Intervențiile diferențiate pot îmbunătăți cu până la 5 luni progresul elevilor cu cerințe educaționale speciale, ale căror rezultate sunt mult în urma celor înregistrate de ceilalți elevi – studiu britanic

325 de vizualizări
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Intervențiile diferențiate în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale pot îmbunătăți rezultatele la învățătură ale acestor copii în medie cu cinci luni, comparativ cu predarea standard, potrivit unui raport al cercetătorilor de la University College London. Diferența este una importantă, având în vedere că atât în clasele obișnuite, cât și în cele dedicate elevilor cu CES, aceștia din urmă înregistrează rezultate educaționale mai slabe decât ceilalți elevi, conform sursei citate.

Prezentarea UCL arată că, în medie, elevii cu cerințe speciale prezintă întârzieri de învățare de cel puțin doi ani comparativ cu ceilalți elevi, la finalizarea liceului.

  • Cercetarea arată că intervențiile diferențiate au un efect ceva mai mare în cazul matematicii, decât în cel al citirii – un plus de șase luni la progresul înregistrat în momentul finalizării liceului, față de cinci luni.

Pe de altă parte, la nivelul școlii primare, intervențiile diferențiate au un efect și mai mare în cazul matematicii (opt luni în plus, în ceea ce privește progresul în învățare). Învățământul secundar are, în schimb, un efect mai puternic în ceea ce privește scrisul (+12 luni). 

Echipa de cercetare a analizat și rezultatele în cazul științei și pe cele generale de învățare, ajungând, în cazul acestora, la media de cinci luni în plus, în favoarea intervențiilor diferențiate.

Potrivit sursei citate, rezultatele cercetării au fost folosite pentru crearea unei baze de date care să-i ajute pe profesorii britanici în modul cum îi abordează pe elevii cu cerințe speciale, în funcție de nevoile fiecăruia.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Sunt la 1000 de ani distanta de noi. Universitatile cerceteaza, apoi fac propuneri pentru cei care iau decizii (aka politicieni) si produc diverse materiale, metode, programe etc. pentru a fi folosite de educatori, profesori si/sau parinti. Toate sunt bazate pe stiinta, nu sunt scoase din burta cum fac ”specialistii” de la noi.

    UCL este pe primul loc in lume in ce priveste formarea initiala a profesorilor, inaintea Harvard, Oxford, Stanford, Cambridge sau Berkeley. UCL este crème de la crème.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Atâta timp cât nu orice școală o vedem viabilă pentru un copil, înseamnă că avem o problemă. În mod normal, n-ar mai trebui să fie hăituirea pentru admitere la o anumită școală, spune Gabriel Vrânceanu, șeful serviciului de Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, din Ministerul Educației

În mod normal, n-ar mai trebui să fie hăituirea pentru admitere la o anumită școală, spune Gabriel Vrânceanu, șeful serviciului de Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Național de Politici și…
Vezi articolul

Președintele Ungariei a comparat anexarea Crimeei cu Tratatul de la Trianon prin care Transilvania revenea României: Maghiarii nu au uitat, nici după un secol, că au ajuns minoritari, că li s-au luat școlile şi s-a făcut tot posibilul ca învăţământul în limba maternă să fie desfiinţat

Președintele Ungariei, János Áder, a comparat, luni, anexarea Crimeei de către Rusia cu Tratatul de la Trianon, încheiat la finalul Primului Război Mondial, prin care Transilvania revenea României, transmite hirado.hu,…
Vezi articolul

The Guardian: Da, așteptați-vă la mai multă supraveghere pe timpul crizei, dar păziți-vă de ea odată ce pericolul va fi trecut. Chiar vom dori să urmăm modelul Chinei, care folosește tehnologia digitală pentru control social?

Acum un an, sistemul Chinei bazat pe un scor de credit social și programul ei de spionaj în masă erau considerate în Vest „orwelliene”. Acum sunt privite ca asigurând instrumente…
Vezi articolul