Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor și utilizarea metodelor moderne de predare-învățare-evaluare, printre aspectele vizate

Foto: © Agencyby | Dreamstime.com

Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor este unul dintre aspectele urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Buzău în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2024-2025. Alte aspecte vizează parcurgerea integrală a programei școlare, tratarea diferențiată și individualizarea predării-învățării-evaluării progresului școlar, aplicarea evaluării cu scopul orientării și optimizării procesului de învățare.

Monitorizarea procesului de pregătire a elevilor în vederea susținerii examenelor naționale în anul școlar 2024-2025 și verificarea încadrării cu personal didactic și nedidactic în unitățile de învățământ și a normării personalului didactic sunt urmărite în cadrul inspecțiilor școlare.

Câteva aspecte vizate, potrivit documentului ISJ Buzău:

Planul anul de inspecții și control al Inspectoratului Școlar Județean Buzău – an școlar 2024-2025

Informații de context

Monitorizarea acordării burselor elevilor din învățământul preuniversitar este una din activitățile vizate în cadrul inspecțiilor tematice, potrivit graficului de inspecții al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. O altă activitate se referă la consilierea şi monitorizarea unităţilor de învățământ cu elevi aflaţi în situaţii de risc educaţional, din punct de vedere al frecvenţei şcolare.

Notarea ritmică, caietele elevilor și legarea teoriei de practică sunt câteva aspecte urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Covasna în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2024-2025. Aspectele urmărite la inspecții se găsesc în scrisoarea metodică pentru cadrele didactice care predau Geografia.

Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen este una din măsurile propuse de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara. Măsura se află în raportul privind starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara, an școlar 2023-2024, document prezentat în cadrul ședinței cu directorii din data de 26 septembrie 2024.

În cadrul inspecției de specialitate din București se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic, potrivit ISMB.

În județul Dolj, la stabilirea graficului s-a ținut cont, printre altele, și de rezultatele la examenele de la examenul național de Bacalaureat și de la Evaluarea Națională, conform unui document publicat de inspectoratul școlar. 

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

Foto: © Agencyby | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea acordării burselor elevilor, una din activitățile vizate în cadrul inspecțiilor din județul Bihor / Pentru lunile septembrie și octombrie, elevii primesc bursele pe 20 noiembrie
Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea școlilor ai căror elevi au diferențe mari între rezultatele obținute la examenele naționale și cele ale evaluărilor efectuate în școală – criteriu de întocmire a graficului de inspecții al ISJ Bihor
Inspecții an școlar 2024-2025. Notarea ritmică și caietele elevilor, printre aspectele urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Covasna
Inspecții an școlar 2024-2025. Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen – măsură propusă de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara
Inspecții an școlar 2024-2025. Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare in cadrul demersului didactic, potrivit ISMB
Inspecții an școlar 2024-2025. Profesorii cu rezultate slabe la examenele naționale sunt vizați în cadrul inspecțiilor de specialitate, potrivit ISJ Dolj
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document
Exit mobile version