Intervențiile diferențiate în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale pot îmbunătăți rezultatele la învățătură ale acestor copii în medie cu cinci luni, comparativ cu predarea standard, potrivit unui raport al cercetătorilor de la University College London. Diferența este una importantă, având în vedere că atât în clasele obișnuite, cât și în cele dedicate elevilor cu CES, aceștia din urmă înregistrează rezultate educaționale mai slabe decât ceilalți elevi, conform sursei citate.
Prezentarea UCL arată că, în medie, elevii cu cerințe speciale prezintă întârzieri de învățare de cel puțin doi ani comparativ cu ceilalți elevi, la finalizarea liceului.
- Cercetarea arată că intervențiile diferențiate au un efect ceva mai mare în cazul matematicii, decât în cel al citirii – un plus de șase luni la progresul înregistrat în momentul finalizării liceului, față de cinci luni.
Pe de altă parte, la nivelul școlii primare, intervențiile diferențiate au un efect și mai mare în cazul matematicii (opt luni în plus, în ceea ce privește progresul în învățare). Învățământul secundar are, în schimb, un efect mai puternic în ceea ce privește scrisul (+12 luni).
Echipa de cercetare a analizat și rezultatele în cazul științei și pe cele generale de învățare, ajungând, în cazul acestora, la media de cinci luni în plus, în favoarea intervențiilor diferențiate.
Potrivit sursei citate, rezultatele cercetării au fost folosite pentru crearea unei baze de date care să-i ajute pe profesorii britanici în modul cum îi abordează pe elevii cu cerințe speciale, în funcție de nevoile fiecăruia.
- Raportul detaliat poate fi consultat aici. Prezentarea generală este disponibilă pe site-ul University College London.
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.