Institutul de Sănătate Publică: Pentru București scenariul verde nu poate fi aplicat, din cauza infrastructurii școlare aglomerate

14.972 de vizualizări
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
“În mediul rural, spre exemplu, unde sunt mai puțini copii și structura școlii permite venirea mai multor copii la ore, bineînțeles că pot merge toți atâta timp cât localitatea se află în scenariul verde. Același scenariu verde, însă, nu poate fi aplicat pentru București din cauza infrastructurii școlare aglomerate”, a declarat pentru Edupedu.ro directorul general al Institutului Național de Sănătate Publică, Simona Pârvu.

UPDATE Oficialul a precizat pentru Edupedu.ro că “dacă în București sunt unități unde infrastructura unității permite, se poate aplica scenariul verde“.

La nivel general, însă, “Bucureștiul intră în scenariul al doilea ca nivel de organizare [scenariul hibrid, online și față în față – N.Red.], chiar dacă rata cazurilor de coronavirus este de sub unu la mie și zona ar intra teoretic în scenariul verde. Însă, dacă în București sunt unități unde infrastructura școlii permite, atunci se poate aplica scenariul verde”.

Șefa Inspecției Sanitare de Stat a declarat pentru Edupedu.ro că „dacă se descoperă un copil infectat, atunci se va închide sala de clasă, aceasta va fi dezinfectată, iar elevul și contacții acestuia vor sta în izolare timp de 14 zile. Dacă vorbim de un focar mai mare, atunci școala va fi închisă pe o perioadă de 14 zile. Din punct de vedere epidemiologic, ar trebui să fie minimum trei cazuri dispersate în ture sau clase diferite pentru a închide toată școala, altfel, dacă vorbim de o singură clasă, atunci avem de a face cu un focar localizat. Nu se pune problema de a da vina pe cineva, este un virus cu transmisie comunitară, oricine îl poate lua de oriunde, important este să localizăm cât mai repede cazurile și să limităm cât mai mult transmiterea bolii”.

Aceasta a susținut că măsurile de organizare a anului școlar trebuie gândite punctual pentru fiecare unitate de învățământ în parte. „Cel mai important rol aici îl vor avea inspectoratele școlare, conducerea școlilor, direcțiile de sănătate publică, consiliile locale, dar și ministerele Educației și Sănătății, ca școala să înceapă în cele mai bune condiții. Este inevitabilă apariția cazurilor de coronavirus la școală, toate statele unde s-au redeschis școlile au avut cazuri în creștere, deci vor apărea focare și vor fi cazuri de îmbolnăvire, iar asta trebuie asumat de toată lumea, pentru că virusul acesta există și nu o să dispară odată cu redeschiderea școlilor. Toți cei implicați, de la autorități locale, școli, până la părinți trebuie să ia măsuri de precauție astfel încât să limităm apariția cazurilor”, a mai spus Pârvu.
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

4 comments
  1. Este o inconștienta sau o cruzime a condamna elevii și cadrele didactice la contaminare sigura(utilizarea zilnica a mijloacelor de transport în comun plus expunerea în colectivitate la școală)
    Cursuri online, fără mofturile părinților sau elevilor, sunt o soluție rezonabila pentru conjunctura actuala.

    1. Inconstienta si cruzime este sa pui elevii in dezavantaj cu un sistem pur online. Adevarul este ca profesorii in mare parte sunt absolut incompetenți cand vine vorba de tehnologie – si pentru acei profesori mai rari care chiar stiu, oricat de mult s-ar strădui educația online nu va fi vreodata la fel de eficienta precum educatia fata in fata. Deja sistemul de învățământ are atat de multe lacune incat mulți copii se duc la meditații ca sa poata sa obțină o nota buna la bac sau EN. Pandemia va dura un an maxim de acum incolo, hai sa zicem un an jumate – dar rezultatele de la bac pot schimba cursul vietii unui absolvent (depinde de facultate, daca accepta pe baza de dosar sau test de admitere). Pentru un examen asa de important un an de pierdere nu este acceptabil, ca deja de-abia de se descurca majoritatea elevilor cu scoala normala, adminteri prostia de “scoala online”, prost implementata si ineficienta. Foarte curios sunt de ce multi considera deschiderea pub-urilor si cazinourilor mai importanta decat deschiderea scolilor – parca in Romania educatia este considerata drept un lucru optional, un fleac irelevant – nu e de mirare ca suntem in situația in care suntem (in general, nu de pandemie – dar cu certitudine aceasta crestere de cazuri este provocata si de nivelul de educatie slab care aduce cu sine si o iresponsabilitate crasa de la poporul roman). Nu vad pe nimeni condamnand deschiderea locurilor de munca, in ciuda faptului ca ele prezintă un risc de infecție la fel de ridicat – cumva înțelegem ca economia e importanta, dar nu extindem aceeasi intelegere catre educatie?

  2. Daca pentru Bucuresti nu se poate, atunci sa explice maretii atotstiutori de la INSP daca pentru Constanta, Iasi, Timisoara, Brasov, ori alte mari orase din tara daca acolo se poate. Observ ca toate mintile luminate vor sa mearga copii la scoala normal, dar in schimb nu este nimic stabilit si nici facut macar ca aceste scoli sa fie sigure. A mai aparut zilele acestea cu o declaratie si un inteligent de secretar de stat, parca din Min.Educatiei care numai aberatii a emanat. Vreau si eu sa imi spuna acesti atotstiutori daca ei isi asuma si vor raspunde material si penal daca vreun profesor, ori copil se imbolnaveste si apoi transmit si la familiile lor. Dupa cum s-a putut observa nu tot omul respecta regulile si nici nu spune cinstit daca e sanatos ori nu si atunci cum poti avea incredere ca toti cei cu care interactionezi in scoala( copii, profesori, paznici, femei de serviciu, instalatori, etc) sunt sanatosi. Nenorocitele astea de alegeri pentru care toti sunt in stare sa sacrifice acesti copii arata cat rau am ajuns ca natie….

  3. Azi vine presedintele ca se poate, maine vine insp si spune ca doar partial. Nu a aparut inca doamna “nimeni nu a spus’ sa anunte ca Bucurestiul nu mai merge deloc la scoala. Cat profesionalism!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un student din Braşov a creat „profesorul online”, care folosește inteligența artificială: Memorează cărțile din programă, selectează subiectele pentru examen, susține testul și trimite mail cu rezolvările, după examen

Creat de un student din Braşov: „Profesorul online” este un soft care îți selectează subiectele pentru examen și nu te lasă să trişezi, anunță Bună Ziua Brașov. Fabian Pavel Velicea este…
Vezi articolul

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022 / Profesorul Mihai Bălună, coordonatorul lotului: Îmbucurător este că tradiția rezultatelor bune s-a păstrat, e o recunoaștere a seriozității cu care se face treabă în școlile din care provin aceste fete

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022, potrivit clasamentului oficial al competiției, care ia în considerare țările europene participante. Punctajul României a…
Vezi articolul