Inspectoratul Școlar Cluj a început sesiunile de formare cu toți directorii de școli din județ, pentru aplicarea procedurii privind violența școlară

2.913 vizualizări
Sesiune formare directori / Foto: ISJ Cluj
În perioada 11-15 martie 2024, Inspectoratul Școlar Județean Cluj organizează sesiuni de instruire și formare, față în față, cu toți directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj, pentru îmbunătățirea managementului situațiilor de violență din școli, potrivit prevederilor O.M.E., nr. 6235/6.09.2024, conform unui comunicat de presă.

În perioada 11-15 martie 2024, Inspectoratul Școlar Județean Cluj organizează, pe zone ale județului Cluj, sesiuni de formare cu toți directorii unităților de învățământ preuniversitar, privind aplicarea Ordinului M.E., nr. 6.235 din 6 septembrie 2023, pentru aprobarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar

La aceste întâlniri au fost invitați și reprezentanți ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj, ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Cluj, ai Biroului de Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Cluj, se precizează în comunicat.

Prima sesiune de formare a avut loc pe 11 martie 2024, la Huedin, cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din zonă.

Calendarul sesiunilor de formare:  

  • 12 martie 2024, directorii unităților de învățământ preuniversitar din zonele Dej și Gherla;
  • 14 martie 2024, directorii unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Cluj-Napoca și zona metropolitană;
  • 15 martie 2024, directorii unităților de învățământ preuniversitar din zonele Turda și Câmpia Turzii.          

„În contextul multiplelor cazuri de violență petrecute în ultima perioadă în mediul școlar, am decis să organizăm în această perioadă o serie de întâlniri în cadru mai restrâns, pe zone, pentru a oferi directorilor unităților de învățământ posibilitatea de a clarifica anumite aspecte procedurale, dar mai ales, de a discuta aspecte concrete cu reprezentanții instituțiilor care au, pe lângă Inspectoratul Școlar Județean Cluj, atribuții privind managementul interinstituțional și multidisciplinar al cazurilor de violență sau bullying  săvârșite în mediul școlar sau în afara mediului școlar. 

Este foarte important să ne unim eforturile, să comunicăm cu părinții, să folosim expertiza psihologilor școlari, cu atât mai mult, cu cât din acest an școlar, în județul Cluj, fiecare școală beneficiază de serviciile unui psiholog școlar,” a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj, conform comunicatului.

Citește și:
DOCUMENT Până pe 31 martie, profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă – adresă a Ministerului Educației
O nouă directivă de la Ministerul Educației, pentru profesori: Până pe 31 martie, toți directorii de școli vor face cursuri cu inspectorii și consilierii școlari ca să știe cum să aplice procedura în cazuri de violență, iar școlile vor afișa „materialele vizuale de informare” / A demisionat directoarea de la Școala „Nicolae Titulescu” din București, unde un elev ar fi fost abuzat sexual
INFOGRAFICE Managementul cazurilor de violență școlară, de la sesizare la închiderea cazului, responsabilitățile profesorilor, directorilor și ale poliției
În Săptămâna altfel, școlile au în vedere, printre altele, să contribuie la prevenirea și reducerea faptelor de violență în rândul elevilor – adresă a Ministerului Educației
OFICIAL Sancțiuni pentru profesori și directori, grupurile antibullying din școli se desființează și apar comisii – prevederi din procedura privind violența școlară / Documente utile pentru identificarea, raportarea și monitorizarea unui caz

1 comment
  1. ce sesiuni de formare??? sunt niste schite desenate, unde te duci cu degetul de la 1 la 7 in functie de subpuncte si vezi ce ai de facut….cat timp liber au unii si cum se fac ca muncesc!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Petiție online „Elevii nu doresc dublă admitere!”, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov: Este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații

Într-o petiție online, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), elevii critică măsura potrivit căreia orice liceu are posibilitatea de a organiza un examen de admitere, la nivel…
Vezi articolul

Lucian Bode, reacție la decizia Comisiei de Etică a Universității Babeș Bolyai: „Demersul încalcă flagrant decizia Curții Constituționale / Atacuri concertate ale USR și sateliților săi / Regret că UBB s-a grăbit să dea curs presiunilor”

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a reacționat printr-un mesaj publicat pe Facebook, după ce Comisia de Etică a UBB i-a cerut să-și corecteze teza de doctorat din cauză că este…
Vezi articolul

Psihologul Daniel David, soluții pentru deblocarea campaniei de vaccinare: Trebuie crescută accesibilitatea la vaccin în zonele rurale și asociate măsurile de relaxare cu acceptarea vaccinării / Vedem efectele anilor în care am transformat în exemple tot felul de vrăjitori horoscopiști

Aproape 25% din românii eligibili pentru vaccinare împotriva COVID-19 s-au imunizat până acum, Bucureștiul are cea mai mare rată de acoperire vaccinală, aproape 45% din locuitori, apoi vine Clujul cu…
Vezi articolul

SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli

Borderourile digitale și individuale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute la clasă cu elevii și părinții, n-au ajuns în școli, după…
Vezi articolul

BREAKING Csaba Asztalos, președintele CNCD, despre examenul suplimentar de admitere la liceu: Principiul egalității nu este respectat, iar școala trebuie să ridice toți elevii la un anumit standard, nu să polarizeze / Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?

Ce se întâmplă cu elevii care vor intra pe baza repartizării computerizate, pe cele 40% locuri la un profil de liceu, rămase în urma examenului de admitere propus prin proiectul…
Vezi articolul