Inspecții an școlar 2024-2025. Notarea ritmică și caietele elevilor, printre aspectele urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Covasna

Foto: Octav Ganea / INQUAM Photos

Notarea ritmică, caietele elevilor și legarea teoriei de practică sunt câteva aspecte urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Covasna în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2024-2025. Aspectele urmărite la inspecții se găsesc în scrisoarea metodică pentru cadrele didactice care predau Geografia.

Respectarea programei, parcurgerea ritmică a materiei, evaluarea elevilor sunt aspecte vizate în cadrul inspecțiilor școlare, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Covasna.

Conform documentului ISJ Covasna, aspectele urmărite la inspecții sunt următoarele:

Scrisoarea metodică pentru cadrele didactice care predau Geografia poate fi consultată mai jos:

Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen este una din măsurile propuse de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara. Măsura se află în raportul privind starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara, an școlar 2023-2024, document prezentat în cadrul ședinței cu directorii din data de 26 septembrie 2024.

În cadrul inspecției de specialitate din București se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic, potrivit ISMB.

În județul Dolj, la stabilirea graficului s-a ținut cont, printre altele, și de rezultatele la examenele de la examenul național de Bacalaureat și de la Evaluarea Națională, conform unui document publicat de inspectoratul școlar.

Informații de context

În luna septembrie, Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat la Prima TV, în emisiunea Viitor pentru România cu Nicoleta Călugăreanu, că „fiecare profesor este suveran pe rubrica lui și stabilește modalitatea de evaluare a elevului pe care îl pregătește”. Acesta a mai spus că după a două perioadă de învățare „ar trebui să existe cel puțin o notă la fiecare disciplină”.

 Profesorii vor pune cel puțin 4 note pe an școlar la o disciplină, prevede noul regulament de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).

ROFUIP 2024, aprobat prin ordin de ministru pe 6 august și publicat în Monitorul Oficial (MO) pe 12 august, menționează și că pentru disciplinele cu mai puțin de o oră pe săptămână este nevoie de cel puțin două note până la încheierea cursurilor.

Iată ce scrie în ROFUIP 2024:

Articolul 107 – (4) Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru.

La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este, de regulă, cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, dar nu mai mic de patru note pe an școlar pentru fiecare disciplină. În cazul disciplinelor de studiu cu mai puțin de o oră/săptămână, numărul minim de note acordate pentru un an școlar este de două”.

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

Citește și:
Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației: Fiecare profesor este suveran pe rubrica lui și stabilește modalitatea de evaluare a elevului pe care îl pregătește / După cea de-a doua perioadă de învățare ar trebui să existe cel puțin o notă la fiecare disciplină, spune acesta
Inspecții an școlar 2024-2025. Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen – măsură propusă de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara
Inspecții an școlar 2024-2025. Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare in cadrul demersului didactic, potrivit ISMB
Inspecții an școlar 2024-2025. Profesorii cu rezultate slabe la examenele naționale sunt vizați în cadrul inspecțiilor de specialitate, potrivit ISJ Dolj
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document
Exit mobile version