Înscrieri în programul gratuit CODE Kids pentru copiii între 10-14 ani. Cursuri de programare care se adresează elevilor cu note medii sau chiar sub medie / Directorul programului: Sunt județe în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme

4.838 de vizualizări
Foto: CODE Kids
Copiii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani se pot înscrie până pe 31 martie la cursuri gratuite de programare în cadrul proiectului CODE Kids, care se desfășoară în bibliotecile din mediul rural și orașe mici, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Peste 3.500 de elevi au participat gratuit la cursurile acestea în ultimii 4 ani.

Copiii învață de la noțiuni de bază de programare până la robotică, realizare de aplicații, jocuri și animații, iar părinții economisesc aproape 2.000 de euro prin aceste cursuri gratuite. CODE Kids se adresează copiilor cu note medii sau chiar sub medie, potrivit organizatorilor.

„Programarea îi ajută pe copii să își dezvolte cunoștințele de logică, matematică și limba engleză și îi învață să lucreze în echipă, potrivit datelor CODE Kids, un proiect desfășurat gratuit în mediul rural și orașe mici. Pe de altă parte, unii părinți și profesori nu își lasă copiii la cursuri considerând că orele de programare sunt o joacă pe calculator”, potrivit comunicatului citat.

Scopul programului este să contribuie la dezvoltarea competenţelor digitale şi STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) ale copiilor. Proiectul se desfășoară de-a lungul a doi ani, iar cursurile sunt gratuite. Cluburile de programare au loc în bibliotecile publice din mediul rural sau orașe mici.

O economie în valoare de aproximativ 2.000 de euro. Înscrieri până la 31 martie

Obiectivele sunt ca la cursurile de anul acesta să participe 1.500 de copii din 120 de localități rurale și orașe mici.

Părinții economisesc în jurul a 2.000 de euro datorită CODE Kids – acesta fiind costul aproximativ pe care l-ar plăti familiile dacă elevii ar merge timp de doi ani la alte cluburi private, potrivit estimărilor organizatorilor.

Printre județele în care echipa programului vede un foarte mare potențial de creștere a numărului de înscrieri se numără Vrancea, Neamț, Galați, Gorj și Hunedoara. De asemenea, sunt vizate județele Caraș- Severin, Suceava, Dolj, Bacău, Bihor și Constanța.

“Avem succes în acele zone în care profesorii și părinții îi îndrumă pe copii spre activități noi, acolo unde autoritățile investesc în biblioteci, unde există un buget pentru carte. Aceste elemente contează foarte mult în percepția copiilor. Dar sunt și

județe, precum unele din zona de sud a țării, în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme. Spre deosebire de orașele mari, în care copiii merg la afterschool și uneori și la alte cursuri, în astfel de zone copiii nu au acces la activități diverse. Adesea, există doar un centru de dans în acea localitate. Practic, nu sunt îndrumați sau chiar nu sunt lăsați să meargă la activități noi. CODE Kids nu este o școală, iar noi nu le punem note copiilor. Tot ce ne dorim este ca elevii să vină cu plăcere la bibliotecă. Dacă reușim să îi atragem, părinții nu trebuie să facă nimic, ci doar să-i lase să meargă la bibliotecă. Noi vom avea grija să învețe concepte de baza în programare, să fie mai buni la matematică, să fie mai buni la engleză și să colaboreze mai bine cu colegii”, afirmă Ovidiu Ana, director de dezvoltare CODE Kids.

Județele în care sunt cei mai mulți copii înscriși sunt Tulcea, Argeș, Sălaj și Harghita. De anul trecut, CODE Kids a creat cinci cluburi și în Republica Moldova.

La țară, fiind o comunitate mai mică, bibliotecarul cunoaște părinții și au o relație mai apropiată, iar acest lucru face să funcționeze cluburile locale rurale din județul nostru. Astfel, părintele are încredere în bibliotecar și își încurajează copilul să meargă să învețe programare. Pentru copiii din rural, CODE Kids reprezintă o oportunitate extraordinară, fiindcă le oferă aceeași șansă de dezvoltare a competențelor digitale precum au elevii de gimnaziu de la oraș. De asemenea, informarea autorițăților din comunitate despre activitatea cluburilor şi a bibliotecarilor implicați a avut un impact pozitiv la nivel local. Sinergia dintre bibliotecă – familie – factori de decizie creează încredere la toate nivelurile și conduce la o mai bună sustenabilitate a proiectului”, declară Oana Ungurean, bibliotecară în cadrul Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” din Baia Mare, județul Maramureș.

Cluburi care se adresează copiilor cu note medii sau chiar sub medie

În primul an de curs, copiii învață noțiuni de baza de programare, în timp ce în anul al doilea învață programare avansată (jocuri/animaţii/aplicaţii mobile/website-uri) și realizează activități STEM precum experimente distractive, inginereşti, robotică, logică, matematică.

“Copiii ne spun că au rezultate mai bune la matematică și că vorbesc mai bine limba engleză. Noi nu vrem să avem o rețea de cluburi pentru copii supradotați. Cluburile noastre sunt pentru acei copii care au rezultate medii la școală sau chiar sub medie și care provin din familii fără putere economică. Noi vrem să democratizăm programarea. Vrem să ne adresăm și acelor elevi care nu vor ajunge la un liceu teoretic la care să studieze matematică – informatică, dar care poate vor ajunge la o școală profesională. De exemplu, acum derulăm un proiect cu electricieni din școli profesionale. Trebuie să ai cunoștințe de bază de IT pentru că este foarte posibil să fii nevoit să lucrezi cu panouri fotovoltaice pe care trebuie să le instalezi și să le programezi. Sau, dacă te îndrepți către agricultură, poate va trebui să conduci un tractor, iar acum tractoarele moderne se bazează foarte mult pe tehnologie”, explică Ovidiu Ana.

Despre CODE Kids: “Copiii fac coding în bibliotecile publice” are ca scop înfiinţarea de cluburi de coding în bibliotecile publice. Programul a fost lansat în 2017, iar până acum aproximativ 3.500 de elevi au participat la cursurile CODE Kids. Proiectul este dezvoltat de Fundaţia Progress şi Simplon România cu finanțare din partea Romanian-American Foundation.

Foto: CODE Kids


4 comments
  1. Nu considerați că este hilar. Deci faceți un program care se adresează unor copii care nu sunt pasionați de studiu. Nu credeți că ar trebui pe acei copii să îi atrageți în programe care să-i îndrume către anumite meserii și să îi lăsați pe cei care doresc să învețe să beneficieze de astfel de programe?
    Nu ma miră deloc aceasta decizie. Oricum nu pot decât să vă felicit pentru modul cum gândiți, rezultatele se vor vedea cu siguranță peste câțiva ani când veți constata că nu a-ți făcut decât să debusolați generații întregi de copii care ar fi putut deveni buni meseriași de care avem atâta nevoie.

  2. Cu ipocrizie ii tot plângeți pe elevi ca stau cu ochii pe monitor prea mult la cursurile online. Si deasemenea ii tot cainati pe cei nu știi câte sute de mii de elevi care nu au acces la orele online, din diverse motive.
    Iar acum, vreți sa le suprasolicitati micuților ochii și sistemul nervos?
    Si unde este egalitatea de șanse, dacă sute de mii de elevi se spune ca nu au acces la internet?

  3. Bună ziua! Dar pentru copiii din București care învață bine dar părinții nu-și permit cei 2000 de euro – (din București), când deschideți clubururi?

    1. Din pacate, pentru cei care invata bine, există din ce in ca mai putine avantaje… Ei trebuie sa se descurce singuri, ca sunt deștepți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile din Turcia au fost închise pentru o săptămână, după cutremur, pentru ca oamenii din toate provinciile să poată participa la acțiunile de intervenție și umanitare / UNICEF atrage atenția asupra riscurilor cu care se confruntă mii de copii din Turcia și Siria, în urma dezastrului

Educația a fost suspendată, marți după-amiază, în toată Turcia, până pe 13 februarie, în urma devastatorului cutremur de 7,8 grade pe scara Richter, al cărui bilanț se ridică până acum…
Vezi articolul