Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, propus de decanele Oana Fotache și Laura Sitaru ministrei Ligia Deca

2.481 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro / DOOM 3
Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, în loc de 3 ani cum este în prezent, scrie instituția într-o postare pe Facebook.

„Prin vocea decanului de la Facultatea de Litere – Universitatea din București, Universitatea din București a luat inițiativa restabilirii duratei ciclului de licență la 4 ani pentru învățământul filologic cu dublă specializare”, scriu reprezentanții institutului pe rețeaua socială.

„Salutăm și susținem această inițiativă, care revitalizează învățământul filologic românesc!”, continuă în postarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

Poziția instituției vine după ce viitorii profesori de limba și literatura română, actuali studenți formați de facultățile de litere și de limbi străine, ar putea să facă 4 ani de licență, așa cum era tradiția filologică înainte de introducerea sistemului Bologna.

Extinderea duratei studiilor față de cei 3 ani urmați de studenți în prezent este propunerea oficială pe care Oana Fotache Dubălaru și Laura Sitaru, decanele Facultății de Litere și a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din Universitatea din București (UB) au înaintat-o ministrului Educației, Ligia Deca.

Decana Facultății de Litere spune într-un interviu exclusiv pentru Edupedu.ro că propunerea vine în contextul în care este nevoie de o reformă reală a formării inițiale a profesorilor. Trei ani de pregătire sunt insuficienți, consideră Fotache Dubălaru, care susține că „un student la filologie este pus în situația unui personaj de basm, doar că fără glorie și fără garanția unui final fericit. În trei ani trebuie să învețe cât alții în șase, pentru că se pregătește, de fapt, pentru două specializări” – limba română și o limbă modernă.

Citește și:
Viitorii profesori trebuie să facă 4 ani de licență în loc de 3 – propunere susținută și de Facultatea de Litere a Universității de Vest din Timișoara / Interviu cu Dana Percec, decan: Ar crește în mod cert calitatea absolvenților. Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare
Patru ani de studenție pentru viitorii profesori de Limba română, care să fie pregătiți să folosească și resursele digitale la clasă – ceruți Ministerului Educației de Facultatea de Litere de la Universitatea Al. I. Cuza din Iași. Decana Claudia Tărnăuceanu: Studenții trebuie pregătiți cu o înțelegere solidă a domeniului, cu abilități pedagogice și învățați să folosească tehnologia modernă cu elevii – INTERVIU
EXCLUSIV Viitorii profesori de Limba română să facă 4 ani de facultate la ciclul licență, în loc de 3 – i-au propus oficial ministrei educației decanele Facultăților de Litere și de Limbi Străine. Oana Fotache Dubălaru, decan: Propunerea are adeziunea studenților. Impactul bugetar ar fi maximum 6 milioane de euro
INTERVIU Oana Fotache Dubălaru, decana Facultății de Litere UB: Numărul posturilor scoase la concursul de titularizare e ridicol de mic. Lipsa de perspectivă îi descurajează pe profesorii debutanți în câțiva ani. E un cerc vicios al demotivării

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Platforma de evaluare online a elevilor la examenele naționale, proiect în valoare de 78 milioane de euro, va fi pilotată în școli începând cu 2024 și ar urma să fie complet funcțională în anul școlar 2025-2026, conform apelului lansat de Ministerul Educației

Ministerul Educației a lansat apelul pentru dezvoltarea platformei de evaluare și realizarea de conținut digital, cu o alocare de 78.500.000 euro. Platforma va fi pilotată în școli începând cu 2024…
Vezi articolul

Lăsați profesorii să fie profesori - campanie Edupedu.ro pentru debirocratizarea muncii cadrului didactic

Învățător: Sunt foarte multe cazuri în care cadrele didactice plătesc cursurile de formare din banii proprii / Cheltuielile pentru formarea continuă a profesorilor, cel puțin pentru obținerea numărului minim de credite transferabile, sunt suportate de angajator, potrivit cadrului legal

Un învățător a declarat pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului, că sunt multe cazuri în care profesorii își plătesc singuri cursurile de formare și perfecționare. „Aici depinde fiecare școală cum se…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu vine cu o nouă idee: în Franța, copiii care au probleme de rămânere în urmă sunt chemați la școală în vacanța de vară

În încercarea de a-și nuanța declarațiile făcute duminică seara, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă sursă de inspirație sau propunere. Într-o declarație făcută la România TV, Ecaterina Andronescu…
Vezi articolul
Bursele elevilor

Petiție pentru ca elevii din loturile naționale olimpice să primească burse de excelență, cu peste 1.000 de semnături în 4 zile / În prezent, elevii care ajung la fazele internaționale pot primi bursă de merit, acordată și celor cu medii sub 5

O petiție pentru includerea elevilor din loturile naționale olimpice – care ajung la fazele olimpiadelor internaționale – printre cei care primesc burse de excelență a fost semnată de peste 1.000…
Vezi articolul

Salvați Copiii: Trebuie respectată distanța fizică de minim 1,5 m între elevi, nu cea propusă în normele Ministerului Sănătății / Organizația oferă consiliere primăriilor și școlilor din 150 de comune și orașe mici, în sprijinul a 30.000 de copii

Organizația Salvați Copiii România anunță că specialiștii săi vor oferi consiliere autorităților locale și unităților de învățământ din 150 de localități din mediul rural și urban mic, pentru ca acestea…
Vezi articolul