Institutul de Geologie Marină GeoEcoMar aproape și-a triplat valoarea proiectelor cu finanțare europeană, după înființarea unui centru de suport

331 de vizualizări
Foto: GeoEcoMar – Black Sea / nava de cercetare “Mare Nigrum”
Valoarea proiectelor de cercetare cu finanțare europeană derulate în prezent de Institutul de Geologie Marină GeoEcoMar este de 4,5 milioane de euro, aproape de trei ori mai mult decât cea a proiectelor din perioada 2016-2020 și cu posibilitate de a crește în continuare, potrivit unui comunicat al organizației. Acesta precizează că evoluția a fost posibilă după înființarea unui centru de suport, CESP, pus la punct în cadrul unui proiect care se încheie acum.

Potrivit comunicatului, cei 4,5 milioane de euro reprezintă valoarea a 14 proiecte de cercetare cu finanțare europeană (Horizon 2020 și Horizon Europe), care se află în derulare acum, în cadrul GeoEcoMar. Institutul apreciază că suma poate crește în condițiile în care alte opt propuneri sunt în faza de derulare. Spre comparație, GeoEcoMar menționează că suma atrasă în perioada 2016-2020 a fost de 1,8 milioane de euro.

GeoEcoMar precizează că “suma a crescut exponențial după înființarea centrului CESP (…) dezvoltat în cadrul unui proiect dedicat instruirii și pregătirii cercetătorilor pentru a identifica surse de finanțare prin două programe cadru de cercetare-inovare ale Comisiei Europene, respectiv Horizon 2020 și Horizon Europe”. Potrivit comunicatului, peste 250 de persoane au beneficiat de serviciile CESP, organism care e deschis pentru cercetători din întreaga comunitate științifică din țară.

Pentru cercetătorii GeoEcoMar, acest centru a oferit suport pentru 45 de propuneri de proiecte în cadrul celor două programe europene, dintre care 14 au fost câștigătoare și sunt finanțate.

Citește și:
Piedicile care întârzie Danubius, platforma majoră de cercetare la Dunăre-Deltă: pe lângă pandemie și Ucraina, e bătălia cu birocrația / “E mai ușor să te lupți cu toată concurența, decât cu avizele și cu cei care te întorc de trei ori” – Adrian Stănică, GeoEcoMar
Expediții amânate sau anulate, teamă și costuri mult mai mari: “Războiul ne-a dat rău peste cap” – directorul Institutului de Geologie Marină GeoEcoMar, despre impactul agresiunii ruse în Ucraina asupra cercetării la Marea Neagră

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Niciun elev din România nu mai primește mâncare la școală în programul „Masa caldă“, deși am intrat în a treia săptămână de școală. Guvernul a alocat bani doar până în iunie, iar secretarul de stat Florian Lixandru anunță că Ministerul Educației abia acum pregătește normele de aplicare, cu bani rămași din perioada grevei profesorilor, pentru septembrie-decembrie

Niciun elev din România nu a primit Masa caldă în școală de pe 11 septembrie de când au început cursurile acestui an școlar. Abia în aceste zile se lucrează la…
Vezi articolul

Microbilog al Universității de Medicină din Iași, despre etapele dezvoltării unui vaccin și ce efect are închiderea școlilor și facultăților în răspândirea coronavirusului: „Mai curând copiii de vârstă mică par să fi înțeles importanța acestor măsuri”

Care sunt principalele diferențe între noul coronavirus și gripa sezonieră, dacă și ce efect au măsurile de închidere a instituțiilor de învățământ, precum și care sunt etapele cercetării și dezvoltării…
Vezi articolul
Contestații depuse după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională

Teza să fie notată normal, fără să mai aibă ponderea de 25% din medie, este una dintre variantele discutate de Ministerul Educației. Tezele școlare sunt evaluare sumativă și “fiecare cadru didactic va aplica modalități de evaluare sumativă”

“Lucrările scrise, era vorba despre acele teze, reprezintă o formă de evaluare sumativă și – indiferent de varianta pentru care se va opta – fiecare cadru didactic va aplica modalități…
Vezi articolul

OFICIAL Ministerul Educației a scos schema de responsabilități cu cine, ce face exact în cazurile de violență școlară și suspiciune de consum de droguri, din procedura privind managementul cazurilor de violență

Ministerul Educației a abrogat prin ordin de ministru schema de responsabilități din procedura privind managementul cazurilor de violență, unde se prezenta cine este responsabil de raportarea, sesizarea instituțiilor abilitate, desemnarea…
Vezi articolul