Ce înseamnă pentru tine să fii consilier școlar?

Patricia Benea: Să ajuți, să ajuți copiii. Să îți dai interesul încât să fii aproape de copiii care au nevoie de un sfat, de o legătură, ceva pe partea de dezvoltare – asta face un consilier: prevenție, dezvoltare și optimizare de comportament. Să știu ce am dat mai bun din mine încât cel de lângă mine să aibă o viață mai bună din anumite puncte de vedere. Nu suntem singuri.

EduPedu.ro: Între consilier școlar și psiholog școlar sunt diferențe?

Patricia Benea: Ca să fii consilier școlar nu trebuie să fi terminat neapărat psihologia, poți să fii specializat în sociologie, teologie, domenii alăturate. În schimb, majoritatea consilierilor școlari sunt psihologi, adică au terminat psihologia, iar de acolo confuzia. Asta e un lucru bun, deoarece un consilier școlar se poate confrunta cu o situație de criză pe care teoretic doar un psiholog ar putea să o gestioneze cu siguranță prin anumite recuzite. De la un consilier școlar, percepția generală, se așteaptă să fie psiholog, iar lumea așteaptă ca acesta să știe să facă față unei situații de suicid sau să facă față unei situații de criză majoră.

Pot să fie, deci, cazuri care depășesc competența consilierului școlar în totalitate și copilul are nevoie aici să meargă la un specialist terapeut care are competențe și pe partea de patologie și pe partea clinică. Mai auzi lume care poate spune “ai auzit ce s-a întâmplat cu copilul X, la școala Y, consilierul acela de ce nu s-a ocupat?”. E foarte ciudat aici – un consilier școlar e alocat la 800 de elevi – o imposibilitate. Nu ai cum sa monitorizezi 800 de elevi cu eficiență, trebuie să le știi istoricul, emoțiile, reacțiile, dacă vrei să faci treabă bună. Este mult prea mult, clar.

EduPedu.ro: Cum te vezi în Educație, pentru cât timp? Te gândești să aplici pentru un post de profesor de psihologie?

Patricia Benea: Eu de la profesoara mea de psihologie din liceu, care era și consilier școlar, am văzut cum e să fii un consilier bun și un profesor care să predea psihologia apropiat de elevi. Eu am fost și la olimpiada națională de psihologie în clasa a X-a și a XI-a, m-a apropiat de domeniu.

Intenția mea este să fie un lucru de lungă durată. Nu știi unde te poartă viața, dar în principiu mie mi-ar fi bine să fie un lucru pe termen lung. Poate anul viitor o să fie ultimul examen de titularizare, trebuie să vedem cum se schimbă dinamica până atunci.

EduPedu.ro: Vrei să îți deschizi și un cabinet de psihologie?

Patricia Benea: O să îmi deschid un cabinet de psihologie, acum sunt în amenajarea spațiului, și cred că undeva în iarnă aș putea să îl deschid propriu-zis. Trebuie să ai niște baterii de teste psihologice, le-am luat, trebuie să ai spațiu, sunt mai multe lucruri. Actele sunt gata, deci sper să încep 2022 și cu un cabinet deschis în Zalău.

EduPedu.ro: Ce profil va avea cabinetul?

Patricia Benea: Cu licența, ești acreditat ca un consilier psihologic. Pe parcursul masterului, am optat pentru o formare în terapie cognitiv-comportamentală, ceea ce îmi dă un atestat să fac și terapie. Acum sunt într-un fel de stagiatură de doi ani, trebuie să stau sub supravegherea unui specialist. Preiau cazuri și fac terapie. Voi fi terapeut autonom după terminarea perioadei supervizate.

EduPedu.ro: Cum vezi să se lege activitatea de la cabinet cu job-ul de consilier școlar?

Patricia Benea: Cred că o să mă ajute, eu îmi propun să lucrez cu adolescenții, pe această parte vreau să o dezvolt acum. Experiența de la clasă, contactul cu ei, mă vor familiariza cu ce înseamnă viața unui adolescent, problemele cu care se confruntă; văd doar părți pozitive. Poate fi considerat un “boost” de experiență, se vor influența între ele.

Totodată, munca de la cabinet mă ajută la clasă, poți da de probleme mai specifice, cu strategii pe care le pot aplica și pe colectivitate la nevoie.

EduPedu.ro: Ce ai recomanda unor elevi de liceu să facă mai departe? Cum să simtă să aleagă drumul potrivit? Un sfat de la aceeași generație.

Patricia Benea: Autocunoaștere, multă autocunoaștere, să testeze puțin terenul înainte din fiecare, să citească foarte mult cărți din domeniul pe care și l-ar dori să fie urmat, pot câștiga puțină experiență din ce au întâlnit alții înaintea lor. Să fie curioși, să întrebe, să se implice în activități în perioada asta, în vacanțe, în weekend-uri, pe mine m-a ajutat enorm la liceu, apoi în facultate în asociații studențești. Resurse sunt pe internet mai mult ca niciodată. Dacă nu mă implicam, nu mă ajutam pe mine deloc, nu aveam experiență.

E bine să te gândești, să stai, să te uiți pe plan, să vezi planul pe hârtie, dar treci de propunere și testează. Pune-te în situații noi și vei da de competențe pe care le ai și nu știai de ele.

Și, bineînțeles, le recomand copiilor să țină seama de testele psihologice, de testele de aptitudini pe care consilierii școlari le mai fac la orele de dezvoltare personală sau dirigenție, să se ajute de un consilier școlar.

EduPedu.ro: Cum să fie profesia de consilier școlar mai dorită în următorii ani? Este nevoie de ei, cum îi atragem?

Patricia Benea: Cred că meseria e dorită! Cunosc oameni care vor, proaspăt absolvenți, prieteni competenți. Dorința de a aduce consilieri școlari vine din partea celor care angajează acești consilieri școlari, de acolo pleacă. Numai că trebuie conștientizată întâi importanța consilierilor școlari, importanța profesorilor acolo unde este un deficit; conștientizată nevoia lor.

E destul de complicat să fii consilier. Fiind unul la 800 de elevi, sunt rar unități de învățământ, una singură cu 800 de copii. Iar atunci consilierul trebuie să facă naveta, o dată, iar apoi să se acomodeze mereu cu fiecare climat din două sau trei școli. Poate să difere climatul de la un liceu la altul, sunt contexte diferite, iar toate mi se par că vin ca niște bariere pentru tot procesul de consiliere. Pierd elevii care au nevoie de ajutor.

Să vin cu o soluție, mi se pare că e enorm de discutat în zona asta. Numărul de elevi mi se pare imposibil de gestionat, cred că am zis și mai sus. De unde calitate și eficiență? Nu ai timp, efectiv. Și în studiile de specialitate se spune că un format de clasă ideal are maximum 20 de elevi. În România, depășește mereu numărul acesta. Ar trebui să se aloce mai multe posturi pe care să le ocupe specialiști și recunosc că am în jurul meu oameni frumoși și dedicați de care avem nevoie tot mai mult.

EduPedu.ro: Ce înseamnă implicarea civică pentru un student? Am văzut că, recent, ai participat la protestele legate de OUG 13.

Patricia Benea: Depinde foarte mult de la persoană la persoană și la cât de mult vrea să se implice în spațiul comunitar, legat de forma de guvernare, de legi etc. Iei contact cu mai multe domenii și iți formezi o părere: ce crezi că e mai bine pentru tine, pentru colectiv. Să iei măsuri atunci când crezi că ești neîndreptățit. Când am crezut că ceva nu merge în societate pentru mine și pentru grupul extins, am încercat să iau parte la acțiune alături de colegii mei și ne-am mobilizat.

EduPedu.ro: Ce te poate ajuta ca să îți dezvolți gândirea critică din astfel de implicări civice?

Patricia Benea: Implicarea civică înseamnă sigur lupta pentru o cauză în lumea în care trăiești și cred că gândirea critică se dezvoltă enorm atunci când citești opinii, argumente. E normal la 14 ani, de exemplu, când nu știi foarte multe despre viața ta at all să citești argumente și să poți apoi să îți dezvolți sistemul cognitiv încât să îți formezi opinia, perspectiva, e foarte important.

Ține și de încrederea pe care o ai în tine. Când faci lucruri care îți plac, începi după un timp să le faci din ce în ce mai bine, te bazezi într-un domeniu, prinzi încredere în tine, nu mai ești ușor de influențat și gândești că opinia ta contează având în vedere că ai o anumită expertiză într-un anumit domeniu, chiar și elev, poți fi acreditat în lingvistică dacă te pasionează, în anumite benzi desenate, în grafică și desen, în pasiunea ta.

“Eu nu văd școala ca un sistem care să pregătească elite neapărat, ori performanțe peste tot, ci un sistem care să aducă real, modern, copiii aproape de lumea de acum, să se adapteze într-o situație logic, să se adapteze și pentru viitor”, a mai spus Patricia pentru EduPedu.ro.

Informații de background

Autoritățile anunță de jumătate de an că e nevoie de consilieri școlari, iar recent ministrul a anunțat că vă aduce, printr-un proiect în parteneriat cu Ministerul Investițiilor, 1.000 de consilieri școlari în școli.

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Examenul scris de titularizare a avut loc pe data de 21 iulie, iar astăzi se vor afișa rezultatele după contestații. Potrivit primelor rezultate, rata notelor peste 7 obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 44,47%, în scădere, față de rezultatele consemnate de anul trecu: 58,66% în 2020.

Însă nu toți profesorii care iau note peste 7 la titularizare se și angajează, automat. De remarcat că tot mai mulți profesori acuză în fiecare an că există directori de școli care ascund ore și nu scot, astfel, posturi la concursul de titularizare, pentru ca prin diverse tertipuri juridice să le păstreze pentru persoane care le sunt apropiate.

După susținerea examenului scris de titularizare, profesorii trebuie sa participe la repartizarea pe posturile didactice de predare vacante, publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, repartizare care se realizează în ședințe publice, organizate de către inspectoratele școlare.

Citește și:
David Popovici: Mi-ar plăcea ca pentru generațiile următoare să poată fi îmbinat sportul cu școala, să fie ca un stil de viață și să avem cât mai multe baze sportive în școli. Despre ofertele de studii în SUA: Trebuie să mă decid dacă rămân în România/Europa sau mă duc pe un alt continent – VIDEO
Drama unui profesor care a luat 10 la titularizare: Când se apropie sfârșitul anului școlar, iarăși începi să tremuri și te întrebi: la anul unde voi fi? Oana Zamfirescu, la al cincilea examen în județul fără niciun post titularizabil la Română: Copiii au impresia că îi părăsești fiindcă vrei tu
INTERVIU Daniela Bogdan, profesoara cu 31 de liceeni cu 10 la BAC 2021, la Chimie: S-au blocat posturile de laboranți. Vă imaginați că la Colegiul “Sfântul Sava” nu putem organiza un concurs pentru postul de laborant de chimie, școala neprimind aprobare pentru organizarea concursului? Trebuie actualizată și legislația privind regimul substanțelor

8 comments
  1. Sa micsoreze dl.ministru efectivele la clasa si vor exista posturi. Problema e ca acesti guvernanti vor calitate ca in occidentul civilizat aplicând metode din. Coreea de nord.

  2. Felicitări,domnișoarei!Sistemul de įnvățământ are nevoie de specialiști implicați.Mulți tineri vâneaza învatământul ca implicarea profesionala se cere si exista doar pe hârtie.

  3. Daca erai mai atenta puteai alege județul Giurgiu și ai fi fost titulara…..te descurci sa te detașezi….cand esti titular,ai alte drepturi, la anul sa iei în considerare acest aspect…cauta în alte județe și cu nota 10 sigur găsești post.Bafta multa in învățământ!

  4. Patricia este ansolventa de psihologie si a luat zece la titularizare.Este optimista si acest lucru este OK,dar sa spui ca postul de consilier poate fi ocupat de oricine(ex.absolvent religie)este o prostie.Este prea incepatoare sa dea sfaturi.Poate sa ocupe acest post si un inginer agronom sau mecanic.Vai,vai iti place publicitatea Patricia si nu este bine. Poate mai intrebi niste psihologi scolari(consilieri)mai batrani ca mine .

  5. In mod clar, adevarurile relevate de articol , scot in evidenta deficiente majore ale sistemului ! Proiectul Romania Educata nu ar trebui sa omita suplinirea posturilor de consilier in scoli, mai ales in mediul rural unde nu am vazut in toata cariera mea didactica un consilier profesionist, avem mare nevoie! Momentan totul cade pe umerii dirigintilor, dar pe viitor este normal sprijinul unui profesionist, nu poti gestiona sute de elevi, oricat de pasionat ai fi ! Educatia costa, ar fi timpul sa intram in normalitate ! Vorbim despre bullying, elevi cu parinti plecati in strainatate, elevi remigrati, etc etc ! Categoric, dirigintii nu au astfel de competente la nivelul cerintelor actuale ! Sunt state europene in care orice interventie terapeutica faca de nespecialisti este ilegala ? Franta de exemplu ! Poate ca tinerii psihologi consilieri sunt mult mai necesari ca niciodata in scoli ! Si noi , ca parinti si educatori, cautam raspunsuri si nimeni nu ne consiliaza ! Statul Roman trebuie sa rezolve urgent ,deja platim un pret , e clar ca tot mai multi elevi raman in afara sistemului !

    1. Exact. De ce a sustinut insa acest concurs, daca nu erau posturi? Probabil numai ca sa suplineasca.
      E pacat ca s-a cramponat de invatamant.
      E nevoie de psihologi buni in orice domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concediul suplimentar pentru directorii de școli, conform noului contract colectiv de muncă, poate fi aplicat în aplicația de salarizare a personalului din Învățământ – document

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată, conform unui document consultat de Edupedu.ro. Noua variantă a aplicației permite introducerea concediului suplimentar pentru directori și inspectori. Săptămâna trecută,…
Vezi articolul

Ligia Deca, întrebată de un director de școală cum vede „aerisirea planurilor-cadru”, dacă va fi făcută pe modelul polonez: Cred că ceva similar ne-ar fi și nouă util. Polonia „taie din materie și dă mai mult timp pentru fixare” / Poate că, da, avem nevoie de mai mult timp de școală

Ministra educației le-a spus directorilor de școli din județul Mureș, cu care a avut o întâlnire vineri, organizată de Inspectoratul Școlar Județean, că prin „aerisirea planurilor-cadru” „nu m-am referit la…
Vezi articolul