Material susținut de Fundația The Institute

Inspectorul școlar general al Capitalei, despre deschiderea școlilor: Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică

4.121 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Deschiderea școlilor și a grădinițelor este o decizie care se va lua “în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie”, a declarat inspectorul școlar general al Municipiului București, Ionel Pușcaș. În cadrul unei conferințe în care Fundația The Institute, alături de Inspectoratul Școlar Municipal și de primarul Sectorului 6 au lansat un proiect pilot de colectare selectivă în școlile din sector, Pușcaș a fost întrebat cum se vor desfășura orele, după vacanță.

Aceste decizii se iau în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie. Nu cred că e cineva în măsură să spună că pandemia se termină mâine, în ianuarie sau în februarie, că nivelul infectărilor va putea permite o relaxare și ne vom putea întoarce la școală“, a răspuns Pușcaș. 

Inspectorul școlar general a declarat că “deocamdată școala se desfășoară în format online, toată lumea face eforturi pentru a răspunde acestui mod de desfășurare actului educațional. În rest, celelalte decizii în legătură cu cum și când ne vom întoarce la școală, e o discuție la care nu știu cine vă poate răspunde“. 

Am înțeles că Germania s-a închis, Danemarca, deci ar fi paradoxal. Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică și să ținem de sănătatea copiilor“, a afirmat Ionel Pușcaș.

Eu am avut un COVID prietenos, dar din experiența unor colegi nu este întotdeauna prietenos și uneori e dezastruos. Deci trebuie să privim prudenți“, a continuat inspectorul școlar general al Capitalei.

Declarațiile au fost făcute la semnarea unui acord de parteneriat între ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, pentru implementarea unui program pilot în școlile și liceele din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea infrastructura logistică și umană pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării.

ASAP este un program de responsabilitate socială, inițiat de The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare.

Cred că acțiunea de colectare selectivă e un demers necesar care trebuie început de la vârste cât mai fragede. Colectarea selectivă e un pas important în direcția reciclării deșeurilor. Astăzi, ISMB este parte a acestui proiect, a acestui demers, deoarece noi am considerat că educația în sensul realizării unor acțiuni care să protejeze mediul, care să ducă la o colectare selectivă trebuie să înceapă de la vârste cât mai fragede și să înceapă de la școală“, a afirmat inspectorul școlar general al Capitalei.

Pușcaș a precizat că, “uneori, persoanele la o anumită vârstă sunt mai rezistente, sunt mai puțin dispuse să accepte o schimbare. În schimb, copiii sunt cei care sunt deschiși și primesc chiar cu entuziasm un lucru pe care îl consideră bun. Am văzut de multe ori copii care își trag părintele de mână: nu mai arunca hârtia asta pe jos!, pentru că a auzit undeva la școală sau într-un alt context că nu e bine acest lucru. Dacă prin educație copiii își vor însuși aceste cunoștințe, aceste învățături, ei vor insista pe lângă părinți, pe lângă cei din societate și vor veni cu acel plus de educație necesar pentru a se produce acel declic, pentru a se schimba comportamentul, pentru a trece până la urmă la un alt nivel de cvilizație. Trebuie să ne ridicăm și la nivel comportamental la nivelul condițiilor pe care societatea reușește cu eforturi să le genereze“.

VIDEO Declarațiile integrale ale inspectorului școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș:

1 comment
  1. Trebuie sa fim conștienți că dacă s-ar deschide școlile ar crește numărul de infectări.Cine a învățat și înainte de inchiderea școlilor,învața și acum.Interesul lor nu creste sau descrește daca sunt sau nu in clasă reală.Da,era mai bine când aveam libertatea de a ne mișca ,dar asta nu înseamnă că dacă ne ducem la școală dispare virusul.Asta e!Anul acesta cred că pe online stăm.Sa trecem cu bine și să fim sănătoși noi și familiile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Iohannis, din partea mediului academic, împotriva schimbărilor în legislația de analiză a plagiatelor: Modificările propuse de Cîmpeanu reprezintă o formă mascată de amnistiere individuală a plagiatorilor și încurajează frauda academică

Treisprezece organizații și mișcări civice, alături de peste 160 de profesori universitari și cercetători din România și străinătate, îi solicită printr-o scrisoare deschisă Președintelui Klaus Iohannis să ia atitudine publică…
Vezi articolul

FOTO Sindicatele din Educație continuă protestele marți și miercuri. Marius Nistor, despre schimbarea la față a politicienilor: Au un discurs total diferit față de cel dinainte de intrarea la guvernare, atunci vorbeau de cele două tranșe, plus indexarea cu rata inflației, acum dintr-odată discutăm de jumătatea pătrimii

Reprezentanții profesorilor protestează și astăzi în fața Guvernului timp de trei ore. Mitingul a început la ora 13:00, la fel ca ieri, iar mâine cadrele didactice se întorc în stradă…
Vezi articolul

Profesorii necalificați și unii debutanți de Informatică și TIC au dificultăți în înțelegerea și aplicarea programelor școlare, potrivit unui raport al ISJ Buzău

Profesorii necalificați și unii debutanți de Informatică și TIC întâmpină dificultăți în înțelegerea și aplicarea programelor școlare, potrivit raportului cu Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024. Un alt punct slab se…
Vezi articolul

Lista școlilor de aplicație pentru practica pedagogică, în anul școlar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial / Până pe 1 octombrie, inspectoratele școlare transmit Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate

Lista școlilor de aplicație pentru anul școlar 2024-2025 a fost publicată în Monitorul Oficial. Prin ordinul de ministru nr. 5.957 din 13 august 2024 a fost aprobată componența rețelei naționale…
Vezi articolul