Inspecții an școlar 2024-2025. Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare in cadrul demersului didactic, potrivit ISMB

34.254 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat graficul unic de monitorizare și control în anul școlar 2024-2025. În cadrul inspecției de specialitate se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic, conform sursei citate anterior. Vezi mai jos, în articol, ce vizează inspecțiile.

La inspecția de specialitate, inspectorii şcolari vor face următoarele, după cum se arată în documentul ISMB:

-„Vor verifica documente ale procesului instructiv-educativ desfășurat în cadrul ariei curriculare/compartimentului/discipline inspectate – cataloage ale claselor din norma cadrelor didactice asistate la clasă; documente de proiectare curriculară, planificări calendaristice, material didactic, orar, teste inițiale, alte documente relevante, etc.;

Verificarea structurării documentelor de proiectare didactică în conformitate cu structura modulară a anului şcolar 2024-2025;

Verificarea realizării evaluării de către cadrele didactice în cf. cu Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP), O.M.E. Nr. 5726/2024;

-Vor realiza asistențe pentru fiecare cadru didactic la 3 ore de curs/1 oră de dirigenție;

-Vor completa fișe de observație a lecției, pentru fiecare oră de curs/ oră de dirigenție;

-Vor purta discuţii cu toate cadrele didactice din catedră, elevii/preşcolarii, după caz, conducerea unităţii de învăţământ, etc.;

Vor acorda calificative parţiale cadrelor didactice asistate la clasă – pentru fiecare oră de curs, se va acorda un calificativ;

  • Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic.”

Potrivit Inspectoratului Școlar al Municipiului București, în cadrul acestui tip de inspecție vor fi asistaţi, săptămânal, la clasă un număr de 5-6 profesori. „Pentru planificarea inspecției tematice în specialitate se va avea în vedere programarea în fiecare unitate de învăţământ și a săptămânii Școala Altfel și a Programului Săptămâna Verde.”

Foto: Captură document ISMB

Graficul inspecțiilor școlare – Inspectoratul Școlar al Municipiului București:

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  • inspecția de specialitate curentă;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
  • orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document
Inspecții an școlar 2024-2025. Profesorii cu rezultate slabe la examenele naționale sunt vizați în cadrul inspecțiilor de specialitate, potrivit ISJ Dolj

6 comments
  1. Cenzura de ce nu postati comentariul?!
    Rusine pt.inspectii….pt.tot!
    Insp.si la titularizari….si…si…ce mai vreti?
    D.nei Ministru o inspectie….daca se poate!

    1. Ne miram ca nu merg tinerii in invatamant, doar inspectii. Indrumarile, sprijinul unde sunt? Unora le place doar sa isi arate muschii.

  2. Inspectia ….3 la numar…?!sa fie facuta mai intai ministrei….dupa mai vedem!
    Rusine…facem insp.si pt.titularizare..alta mizerie!
    Alt ceva ce mai vreti?

  3. ăștia s toți inspectori numiți…unul n a dat concurs…mai e puțin până la 1 ianuarie când se desființează isj urile…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Dumitru, vicepreședinte CNATDCU, despre cum Ministerul Educației i-a scăpat de răspunderea plagiatelor pe conducătorii de doctorat: Consiliul CNATDCU nu a fost consultat, nici eu. Probabil că au fost consultați alți specialiști

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, CNATDCU, „nu a fost consultat, nici eu nu am avut știință de formularea acestui regulament. Probabil că au fost consultați…
Vezi articolul

Licean: Am terminat anul trecut cu media generală 10. Bursa de merit este o recompensă care ne arată că munca noastră este răsplătită / Profesor de fizică: Elevii valoroși trebuie undeva să iasă în evidență și trebuie motivați

„Am terminat anul trecut cu media generală 10”, a spus, pentru TVR Craiova, un licean de la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova. Referitor la bursa de merit, acesta a…
Vezi articolul

Integrarea creativității în toate disciplinele, măsură recomandată tuturor profesorilor din România de Ministerul Educației, după rezultatele dezastruoase la testele de gândire creativă PISA 2022: folosiți tehnologia și învățarea prin investigație, cea bazată pe proiecte și prin joc

Gândirea creativă a elevilor din România este la pământ, arată rezultatele PISA 2022, evaluare care a testat această competență esențială pentru noile generații. Elevii de 15 ani testați au clasat…
Vezi articolul

Numărul școlilor care organizează programul Masă caldă crește de la 300 la 350, anunță ministrul Educației, fără să fie publicată și lista celor 50 de școli în plus / Măsura a fost adoptată prin ordonanță de urgență, iar proiectul este tot unul pilot, pentru al șaptelea an la rând

„Este vorba de ordonanța de urgență prin care creștem numărul școlilor beneficiare în programul Masă Caldă, de la 300 la 350, după ce într-una dintre ședințele de guvern de luna…
Vezi articolul

De ce elevii nu au fost evacuați înainte de începerea lucrărilor din internatul din Odorheiu Secuiesc? „Fiind lucrări de exterior, nu au considerat că va afecta clădirea. Directorul liceului a spus că, dacă ajută, își dă demisia”, susține Ligia Deca

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că, „fiind lucrări de exterior, nu au considerat că va afecta în vreun fel clădirea”, de aceea elevii nu au fost evacuați înainte de…
Vezi articolul