Inteligența Artificială. Parlamentul European cere ca roboții de chat folosiți de companii să fie dublați de angajați: “Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală”

188 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Membrii Parlamentului European au votat miercuri o rezoluție care cere reguli mai stricte în privința protecției consumatorilor și a supravegherii deciziilor luate de sistemele de inteligență artificială, potrivit unui comunicat de presă.

Rezoluția este un act legislativ fără caracter obligatoriu, dar care, de obicei, este luată în calcul de Comisia Europeană, singura instituție din UE care are drept de inițiativă legislativă. Parlamentul European a adoptat această rezoluție cu o săptămână înainte ca executivul UE să își prezinte planurile pentru o abordare europeană privind inteligența artificială AI.

Una dintre recomandările votate de eurodeputați se referă la utilizarea asistenților virtuali și a roboților de chat (chatbot), folosiți de tot mai mulți furnizori de utilități (telefonie mobilă, energie, apă etc), bănci sau magazine virtuale. Astfel, Parlamentul cere ca atunci când interacționează cu un sistem care automatizează luarea deciziilor, consumatorii ar trebui să fie „informați corespunzător despre modul său de funcționare, despre cum pot să contacteze un om cu putere de decizie și despre cum pot fi verificate și corectate deciziile sistemului”.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Pentru copiii vulnerabili, întoarcerea la școala fizică este singura opțiune pentru a evada din cercul sărăciei” – Mihaela Nabăr, World Vision România. Organizația începe o campanie pentru vaccinarea anti-COVID-19 în satele românești

Oamenii din comunități vulnerabile au acces vara aceasta la centre de vaccinare, echipe mobile de vaccinare sau la medici de familie înscriși în program, cu ajutorul organizației World Vision România.…
Vezi articolul