Inteligența artificială folosită în exerciții prezintă riscul de a inhiba învățarea în anumite situații – studiu

615 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Instrumentele de inteligență artificială pot fi foarte folositoare pentru diverse obiective educaționale, dar chiar și în cazul unora dintre acestea ele prezintă riscul de inhibare a învățării, argumentează autorii unui studiu realizat în 2024, prezentat de Edutopia.org. Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania pe un grup de circa 1000 de elevi de liceu, a verificat efectele folosirii IA atât în timpul unor exerciții, cât și în evaluarea materiei pe care elevii o aveau de însușit prin acele exerciții.

Astfel, elevi de clasa a X-a și a XI-a au luat parte la o scurtă lecție de matematică. Apoi, în vederea unei testări, au făcut o serie de exerciții legate de lucrurile nou învățate. O parte dintre elevi s-au folosit de instrumente tradiționale (notițe, manuale etc.), în timp ce alții au avut la dispoziție o versiune simplificată a programului de inteligență artificială ChatGPT sau un pachet special dezvoltat pentru a-i asista pe profesori la clasă.

Acești din urmă elevi au avut rezultate cu 48% până la 127% mai bune decât ceilalți, în timpul exercițiilor de pregătire pentru test. Dar în timpul testului competența lor „s-a evaporat”, scrie Edutopia: performanța la test a elevilor care s-au folosit de versiunea simplificată a ChatGPT în timpul exercițiilor s-a prăbușit, ei înregistrând cu 17% mai puține puncte decât colegii care au învățat după metode tradiționale.

  • „Rezultatele noastre sugerează că elevii încearcă să folosească GPT-4 drept ‘cârjă’ în timpul rezolvării exercițiilor de pregătire și, când au astfel succes, ei ajung totuși să au o performanță mai slabă când sunt pe cont propriu. Drept urmare, pentru a menține productivitatea pe termen lung, trebuie să fim atenți atunci când introducem instrumente IA, pentru a ne asigura că oamenii continuă să acumuleze competențe esențiale”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Limite ale metarankingului național al universităților realizat de Ministerul Educației pentru anul 2021 – profesorii universitari Mihai Păunescu, Gabriel-Alexandru Vîiu și Bogdan Florian, SNSPA

Ministerul Educației a publicat recent un Raport anual privind Metarankingul național aferent anului 2021. Documentul prezintă o ierarhie a universităților românești care apar în cel puțin un clasament internațional, iar…
Vezi articolul

INFOGRAFIC Abandonul școlar are „cea mai ridicată contribuție în ceea ce privește natalitatea în rândul minorelor”, mai mult decât sărăcia – studiu Salvați Copiii / Una din trei mame sau gravide minore, participante la cercetare, a rămas însărcinată în jurul vârstei de 15 ani

Una din trei fete care sunt, în prezent, mame sau gravide minore, din rândul unui grup considerabil care a luat parte la un studiu Salvați Copiii, a rămas însărcinată pentru…
Vezi articolul