Inspector școlar, despre Bacalaureatul la liceele tehnologice: Ministerul trebuie să mai scoată din materia disciplinelor de examen

6.943 de vizualizări
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
Andrei Huiban, inspector general adjunct din Vaslui, a declarat pentru Radio România Actualități că Ministerul Educației trebuie „să mai scoată din materia disciplinelor, de examen mai ales” la liceele tehnologice. Aceste spune că „soluţia pe care inspectoratul şcolar o consideră necesară în privinţa acestor licee tehnologice pentru creşterea procentului de promovare a Bacalaureatului este legată de modificarea programei şcolare pentru elevii care sunt axaţi în principal pe învăţarea unei meserii.”

„Acolo, mediile de intrare în clasa a IX-a sunt cam cele mai mici sau printre cele mai mici şi e foarte complicat pentru cadrele didactice care se confruntă cu elevi cu deficienţe în ceea ce priveşte asimilarea să poată să reuşească să le dezvolte aceste abilităţi şi, eventual, să adauge altele care sunt necesare pentru liceu în vederea examenului de Bacalaureat. Soluţia pe care inspectoratul şcolar o consideră necesară în privinţa acestor licee tehnologice pentru creşterea procentului de promovare a Bacalaureatului este legată de modificarea programei şcolare pentru elevii care sunt axaţi în principal pe învăţarea unei meserii”, a declarat Andrei Huiban, inspector general adjunct.

Inspectorul general adjunct a precizat că la sfârşitul clasei a XII-a este important să ai şi o diplomă de Bacalaureat:

„Trebuie ministerul să reformeze, cu alte cuvinte, să mai scoată din materia disciplinelor, de examen mai ales, la aceste şcoli. E important ca, la sfârşitul clasei a XII-a să ai şi o diplomă de Bacalaureat, asta contează foarte mult pe piaţa muncii”.

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Asociaţia Elevilor din Constanţa cere desfiinţarea examenului de Bacalaureat: Elevii se declară „dezamăgiţi de subiectele” de la simulare / „Nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat” cu privire la BAC

20 comments
  1. elevii care merg mai departe oricum sunt testați, cei care sunt angajați nu cred ca au nevoie de comentarii. argumente,sau alte subiecte de bac sa își facă meseria, .Am 62 de ani consider bacul o presiune inutila pusa pe copii

  2. Doamna ministru indiferent de presiunea pusa de inv.universitar pe dvoastra si pe sistemul preuniversitar ar trebui modificata legea si precizata prevederea ca media minina de admitere intr-un liceu, indiferent ca este vocational, teoretic sau tehnologic sa fie 6, media de obtinere a diplomei de bacalaureat. Un elev intrat cu 2 sau 3 la liceu este un analfabet functionsl care nu va lua minim 6 la baxalaureat orice i-ar face profesorii in liceu .

    1. Prevederea de a fi admis la liceu nu cu media 6, ci cu media 5, a mai fost uneori adusa timid in discutie, dar nici un ministru nu a aplicat-o. Inainte de 1990 nu erai admis in clasa a XI-a de liceu, cursuri de zi (trepta a II-a), decat daca obtineai cel putin media 5 la concursul de admitere. Acum absolva liceul elevi care nu au nivelul de cunostinte mai mare decat absolventii claselor primare si oricat de multe concesii s-au facut pentru promovarea bacalaureatului (vezi posibilitatea promovarii “in rate”), majoritatea nu pot sa promoveze acest examen.

  3. Problemă e că aceste diplome sunt importante pentru anumite trepte de salarizare, iar tinerii se văd nevoiți să plece în țări care n-au nevoie de instalatori filologi sau mecanici matematicieni.

  4. Bine punctat ! Doar cu o diminuare a informațiilor irelevante din materie , elevii își pot lua bacalaureatul mult mai ușor. Va fi un avantaj pe piața muncii, iar noi trebuie să fim flexibili și să permitem accesul pe piața muncii cât mai multor oameni. Doar așa putem avea o creștere economică puțin mai favorabilă. Totul este în avantajul tuturor .

    1. Bacalaureatul este ușor de promovat, daca nu ești analfabet funcțional. Pentru a fi un bun muncitor calificat nu ai nevoie de bacalaureat, pe care nu îl cere nici un angajator, ci de școala profesională. Liceul fără bacalaureat este timp pierdut.

  5. Tovarășe inspector școlar, de ce umbli cu jumătăți de măsură? Eu zic, ca și “deștepții” elevi de la asociația din Constanta, să dați diploma de bacalaureat tuturor absolvenților de liceu fara nici un examen. In acest caz diploma de bacalaureat sa fie tiparita pe hârtie igienică, pentru a avea o utilitate practică.

    1. Nenea ! S-a întâmplat ceva ? Ți-a făcut cineva ceva ? Tăcerea e mare lucru în situația asta . Nu de alta , dar unii se fac de râs. Doriți o țară de copii fără diplome ? Așa se pare ! Promovați regresul ! Dacă elevii nu primeau diplome s-ar fi spus că nu au interes pentru învățare, iar acum că ei primesc diplome în urma unei simplificări în ce privește materia reprezintă iarăși o problemă pentru dumneavoastră. Le știți pe toate chiar așa de bine ?E plină țara asta de oameni intoleranți care aruncă cu ușurință cu noroi în oameni, deși ei nu au habar de nimic pe lumea asta . Măsură e una constructivă!

      1. Decât o diplomă de bacalaureat fără nici o valoare, mai bine un certificat de absolvire a unei școli profesionale, care sa ateste realitatea cunoașterii unei meserii căutate pe piata muncii. Nu toată lumea are capacitatea intelectuala sau voința de a învăța pentru promovarea bacalaureatului, nene Gigel.

      2. este o mafie la mijloc bacalaureat asta să știți că și cu bacalaureat ai o meserie grea nu ușoară dacă vede angajatorul că ai bacalaureat asta îți spune nu bacalaureat trebuie trebuie să ai o meserie în care să trăiești decent la interviu niciodată nu trebuie bacalaureat asta este o mafie la mijloc în care niciodată eu voi vota să fie scos bacalaureat pentru totdeauna și facetile controale drastice la bacalaureat asta să vedeți mafioți României

    2. Comentariile lăsate de cineva care are oftică pe viață că, la vremea lui/ei, au învățat pe rupte pentru un examen. Dragule concetățean, copiii ăia se duc la liceele respective să fie muncitori, nu arhitecți. La tehnologic se fac module și meserii, nu devin psihologi și doctori (excepțiile nu se pun). Materia din bacalaureat pentru tehnologic este total pe lângă, față de capacitățile și disciplina copiilor ce ajung acolo.

      Ce-mi place mie de voi, repede mereu cu pietre, că soluția voastră este mereu cea mai bună șamd. În curând o să fie două opțiuni, și asta vine de la cineva care se ocupă de angajări. Ori abandon școlar și muncă cu ziua, ori termini liceul fără bac, și te angajezi la o firmă străină, cărora nu le pasă (și pe bună dreptate) de diploma de bacalaureat, atâta timp cât știi o limbă străină.

      Lumea se schimbă, nu mai suntem nici măcar în anii 2000, dar ’90, și materia este expirată. Ăsta este un adevăr pe care multi nu vreți să-l înțelegeți.

      1. Pe ce funcție te angajează o firma străină, daca ai doar liceul, fie și cu bacalaureat? Doar muncitor, însă muncitor poți fi și cu școala profesională, unde înveți meserie mai mult decât la liceu, fie el liceu tehnologic/colegiu tehnic. Iar cu limba străină, las-o moarta, ca muncitor nu îl interesează pe angajator acest lucru.

        1. Am lucrat in call center o perioadă. Am facultate de litere terminată, însă aveam colegi doar cu liceul. Pe americanii respectivi nu-i interesa ce studii aveai, atâta timp cât știai engleza și puteai să folosești calculatorul. Nu era nicio diferență salarială. Chiar și la promovare, pe posturi de team leader, nu au ținut cont de aspectul studiilor, ba chiar îi evitau pe cei cu studii (aveau pretenții sau nu erau așa maleabili). Studiile contează dacă mergi strict pe domeniu sau la firme in care lucrezi pe ceva asemănător cu ceea ce ai terminat tu. In rest, dacă te descurci, studiile românești sunt puțin relevate pentru străini. Vorbesc din perspectiva unui om care a lucrat cu americani și englezi in numeroase rânduri.

      2. Nea Pandele, daca le dai diploma de bacalaureat celor de la licee tehnologice cu jumătate de cunoștințe, aceștia vor vrea la facultati tehnice. Si asea am văzut studenti care veneau de la muzica, sport, filologie la facultati tehnice. Pentru ca erau perseverenți, doar atât, au mai luat o diploma, dar nu pricepea o iota la geometria descriptiva si evident niciun program pe calculator. Au ajuns tot la banda sau, în cel mai bun caz vânzător intr- un magazin destinat ( scule, piese). Adica creștem numarul celor cu studii superioare, făcând cheltuieli anapoda fără a aduce nimic în plus. Cam atat.

        1. @Solo,

          Pentru problema asta există soluția a două tipuri de Bacalaureat: unul pentru finalizarea studiilor (fără drept de înscriere în învățământul superior) și unul pentru continuarea studiilor. Cu programă adaptată și celor care au “jumătate de cunoștințe”. Nu ar fi mai corect așa? Adică ai o finalitate a studiilor atât cât îți permite intelectul, nu deloc! Altfel cum îi mai motivezi pe cei care vor să facă un liceu tehnologic, dar nu pot face față cerințelor unui Bacalaureat? Pe aceia nu îi pierzi? Învățământul este un domeniu în care “puțini, dar buni”… nu funcționează! Trăim împreună, fiecare trebuie să aibă locul lui în societate, să se simtă inclus, nu desconsiderat. Nu ne naștem toți la fel, iar cei care au “multe cunoștințe” trebuie să fie corecți! Cum ne naștem (ca nivel de IQ)… nu este meritul nostru/vina noastră!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, Ligia Deca, scrie pe Facebook că se gândește să facă „vizite fără fast“ în școli: „Ar putea fi luni“ „sau vineri”, „de fapt, ar putea fi orice zi” / Enunțul ambiguu vine după o vizită la Călărași, unde între mai multe activități de partid, Deca a mers și la o școală de vară

Mesaj atipic și ambiguu din partea Ministrului Educației. La finalul săptămânii trecute aceasta a anunțat, pe pagina de Facebook, că se gândește ca, odată ce va începe anul școlar 2023-2024,…
Vezi articolul

„Reducerea orelor de Limbă și literatură română” ar fi în discuții la nivelul Ministerului Educației, susține președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop / El califică educația antreprenorială drept „năzbâtie” și pledează pentru studiul Limbii latine

La Ministerul Educației ar exista discuții despre „reducerea orelor de Limbă și literatură română”, a susținut, într-un discurs rostit cu ocazia Zilei Limbii Române, președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop. Acesta…
Vezi articolul