Instrumentele propuse de Google școlilor, în noul an: Classroom, realitate augmentată, tablă virtuală și aplicații de siguranță și control parental

6.417 vizualizări
Sursă foto: Pixabay.com
Aproximativ 80% dintre școlile românești utilizează în prezent principalul instrument propus de Google pentru educație, Google Classroom, anunță compania într-un comunicat prin care prezintă pachetul său de programe și aplicații pentru mediul educațional, în noul an școlar. Prezentarea portofoliului educațional Google vine la o săptămână și jumătate de la începerea cursurilor pentru elevi și în contextul amplificării discuțiilor despre posibila trecere în online a școlilor, în context pandemic.

Google Workspace for Education rămâne pachetul principal pentru profesori și elevi, iar compania spune că 5028 de școli din aproape 2500 de localități utilizează Classroom (circa 80% din total). Potrivit Google, numărul școlilor care utilizează această platformă a crescut de aproape 20 de ori de la începutul pandemiei, în primăvara lui 2020.

Pe lângă acesta, Google prezintă o serie de aplicații și programe vechi și noi, inclusiv o platformă de realitate augmentată, o tablă virtuală și instrumente de control parental și siguranță pentru copii în modul online.

Platformele propuse de Google pentru educație în noul an:

Google Workspace for Education. Potrivit companiei, la acest început de an școlar, Google Classroom vine cu o serie de îmbunătățiri:

  • “Începând din această toamnă, profesorii vor putea da mai ușor teme către clase diferite, iar elevii vor avea la dispoziție aplicația Classroom Android în modul offline, ceea ce înseamnă că vor putea să-și facă teme de pe telefon, chiar dacă sunt offline.”
  • “Google Meet din Classroom va aduce câteva schimbări care vizează siguranța. Una dintre ele este „sala de așteptare”, unde toți elevii dintr-o clasă vor sta până vine profesorul, când vor intra în respectiva clasă online.”
  • “Cei care nu sunt pe lista elevilor dintr-o anumită clasă vor putea participa la ora online doar după ce vor primi permisiunea profesorului, astfel încât să nu existe participanți neinvitați la oră.”   

Eroii Internetului: Platformă lansată anul trecut, e o platformă dedicată siguranței online, pentru copii și părinți, ce folosește jocuri și instrumente distractive prin care “copiii învață principiile de a fi un cetățean digital bun: cum să-și protejeze parolele, cum să fie amabili pe internet, cum să aibă grijă la ce împărtășesc pe rețelele sociale, cum să întrebe pentru a găsi răspunsuri”. Platforma oferă la începutul noul an școlar jocuri și lecții noi și are un nou design optimizat pentru învățare digitală și la distanță, cu un “hub” pentru familii. 

Jamboard – o tablă virtuală la care profesorii au acces și unde elevii pot lipi stickere virtuale, încărca imagini și comenta în timp real. 

Realitatea augmentată – prezentată ca instrument care “să facă mai interesant” procesul de învățare. Elevii pot vedea pe telefon, în 3D, sau chiar în spațiul camerei în care se află, anumite lucruri care li se predau la școală. Sunt disponibile în realitate augmentată animale terestre, acvatice, păsări, dinozauri, sisteme ale corpului uman (digestiv, circulator, nervos, endocrin, respirator, limfatic etc.), structuri celulare (mitocondria, celula vegetală, nucleul celular ori procariota) sau termeni din biologie (globulă roșie, eucariote sau monocotiledonate). Elementele disponibile în realitate augmentată sunt cele la care este afișată opțiunea „Vizualizați în 3D” după căutarea în Google. Detalii aici.  

Lens – “Elevii pot face o poză unei ecuații sau probleme, iar serviciul Lens le oferă acces rapid la rezultate care să-i ajute, precum ghiduri pas-cu-pas pentru rezolvarea problemei și explicații detaliate pentru a înțelege mai bine conceptele cheie. O alternativă la Google Lens este aplicația Socratic.”

Family Link – Aplicație cunoscută, menită să îi ajute pe părinți să-și supravegheze copiii atunci când aceștia sunt online și să stabilească reguli de utilizare a mediului digital pentru aceștia.

Calculator – Cel „built-in” pe care Google îl oferă din căutarea „calculator”. Compania spune că acesta “poate rezolva multe probleme de matematică”.


2 comments
  1. Iar reprezentanța Google din România, Edu Apps, girată de guvern, cere acum școlilor 1000 lei/an pt.a sincroniza elevii, având acces liber la SIIR.

    Adică 1 milion de euro.

    Mulțumiri partidului iubit!

  2. Si uite asa intra Google in viata copiilor, in lipsa unei alternative. Poate in viitor copiii vor cotiza cu spor la AdWords. Poate vor utiliza mai mult Gmail ca sa inteleaga Google cu cine comunica sau pe ce isi cheltuie banii. Poate vor avea un telefon Android ca sa se stie pe unde umbla, prin ce magazine intra si cat stau pe acolo.
    Imi imaginez cat de interesant poate fi sa poti studia o mitocondrie, pe telefon, in metrou, in drum spre scoala. Cand lipsesc microscoapele in laborator sau cand laboratorul nu mai exista, mai bine asa decat deloc …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dacă Hotărârea de Guvern cu școlile pilot este publicată rapid, lansarea unei clase sau a două clase chiar începând cu anul școlar 2020-2021 este posibilă, spune Marian Staș, inițiatorul proiectului

”Frontul îngust pentru această ofensivă, adică breșa pe care o avem de făcut este breșa curriculară”, explică în termeni militari, într-un interviu pentru Edupedu.ro, Marian Staș, fost consilier al ministrului…
Vezi articolul

Liga Studenților sesizează Consiliul Național de Etică, organismul care poate sancționa plagiatul lui Sorin Cîmpeanu / Sancțiunile pot varia de la retragerea lucrării, până la retragerea titlului didactic universitar, retrogradarea sau interzicerea unor drepturi

Liga Studenților (LS IAȘI) a sesizat Consiliului Naţional de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării (CNECSDTI) cu privire la cursul universitar plagiat de Sorin Cîmpeanu în 2006, când…
Vezi articolul