Instrumentele propuse de Google școlilor, în noul an: Classroom, realitate augmentată, tablă virtuală și aplicații de siguranță și control parental

6.430 de vizualizări
Sursă foto: Pixabay.com
Aproximativ 80% dintre școlile românești utilizează în prezent principalul instrument propus de Google pentru educație, Google Classroom, anunță compania într-un comunicat prin care prezintă pachetul său de programe și aplicații pentru mediul educațional, în noul an școlar. Prezentarea portofoliului educațional Google vine la o săptămână și jumătate de la începerea cursurilor pentru elevi și în contextul amplificării discuțiilor despre posibila trecere în online a școlilor, în context pandemic.

Google Workspace for Education rămâne pachetul principal pentru profesori și elevi, iar compania spune că 5028 de școli din aproape 2500 de localități utilizează Classroom (circa 80% din total). Potrivit Google, numărul școlilor care utilizează această platformă a crescut de aproape 20 de ori de la începutul pandemiei, în primăvara lui 2020.

Pe lângă acesta, Google prezintă o serie de aplicații și programe vechi și noi, inclusiv o platformă de realitate augmentată, o tablă virtuală și instrumente de control parental și siguranță pentru copii în modul online.

Platformele propuse de Google pentru educație în noul an:

Google Workspace for Education. Potrivit companiei, la acest început de an școlar, Google Classroom vine cu o serie de îmbunătățiri:

  • “Începând din această toamnă, profesorii vor putea da mai ușor teme către clase diferite, iar elevii vor avea la dispoziție aplicația Classroom Android în modul offline, ceea ce înseamnă că vor putea să-și facă teme de pe telefon, chiar dacă sunt offline.”
  • “Google Meet din Classroom va aduce câteva schimbări care vizează siguranța. Una dintre ele este „sala de așteptare”, unde toți elevii dintr-o clasă vor sta până vine profesorul, când vor intra în respectiva clasă online.”
  • “Cei care nu sunt pe lista elevilor dintr-o anumită clasă vor putea participa la ora online doar după ce vor primi permisiunea profesorului, astfel încât să nu existe participanți neinvitați la oră.”   

Eroii Internetului: Platformă lansată anul trecut, e o platformă dedicată siguranței online, pentru copii și părinți, ce folosește jocuri și instrumente distractive prin care “copiii învață principiile de a fi un cetățean digital bun: cum să-și protejeze parolele, cum să fie amabili pe internet, cum să aibă grijă la ce împărtășesc pe rețelele sociale, cum să întrebe pentru a găsi răspunsuri”. Platforma oferă la începutul noul an școlar jocuri și lecții noi și are un nou design optimizat pentru învățare digitală și la distanță, cu un “hub” pentru familii. 

Jamboard – o tablă virtuală la care profesorii au acces și unde elevii pot lipi stickere virtuale, încărca imagini și comenta în timp real. 

Realitatea augmentată – prezentată ca instrument care “să facă mai interesant” procesul de învățare. Elevii pot vedea pe telefon, în 3D, sau chiar în spațiul camerei în care se află, anumite lucruri care li se predau la școală. Sunt disponibile în realitate augmentată animale terestre, acvatice, păsări, dinozauri, sisteme ale corpului uman (digestiv, circulator, nervos, endocrin, respirator, limfatic etc.), structuri celulare (mitocondria, celula vegetală, nucleul celular ori procariota) sau termeni din biologie (globulă roșie, eucariote sau monocotiledonate). Elementele disponibile în realitate augmentată sunt cele la care este afișată opțiunea „Vizualizați în 3D” după căutarea în Google. Detalii aici.  

Lens – “Elevii pot face o poză unei ecuații sau probleme, iar serviciul Lens le oferă acces rapid la rezultate care să-i ajute, precum ghiduri pas-cu-pas pentru rezolvarea problemei și explicații detaliate pentru a înțelege mai bine conceptele cheie. O alternativă la Google Lens este aplicația Socratic.”

Family Link – Aplicație cunoscută, menită să îi ajute pe părinți să-și supravegheze copiii atunci când aceștia sunt online și să stabilească reguli de utilizare a mediului digital pentru aceștia.

Calculator – Cel „built-in” pe care Google îl oferă din căutarea „calculator”. Compania spune că acesta “poate rezolva multe probleme de matematică”.


2 comments
  1. Iar reprezentanța Google din România, Edu Apps, girată de guvern, cere acum școlilor 1000 lei/an pt.a sincroniza elevii, având acces liber la SIIR.

    Adică 1 milion de euro.

    Mulțumiri partidului iubit!

  2. Si uite asa intra Google in viata copiilor, in lipsa unei alternative. Poate in viitor copiii vor cotiza cu spor la AdWords. Poate vor utiliza mai mult Gmail ca sa inteleaga Google cu cine comunica sau pe ce isi cheltuie banii. Poate vor avea un telefon Android ca sa se stie pe unde umbla, prin ce magazine intra si cat stau pe acolo.
    Imi imaginez cat de interesant poate fi sa poti studia o mitocondrie, pe telefon, in metrou, in drum spre scoala. Cand lipsesc microscoapele in laborator sau cand laboratorul nu mai exista, mai bine asa decat deloc …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 100 de laureați ai premiului Nobel cer Rusiei încetarea războiului: Descoperirile ştiinţifice trebuie folosite “exclusiv în scopuri paşnice şi pentru bunăstarea şi fericirea tuturor oamenilor respectând în acelaşi timp Declaraţia Universală a Drepturilor Omului”

103 laureați ai premiului Nobel din diverse domenii și locuri ale lumii au semnat o scrisoare pentru pace în Ucraina. Ei subliniază că armele nucleare au fost create cu ajutorul…
Vezi articolul

Elevele gravide, tinerii părinți și elevii cu boli grave vor putea învăța în format online/hibrid începând cu anul școlar 2024-2025. Cursurile cu prezență fizică vor fi suspendate în situații excepționale – ROFUIP 2024

Prevederile din noul regulament de organizare și funcționare al școlilor le permit elevelor gravide și tinerilor părinți să participe online/hibrid la orele de curs pentru a preveni abandonul școlar. Același…
Vezi articolul

Cum îmbunătățim alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate socio-economic? Primele dovezi științifice care arată efecte de transfer – analiza cercetătorului Dacian Dolean VIDEO

Alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic este de mult timp una dintre provocările cele mai mari ale…
Vezi articolul

Ligia Deca anunță că regulamentul de organizare și funcționare „a învățământului preuniversitar” și statutul elevului vor „sta în dezbatere mai mult decât stau alte documente, alte proiecte de la minister” / UPDATE Pe site-ul ministerului termenul este de 10 zile lucrătoare

Ministra Educației Ligia Deca a anunțat la Gala Teach for Romania, miercuri pe 12 iunie, că cele două proiecte de ROFUIP și Statutul Elevulului vor avea termene prelungite de dezbatere.…
Vezi articolul

UPDATE Teza de doctorat a ministrului Bode: Universitatea Babeș-Bolyai se va pronunța cu întârziere dacă a fost sau nu plagiat, pentru că, pe lângă verificările inițiale, va fi făcută o analiză și la comisia de etică, după sesizări primite direct / Rectorul și șeful comisiei de etică a UBB estimează că procedurile vor mai dura în jur de două săptămâni

Verificările privind teza de doctorat a ministrului de Interne, Lucian Bode, care au început săptămâna trecută la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, se prelungesc, deoarece s-au înregistrat, mai nou, plângeri și…
Vezi articolul