“Atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau foarte clar că în niciuna dintre școlile din Bistrița nu suntem în situația unei rate de infectare masive care să riște să devină un focar. Nu cred că ar fi fost ceva rău”, a declarat inspectorul școlar general din județul Bistrița-Năsăud despre decizia-premieră pentru sistemul educațional românesc de a menține școlile deschise, atunci când localitatea a trecut epidemiologic peste pragul de infectări de 3 la mie.
- Amintim că redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, indiferent de rata de infectare, a intrat în analiza autorităților, după cum au declarat pentru Edupedu.ro surse guvernamentale.
Inspectorul școlar general, Mihai Mureșan, a explicat astăzi, 4 noiembrie, că “părerea mea este că trebuie întotdeauna trebuie să facem în așa fel încât ultima instituție care să fie închisă să fie școala. Mă uit la ce se întâmplă în Franța sau în Anglia. Este închis totul cu excepția școlilor care, în continuare, funcționează fără niciun fel de problemă. Mai multe studii au arătat că școala nu este principalul factor de răspândire a virusului pentru că în școală se respectă într-o proporție covârșitoare măsurile. Aceasta a fost motivația pentru care, atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau foarte clar că în niciuna dintre școlile din Bistrița nu suntem în situația unei rate de infectare masive care să riște să devină un focar. Nu cred că ar fi fost ceva rău. Statul elevilor acasă înseamnă statul a cel puțin unui părinte acasă, cheltuieli bugetare mai mari, iar calitatea actului didactic nu este nici pe departe cea care se obține în sala de clasă“, transmite TimpOnline.ro.
În ceea ce privește tezele școlare, oficialul a afirmat că, “dacă ar fi să decid eu, la clasele terminale aș lăsa aceste lucrări scrise exact în ideea ca elevii să poată beneficia de niște subiecte structurate așa cum vin la examenele naționale, cu atât mai mult cu cât s-ar putea ca acele simulări cu care elevii erau obișnuiți să nu se poate susține și atunci tezele le-ar prinde bine. Este clar că lucrurile trebuie reglementate din punct de vedere tehnic mai întâi. Evident că nu m-am gândit la cum s-ar putea da tezele când școlile funcționează în scenariul roșu. Rămâne să vedem care va fi decizia finală a Ministerului Educației. Părerile sunt împărțite“.
Amintim că municipiul Bistrița a marcat pe 278 octombrie 2020 o premieră în decizia descentralizată de a manageria școlile atunci când se atinge pragul de 3 la mie în ce privește numărul persoanelor infectate cu noul coronavirus: Comitetul județean pentru Situații de Urgență a hotărât la finalul lunii octombrie să mențină deschise, în sistem hibrid, școlile din Bistrița, fiind singurul județ care nu a trecut automat la scenariul roșu.
Bistrița a trecut totuși la scenariul roșu o săptămână mai târziu, când Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-a răzgândit și a decis ca școlile să se închidă începând de pe 2 noiembrie.