Întârzieri majore de pregătire pentru copiii născuți în 2020, primul an de pandemie și carantină, care încep anul acesta primul an de școală primară, în Anglia – The Guardian / În România, copiii de aceeași vârstă intră în primul an de învățământ obligatoriu, grupa mijlocie

0 vizualizări
Foto © Daniel Catrihual | Dreamstime.com
În sistemul școlar din Anglia, copiii încep primul an de școală la vârsta de 4-5 ani – vârsta la care, în România, cei mai mulți copii încep școala pregătitoare, primul an de învățământ obligatoriu. Aceasta înseamnă că, în 2024, merg la școală o mare parte dintre copiii englezi născuți în 2020, primul an de pandemie Covid-19, marcat de carantina extinsă, iar acest lucru se reflectă în nivelul de pregătire a celor mici, după cum constată deja o serie de experți consultați de The Guardian. „Sunt cu circa doi ani în urmă”, comparativ cu alte generații, după cum spune un director de școală citat de publicația menționată.

Aceasta trece în revistă o serie de schimbări cheie în contextele în care au evoluat copiii născuți în pandemie și care se reflectă în comportamentul și cunoștințele lor actuale: 

  • un univers social foarte redus, în care puținii oameni cu care intrau în contact purtau adesea mască 
  • experiențe mult mai rare de tipul întâlnirilor cu familia extinsă, sau cu alte familii cu copii la locul de joacă
  • numărul redus de contacte directe pe care le au cei mici, precum vizitele la doctor, ce pot identifica timpuriu eventualele dificultăți de dezvoltare.

Potrivit experților citați de The Guardian, cadrele didactice care îi întâmpină, acum, pe elevii care intră în primul an de școală (numit în Anglia „Reception”) se pot aștepta la o serie de probleme, de la dificultăți de vorbire la cele sociale și emoționale – probleme identificate deja la copii care s-au născut chiar înainte de pandemie și care acum sunt în sistem.

Este citat, în acest sens, directorul unei școli primare din nord-vestul Angliei, potrivit căruia, în unitatea condusă de el, s-a făcut simțită o creștere a unor incidente în care copii se mușcă, aruncă unul în altul cu lucruri sau se scuipă, care manifestă frustrare când trebuie să urmeze o rutină sau să asculte la clasă. „Nu au vocabularul necesar pentru a exprima ceea ce simt. (…) Sunt cu circa doi ani în urmă, când vin”, afirmă directorul menționat.

Este citată și Louisa Reeves, directoare în cadrul organizației dedicate dezvoltării vorbirii Speech and Language UK, potrivit căreia copiii născuți în pandemie au fost lipsiți de experiența expunerii unui număr divers de persoane cu care să comunice și să aibă diverse alte experiențe, necesare pentru ca cei mici să învețe să vorbească și să interacționeze cu alții. Iar măștile obligatorii în pandemie le-au limitat posibilitatea de a vedea expresii faciale, iar comportamentul celor cu care copiii mici au cel mai mult contact – părinții – este, de asemenea limitat: ei au tendința să acționeze fără comunicare verbală, de exemplu oferindu-le copiilor ceea ce vor doar după ce aceștia indică gestual obiectul respectiv.

  • Potrivit Louisei Reeves, circa 1,9 milioane de copii din Marea Britanie  se confruntă cu probleme de vorbire, probleme care începuseră să se facă tot mai simțite încă dinainte de pandemie, mai ales în zonele dezavantajate.

Iar întârzierile de formare sunt confirmate și de Julian Grenier, reprezentant pentru educație timpurie în cadrul unei cunoscute organizații ce sprijină educația în medii defavorizate, Education Endowment Foundation, potrivit căruia și în alte generații recente copiii din medii dezavantajate aveau întârzieri, în formarea lor, de circa 4,5 luni, la finalul primei clase de școală primară. Lucru care este semnificativ prin faptul că „diferențele se dublează la finalul școlii primare și apoi se dublează iar la sfârșitul învățământului secundar”.   

Foto © Daniel Catrihual | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Joi, 5 octombrie, zi liberă pentru elevi, profesori și angajații din Învățământ. Ziua Educației este nelucrătoare prin Contractul colectiv de muncă

Ziua Internațională a Educației, sărbătorită în fiecare an pe data de 5 octombrie, va fi anul acesta într-o zi de joi. Conform ordinului privind structura anului școlar actual și contractului…
Vezi articolul

Competiție susținută de BCR, prin programul Școala de Bani

Concurs național de desene pentru toate școlile cu elevi de clase primare – 6-11 ani: „Școala banilor bine-crescuți”. Înscrierile sunt deschise până pe 10 decembrie, iar unitățile de învățământ finaliste sunt premiate

Ajuns deja la a 4-a ediție, concursul “Scoala Banilor Bine Crescuți” caută din nou elevi talentați din școlile din toată țara. Concursul se derulează în perioada 13 noiembrie – 21 decembrie,…
Vezi articolul

VIDEO Programul-pilot în care profesorii creează resurse educaționale aplicate de educație financiară pentru mai multe discipline, iar elevii învață despre viață – LifeLab By BCR

Lansat în două școli din România, „LifeLab by BCR” este un program-pilot de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață, inițiat de BCR și Școala de Bani. Prin acest…
Vezi articolul

DOCUMENT Niciun concurs la grădiniță și la ciclul primar – noua politică a Ministerului Educației pentru calendarele competiționale oficiale, anunțată ca „decizie” de secretarul de stat Florian Lixandru la 3 luni după tăierea din senin a peste 40 de concursuri școlare, în ianuarie 2024 / Același minister lasă însă zeci de concursuri private să se desfășoare în școli

Noua politică a Ministerului Educației din acest an este reducerea competiției între elevi, se arată într-un răspuns al secretarului de stat Florian Lixandru (PSD) la solicitarea senatoarei PSD Laura Georgescu,…
Vezi articolul