Inspecții an școlar 2024-2025. Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen – măsură propusă de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara

12.840 de vizualizări
repartizare liceu 2020
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen este una din măsurile propuse de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara. Măsura se află în raportul privind starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara, an școlar 2023-2024, document prezentat în cadrul ședinței cu directorii din data de 26 septembrie 2024.

Pentru anul școlar 2024-2025, măsurile propuse de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara sunt:

  • Includerea în Graficul unic de îndrumare și control pentru anul școlar 2024-2025 a unităților de învățământ aflate pe ultimele poziții în clasamentul rezultatelor la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024 pe județ;
  • Întocmirea unui plan de măsuri la nivelul fiecărei unități de învățământ pentru îmbunătățirea rezultatelor obținute la examenele naționale;
  • Propunerea și realizarea unor activități/teme în cadrul cercurilor metodice la disciplinele de examen în care să fie diseminate exemplele de bună practică de la unitățile de învățământ cu rezultate bune;
  • Organizarea simulării județene a Evaluării Naționale și în anul școlar curent;
  • Creșterea numărului inspecțiilor de specialitate la disciplinele de examen.

Starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara, an școlar 2023-2024:

Graficul inspecțiilor școlar poate fi consultat mai jos:

În cadrul inspecției de specialitate din București se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic, potrivit ISMB.

În județul Dolj, la stabilirea graficului s-a ținut cont, printre altele, și de rezultatele la examenele de la examenul național de Bacalaureat și de la Evaluarea Națională, conform unui document publicat de inspectoratul școlar.

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  • inspecția de specialitate curentă;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
  • orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.
Despre rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2024

În urma contestațiilor, 74,5% dintre elevi au obținut medii mai mari sau egale cu 5 la Evaluarea Națională 2024, în creștere cu 0,1%, față de rezultatele inițiale, potrivit comunicatului de presă al Ministerului Educației.

Au fost depuse 27.642 de contestații, adică cel mai mare număr de lucrări din ultimii 10 ani. Pentru 14.720 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări, notele au fost modificate prin scădere, conform. Ministerului Educației. Numărul total de note modificate după contestații este de 24.366.

A crescut numărul elevilor cu media generală 10 la Evaluarea Națională 2024, după rezolvarea contestațiilor, potrivit Ministerului Educației. Inițial erau 65 de medii de 10. După soluționarea contestațiilor, numărul lor a crescut la 74. Concret, 9 din elevii care au făcut contestații au obținut medie maximă.

Un elev de la Școala Gimnazială nr. 190 din București a obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română, după ce inițial primise 7.70. După contestație, nota i-a crescut cu 2.3 puncte. Media elevului a crescut, după contestații și schimbarea notei la română, de la 8.8, la 9.95.

Edupedu.ro a scris și despre cazul unui elev din Târgoviște a obținut 4 puncte la contestație la Limba și literatura română.

Pentru un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024 și care a obținut după contestație nota 9,75, inspectoratul școlar a precizat că „a fost o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare”.

Despre rezultatele finale de la BAC 2024 (sesiunea iunie-iulie)

Rata de promovare a examenului de Bacalaureat 2024 este de peste 78%, după soluționarea contestațiilor. “În urma soluționării contestațiilor, rata de succes în sesiunea iunie – iulie 2024 a crescut la 78,2%, comparativ cu procentele din sesiunile iunie – iulie din ultimii doi ani se remarcă un progres de 3% “, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Amintim, rezultatele inițiale arată că la Bacalaureat 2024 este cea mai bună rată de promovare din ultimii 15 ani.

59 de candidați care au susținut examenul de Bacalaureat 2024, sesiunea iunie-iulie, au obținut media 10, după ce au fost soluționate contestațiile, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației. Inițial, când au fost publicate rezultatele inițiale erau doar 39 de candidați cu media 10.

Aproape 49.000 de note de la Bacalaureat 2024, sesiunea iunie-iulie, au fost greșite și modificate după contestații, după cum se arată în comunicatul de presă al Ministerul Educației de după anunțarea rezultatelor finale.

Din 51.373 de note contestate, 48.896 au fost modificate. În procente, 95,1% din note au fost greșite și recorectate la contestații și doar 5% din note au rămas ca cele inițiale.

Niciun candidat din 50 de licee din țară nu a luat examenul de Bacalaureat 2024, sesiunea iulie, conform rezultatelor dinaintea contestațiilor de la Ministerul Educației, prelucrate de platforma BacPlus. Au fost luate în considerare licee de stat și private și licee cu câte un singur candidat. Anul trecut erau 53 de licee cu o rată de promovare zero, potrivit platformei.

În iunie 2023, Marcel Ciolacu, premierul României, spunea, în Parlamentul României, că „România nu trebuie să aibă licee în care niciun elev nu ia bacul. România nu trebuie să mai aibă în sistemul de educație oameni cu doi și trei la titularizare, care s-au făcut profesori doar pentru că n-au găsit altceva mai bun de făcut”.

Condițiile pe care un elev trebuie să le îndeplinească pentru a promova examenul de Bacalaureat sunt:

  1. să-și fi echivalat sau recunoscut toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  2. să susţină toate probele scrise şi să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  3. să obţină media generală 6(cel puţin) la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Acolo unde candidaţii obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.

Citește și:
Inspecții an școlar 2024-2025. Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare in cadrul demersului didactic, potrivit ISMB
Inspecții an școlar 2024-2025. Profesorii cu rezultate slabe la examenele naționale sunt vizați în cadrul inspecțiilor de specialitate, potrivit ISJ Dolj
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document

2 comments
  1. Și eu abia aștept o astfel de inspecției. Voi sta cuminte la rând până verifică toate cadrele didactice (luate în ordine din dreapta caralogului).
    Să se înceapă cu educația tehnologică, apoi educație fizică, desen ,….
    Salarizarea fiind la fel și îndatoririle sunt la fel. Ceea ce ii cere unui profesor de religie să îmi ceară și mie. Dacă mie îmi cere oră de meditații și lui să îi ceară oră de rugăciune suplimentară.
    În caz contrar o să acuz inspectorul de discriminare .🤣🤣🤣🤣

  2. Ceva foarte normal, la restul disciplinelor pot fi chiar şi semianalfabeți!
    Ce pedagogie au studiat cei de la ISJ, toate disciplinele sunt importante.Nu se poate ca un elev să se odihnească 4 ore şi doar 2 ore să fie atent şi să învețe, dar la noi asta se întâmplă în toate şcolile, excepțiile sunt puține.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de FDSC (Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile)

Cum vorbim cu elevii despre consumul de droguri? Aura Stănculescu, director CMBRAE: Nu cu prezentări în care le spunem “nu consumați!”. Greșelile pe care le fac și părinții, și cadrele didactice sunt că încearcă să pară deștepți / Mugur Ciumăgeanu, profesor la UVT: La 12-13 ani riscăm să-i pierdem din mână pentru că încercăm să le punem interdicții

Discuția cu elevii nu trebuie să se rezume la prezentări în care le spunem că “nu au voie să…”, a declarat directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională…
Vezi articolul

Peste 1.000 de elevi și 600 de profesori și alți angajați, confirmați cu COVID-19 în prima săptămână de școală la nivel național / Peste 17 mii de elevi din aproape 800 de clase fac școală online

Peste 1.000 de elevi și 600 de profesori și alți angajați au fost confirmați cu COVID-19 în prima săptămână de școală la nivel național, anunță Ministerul Educației într-un comunicat. „Astăzi,…
Vezi articolul
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020

O eroare informatică a provocat întârzierea afișării rezultatelor corecte la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română / Președintele executiv al comisiei: În jurul orei 16:30 vor fi afișate rezultatele finale

O eroare informatică a dus la amestecarea codurilor participanților de la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română (OLLR), astfel încât rezultatele afișate inițial nu corespundeau cu realitatea pentru două…
Vezi articolul

FOTO Președintele comisiei naționale pentru concursul de directori de școli, Sorin Ion, secretar de stat la Educație, a plecat în Finlanda, pentru o săptămână, într-un proiect Erasmus+, pe fonduri europene, în plină probă de interviuri. Managerul de proiect, despre includerea lui Sorin Ion în deplasare, acesta nefiind angajat al ISMB: S-a făcut doar un proces-verbal

Secretarul de stat Sorin Ion, președintele comisiei naționale pentru organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de directori și directori adjuncți de școli, Mihaela Ștefan, inspector general al Inspectoratului Școlar București…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății spune că nu are nicio reținere să-și vaccineze copilul: E pregătit, chiar mă întreabă când îl vaccinez / Dacă am reuși în școli să introducem o astfel de disciplină, Educație pentru sănătate, serios făcută, după o curriculă, cu personal pregătit, ar fi un mare câștig

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că nu are nicio reţinere să îşi vaccineze copilul împotriva SARS-CoV-2, acesta fiind pregătit şi chiar ştie despre discuţiile legate de utilitatea serului, scrie…
Vezi articolul