„Ni s-a confirmat faptul că profesorul este cheia și că sunt foarte importante relațiile: relațiile pe care el le construiește cu copilul, dar și relațiile pe care copilul și le construiește singur și la care, sigur, profesorul trebuie să fie atent”, a declarat Viorica Preda, inspector general pentru educație timpurie în Ministerul Educației, în cadrul unui eveniment organizat de Salvați Copiii România.
- Joi, 9 noiembrie, Salvați Copiii România a prezentat rezultatele unei anchete preliminare despre fenomenul de bullying la vârste mici, în grădinițe, precum și metodologia dezvoltată de Mary Foundation și Save the Children Denmark.
Inspectorul general din Ministerul Educației a vorbit despre ce înseamnă educația socio-emoțională pentru copiii din grădinițe:
„Educația socio-emoțională, ați văzut, înseamnă să învățăm cine suntem, ce suntem, cum trebuie să reacționăm, să învățăm despre relații, cum să ne construim o relație frumoasă cu noi, dar și cu ceilalți, în așa fel încât să ne fie bine. Lucrurile acestea le-am avut în vedere, așa cum vă spuneam, și în momentul în care am structurat noul curriculum, unde există o zonă clară de dezvoltare socio-emoțională și unde avem, iată, și o fișă de apreciere a progresului copilului până la intrarea în clasa pregătitoare, dar avem și pentru zona mai mică, până la intrarea în grădiniță, cu niște repere, inclusiv pe partea de dezvoltarea socio-emoțională, de cum copilul poate să reacționeze cu ceilalți (…)”, a precizat Viorica Preda.
Ea a adus în atenție importanța relațiilor pe care profesorul le construiește cu copiii, precum și fișa de reflecție pe care au o de completat educatoarele:
„În sensul acesta am continuat, să zicem, construirea diferitelor instrumente. Unul dintre ele este și fișa de reflecție. Ea a apărut, inițial, în 2014, după ce noi, România, am participat la grupul de lucru pentru educație timpurie de la nivelul Comisiei Europene, grup de lucru în care s-a construit cadrul european pe calitate în domeniul educației timpurii și unde ni s-a confirmat faptul că profesorul este cheia și că sunt foarte importante relațiile: relațiile pe care el le construiește cu copilul, dar și relațiile pe care copilul și le construiește singur și la care, sigur, profesorul trebuie să fie atent. Și în acest context a apărut acea fișă de reflecție bazată strict pe interacțiuni: interacțiunea educatoarei cu copilul, interacțiunea copil-copil, interacțiunea educatoarei cu părintele și cu colegele. (…)
Lumea s-a temut atunci: „ce-i cu această fișă de reflecție? trebuie să completăm zilnic, în fiecare secundă ce se întâmplă?” Nu, departe de noi așa ceva, ci pur și simplu era o fișă pe care noi am recomandat să o aibă în portofoliul personal cadrul didactic și, din când în când, când am un moment de respiro, dacă există și acela – uneori este târziu în noapte, dar atunci când reușesc, să pot să mă uit pe ea și să văd: pe reperele de acolo, da, oare astăzi am reușit în timpul activităților să privesc copilul în ochi, cât de important este contactul vizual cu copilul? El se simte în siguranță atunci când el știe că vorbești cu el, comunici cu el. Asta înseamnă foarte mult pentru dezvoltarea lui socio-emoțională, pentru încrederea în sine (…). Acesta este, așa cum vă spuneam, unul din instrumentele cu care am venit în plus față de curriculum – fișa de apreciere a progresului copilului.”
Foto: © Sergey Novikov – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
8 comments
De când avem o țară plină de experți în educație, învățământul este la pământ.
Asta dovedește cât de buni sunt experții, suntem o țară plină de părelologi PROȘTI.
Experți peste experți, inspectori peste inspectori, …….
A inventat apa caldă inspectoarea? Săraca! S-o trezească cineva!
De câte ori soare o idee buna cariile și moliile comuniste păstrate oe linie politica prin minister și inspectorat o schimonosesc sa fie tit cum vor ei
Așa ca nimic nu se schimba indiferent de cât buni sunt profesoriii acești dinozauri ii duc tot spre superficialitate
Hârtii situații iar elevii sunt printre aceste aberații cerute și verificate de “specialiștii “ numiți politic
Funeriu a fost singurul ministru care încerca sa facă ceva
Cartea de vizita a profesorului sa fie rezultatele elevilor dar sistemul la respins
Iar se arunca in carca profesorilor toata responsabilitatea cand se stie bine sau se ignora cu buna stiinta interferenta, amestecul brutal in actul didactic, in demersul pedagogic al multor parinti semi-analfabeti si pe care profesorul e obligat sa ii asculte si sa ia in considerare toate ineptiile…
Intre scoala si parinti trebuie sa existe conlucrare, dar decizia finala trebuie sa fie a dascalului in absolut tot ce tine de scoala !
orice elev de liceu pedagogic știa asta la final de clasa a IX-a…
Da, din 2014, de cand invatamantul nostru intra in pamant. De la Europenica comandă.
Nu v-ar fi rusine. Pai nu va e. Ca sunteti platiti bine sa tradati.
An de an ati mai venit cu alte si alte instrumente absurde. Si voi va radeati pe la spate. Fraierii sa faca.
O data cu scrisoarea metodica din 2014 de atunci s a schimbat totul. Si politichia cu tichia.
Copilul meu face homeschooling. Punct. Elev la o scoala din străinătate. Punct. Legal. Punct.
Ati primit confirmari? Deci, nu mai suport limbajul de lemn snpaist. Ne cred prosti cu diploma. Si ei fac si mai pe prostii.
Există un Dumnezeu. Nu ala la care carati bani sa va citeasca popii. Ca numai la El ne e nadejdea cand vedem atata umilire in ultimii 10 ani ca asa va cere Europenica.
profesorul sarac flamand și umilit nu mai are putere sa învârtă cheia. SI date fiind promisiunile salariate neonorate , tocmai ce a scăpat cheia in canalizare. Dragi părinți , succes la meditatii. cate o cheie la fiecare materie . „ Eftin„