Material susținut de Fundația The Institute

Inspectorul școlar general al Capitalei, despre deschiderea școlilor: Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică

4.120 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Deschiderea școlilor și a grădinițelor este o decizie care se va lua “în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie”, a declarat inspectorul școlar general al Municipiului București, Ionel Pușcaș. În cadrul unei conferințe în care Fundația The Institute, alături de Inspectoratul Școlar Municipal și de primarul Sectorului 6 au lansat un proiect pilot de colectare selectivă în școlile din sector, Pușcaș a fost întrebat cum se vor desfășura orele, după vacanță.

Aceste decizii se iau în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie. Nu cred că e cineva în măsură să spună că pandemia se termină mâine, în ianuarie sau în februarie, că nivelul infectărilor va putea permite o relaxare și ne vom putea întoarce la școală“, a răspuns Pușcaș. 

Inspectorul școlar general a declarat că “deocamdată școala se desfășoară în format online, toată lumea face eforturi pentru a răspunde acestui mod de desfășurare actului educațional. În rest, celelalte decizii în legătură cu cum și când ne vom întoarce la școală, e o discuție la care nu știu cine vă poate răspunde“. 

Am înțeles că Germania s-a închis, Danemarca, deci ar fi paradoxal. Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică și să ținem de sănătatea copiilor“, a afirmat Ionel Pușcaș.

Eu am avut un COVID prietenos, dar din experiența unor colegi nu este întotdeauna prietenos și uneori e dezastruos. Deci trebuie să privim prudenți“, a continuat inspectorul școlar general al Capitalei.

Declarațiile au fost făcute la semnarea unui acord de parteneriat între ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, pentru implementarea unui program pilot în școlile și liceele din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea infrastructura logistică și umană pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării.

ASAP este un program de responsabilitate socială, inițiat de The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare.

Cred că acțiunea de colectare selectivă e un demers necesar care trebuie început de la vârste cât mai fragede. Colectarea selectivă e un pas important în direcția reciclării deșeurilor. Astăzi, ISMB este parte a acestui proiect, a acestui demers, deoarece noi am considerat că educația în sensul realizării unor acțiuni care să protejeze mediul, care să ducă la o colectare selectivă trebuie să înceapă de la vârste cât mai fragede și să înceapă de la școală“, a afirmat inspectorul școlar general al Capitalei.

Pușcaș a precizat că, “uneori, persoanele la o anumită vârstă sunt mai rezistente, sunt mai puțin dispuse să accepte o schimbare. În schimb, copiii sunt cei care sunt deschiși și primesc chiar cu entuziasm un lucru pe care îl consideră bun. Am văzut de multe ori copii care își trag părintele de mână: nu mai arunca hârtia asta pe jos!, pentru că a auzit undeva la școală sau într-un alt context că nu e bine acest lucru. Dacă prin educație copiii își vor însuși aceste cunoștințe, aceste învățături, ei vor insista pe lângă părinți, pe lângă cei din societate și vor veni cu acel plus de educație necesar pentru a se produce acel declic, pentru a se schimba comportamentul, pentru a trece până la urmă la un alt nivel de cvilizație. Trebuie să ne ridicăm și la nivel comportamental la nivelul condițiilor pe care societatea reușește cu eforturi să le genereze“.

VIDEO Declarațiile integrale ale inspectorului școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș:

1 comment
  1. Trebuie sa fim conștienți că dacă s-ar deschide școlile ar crește numărul de infectări.Cine a învățat și înainte de inchiderea școlilor,învața și acum.Interesul lor nu creste sau descrește daca sunt sau nu in clasă reală.Da,era mai bine când aveam libertatea de a ne mișca ,dar asta nu înseamnă că dacă ne ducem la școală dispare virusul.Asta e!Anul acesta cred că pe online stăm.Sa trecem cu bine și să fim sănătoși noi și familiile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Două eleve de liceu au înființat un club online de lectură, inspirate de serialul Gilmore Girls. Bianca Mirică și Crina Dinu: Ne-am dori ca lecturile obligatorii să fie prezentate într-o manieră mai modernă și adaptată nevoilor noastre / Profesoara de Română ne-a încurajat într-un mod unic să citim

Două eleve care acum termină clasa a XI-a, Bianca și Crina, care învață la licee diferite din țară, au înființat în urmă cu un an un club de lectură: The…
Vezi articolul

Ministerul Educației: În anul școlar 2022-2023, situația școlară a elevilor din școlile și liceele de arte poate fi încheiată fără susținerea examenului la disciplina principală de specialitate

Ministerul Educației vine cu precizări pentru profesori și elevi privind încheierea situației școlare în cazul școlilor de arte, în contextul grevei din educație care a ținut trei săptămâni. Situația poate…
Vezi articolul

Școala începe peste o săptămână. Principalele modificări pentru elevi și profesori: module în loc de semestre, eliminarea tezelor obligatorii, vacanță în octombrie pentru toți, profesorii nu au încă reperele pentru clasa a X-a și nu au fost formați pentru predare pe competențe / Calendarul anului școlar 2022-2023

Elevii încep anul școlar 2022-2023 pe data de 5 septembrie, potrivit calendarului oficial. Este pentru prima dată când anul școlar este organizat pe module. Mediile se calculează diferit după eliminarea obligativității tezelor,…
Vezi articolul