Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

8.050 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Pentru anul școlar 2023-2024, calendarul Evaluărilor Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu a fost încă aprobat, având o întârziere de peste 4 luni, comparativ cu anul școlar trecut. Aceste evaluări sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). În anul școlar 2022-2023, acestea s-au desfășurat în luna mai.

Pentru anul școlar 2022-2023, ordinul care aprobă calendarul evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost publicat în Monitorul Oficial pe 13 septembrie 2023. Este vorba despre ordinul de ministru nr. 5.359 din 1 septembrie 2022.

Amintim că, pe 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale ar fi trebuit să testeze o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Conform surselor Edupedu.ro, testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu s-a mai ținut miercuri, 15 noiembrie, din cauza unor probleme tehnice.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Despre Evaluarea Națională la clasa a VI-a

În anul școlar 2022-2023, Evaluarea națională pentru elevii de clasa a VI-a nu s-a mai organizat în anul școlar, potrivit ordonanței de urgență nr. 56 din 11 iunie 2023.

Articolul 1– „Prin derogare de la prevederile art. 74 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2022-2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează”, prevede ordonanța.

Inițial, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ. Pe 30 mai, Ministerul Educației anunța că probele vor avea loc în zilele de 12 și 13 iunie, fiind publicat și un ordin în Monitorul Oficial.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, critic la adresa școlii online, după ce i-a picat internetul la o conferință pe net: Nu cred că școala din Popăuți are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației / Nu există „școala din Popăuți”, ci doar o stațiune de cercetare a oilor

Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în…
Vezi articolul
Cursurile Universității Politehnica

Curs online gratuit de educație financiară pentru profesorii care predau la clasa a VIII-a, acreditat de Ministerul Educației, cu 10 CPT-uri / Înscrierile sunt deschise și locurile limitate

Cursul „Educație economico-financiară pentru profesori”, destinat celor care predau Educație socială la clasa a VIII-a a fost lansat de trei instituții: Asociaţia Română a Băncilor, Banca Națională a României şi…
Vezi articolul

“Transportul gratuit” al elevilor navetiști, în aer. Cazul Constanța: Școlile nu găsesc transportatorii din lista trimisă de Consiliul județean, dar au trimis tabelele cu numele elevilor pe o adresă de e-mail, spune șeful ISJ care anunța că de azi aproape toți elevii vor merge gratuit la școală

Școlile nu pot contacta unii transportatori pentru a le trimite listele cu numele elevilor pentru a beneficiat de transport gratuit, spune inspectorul general școlar Sorin Mihai: “Am situații în care…
Vezi articolul

Președintele Federației Asociațiilor de Părinți critică părinții care cer tăierea numărului de ore prin schimbarea planurilor-cadru: ”Nu mai puneți presiune fără să știți ceea ce ar trebui”

Contre între organizațiile de părinți pe tema reducerii numărului de ore din învățământul preuniversitar. Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar (FNAP-IP), Iulian Cristache, susține, într-un mesaj…
Vezi articolul