INS: Numărul locurilor vacante din Învățământ a crescut cu 47% la finalul anului trecut față de aceeași perioadă din 2020

6.291 de vizualizări
Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com
În Învățământ erau la finalul anului trecut, adică în Trimestrul IV 2021, 1.398 de locuri de muncă vacante, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Raportat la Trimestrul IV al anului 2020, când erau 917 locuri vacante, creșterea este de 47%.

„Sectorul bugetar a însumat aproape 28% din numărul total al locurilor de muncă vacante.
Astfel, 5,8 mii locuri vacante s-au regăsit în sănătate și asistență socială, 5,5 mii locuri vacante în administrația publică, iar 1,4 mii locuri vacante în învățământ”, potrivit sursei citate.

Sunt considerate locuri de muncă vacante posturile destinate persoanelor din afara instituției (dar pe care pot concura şi persoane din interiorul instituției), indiferent dacă sunt posturi pe durată determinată sau nedeterminată, în program de lucru normal sau parţial, potrivit metodologiei INS.

Numărul locurilor de muncă vacante include numărul posturilor plătite, nou create, neocupate, sau care vor deveni vacante, pentru care:

  • angajatorul întreprinde acţiuni concrete spre a găsi un candidat potrivit pentru ocuparea postului respectiv (exemple de acţiuni concrete întreprise de angajator: anunţarea existenţei locului vacant prin serviciile de ocupare a forţei de muncă, publicitate prin ziare, media, Internet, contactare directă a posibililor candidaţi etc.);
  • angajatorul doreşte ocuparea imediată sau într-o perioadă specifică de timp, stabilită de angajator. Perioada specifică de timp se referă la perioada maximă necesară ocupării locului de muncă vacant.

INS face precizarea că unităţile din sectorul bugetar sunt cuprinse exhaustiv în cercetare, excepţie făcând unităţile administraţiei publice locale pentru care datele la nivelul consiliilor locale comunale se culeg pe bază de eşantion reprezentativ la nivel de judeţ (cca. 820 de unităţi).

Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Desființarea inspectoratelor școlare, stabilită pentru 2025. Ordinele de ministru privind organizarea și funcționarea Direcțiilor Județene și înființarea Birourilor județene ARACIIP, care le preiau atribuțiile, au termen 30 mai 2025

Desființarea Inspectoratelor Școlare Județene este stabilită pentru 2025. Ordinele de ministru privind organizarea și funcționarea Direcţiilor Judeţene de Învăţământ Preuniversitar, DJIP si înființarea Birourilor Judeţene ARACIIP (Agenţia Română pentru Asigurarea…
Vezi articolul

De ce nu poate România să afle ce-i fac absolvenții? Consiliul de Prognoză a Învățământului Superior: Eforturile s-au blocat în 2018 / Ministerul Educației nu are acces la datele privind salariații

România nu a dezvoltat un sistem de monitorizare a traseului profesional al absolvenților, instrument pe care piața europeană îl consideră esențial pentru adaptarea sistemului de învățământ la nevoile studenților și…
Vezi articolul
Rata de promovare a concursului național de Titularizare

Titularizare 2022: Puțin peste 5 mii de posturi titularizabile, potrivit unui comunicat / Ministrul Educației califică „extrem de îngrijorător” numărul redus de posturi titularizabile la disciplinele la care se susțin probe scrise la examenele naționale

La nivel național sunt peste 5.160 de posturi titularizabile: 3.848 în mediul urban şi 1.315 în mediul rural, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. Comunicatul este semnat de Sorin Cîmpeanu.…
Vezi articolul