Înlocuirea alocării a 6% din PIB pentru Educație cu 15% din cheltuielile din Bugetul General Consolidat reprezintă, în esență, o scădere a angajamentului finanțării educației – Salvați Copiii

336 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Înlocuirea alocării a 6% din PIB pentru Educație cu 15% din cheltuielile din Bugetul General Consolidat reprezintă, în esență, o scădere a angajamentului finanțării educației, susține organizația Salvați Copiii România, într-un comunicat de presă primit de EduPedu.ro.
  • Organizația a venit astăzi cu o informare în care condamnă eliminarea fără nicio justificare a bursei de merit pentru clasa a V-a și a bursei rurale pentru elevii care merg la liceu în altă localitate. – Detalii aici

Amintim că, la articolul 106, alineatul 1, din proiectul de lege a învățământului preuniversitar, scrie: „Finanțarea cheltuielilor pentru educație, la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu toate componentele sale de asigurare a funcționării, reprezintă, anual, minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat”. Iar legea ar trebui să intre în vigoare până la finalul anului 2022, potrivit declarațiilor făcute de ministrul Sorin Cîmpeanu chiar la o dezbatere organizată de alianța O voce.

Pe 2 august, EduPedu.ro scria despre faptul că abia în 2027 Educația va primi 15% din bugetul general consolidat, potrivit unei declarații a premierului României, Nicolae Ciucă.

Ce recomandă Salvați Copiii

“Înlocuirea dispoziției cu privire la alocarea a minimum 6% din PIB cu dispoziția privind alocarea a 15% din cheltuielile din Bugetul General Consolidat are șanse foarte reduse să producă efecte tangibile în direcția creșterii alocărilor efective de resurse publice adecvate pentru sistemul educațional și reprezintă, în esență, o scădere a angajamentului finanțării educației, chiar contrară programului de guvernare”, atrage atenția organizația.

“Pentru a evita menținerea sistemului de educație în aceeași stare de subfinanțare, devin necesare următoarele schimbări:

  • Renunțarea la stabilirea unui prag minim de cheltuieli pentru învățământ în legea educației, neaplicabil din perspectivă constituțională, și promovarea ideii de creștere dinamică a cheltuielilor pe măsura dezvoltării capabilităților de cheltuire utilă a fondurilor publice;
  • Introducerea unui coeficient de ajustare a costului standard per elev pentru elevii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă;
  • Promovarea unor creșteri graduale a veniturilor cadrelor didactice pe măsura și cu condiția reprofesionalizării continue a acestora;
  • Susținerea creșterii finanțării bazei materiale și a cheltuielilor non-salariale pentru asigurarea îmbunătățirii calității actului de educație;
  • Eliminarea posibilității transferului către consiliile județene a unităților de învățământ din subordinea consiliilor locale care s-au dovedit incapabile să asigure finanțarea școlilor și respectarea interesului superior al elevului“, punctează Salvați Copiii.
Comunicatul integral, în format .pdf:
Citește și:
Renunțarea la admiterea la colegiile naționale, reintroducerea bursei de studiu și desființarea inspectoratelor școlare actuale, „cosmetizate în direcții județene” – solicitări Salvați Copiii pentru proiectul legii Educației aflat în dezbatere
ULTIMA ORĂ Abia în 2027 Educația va primi 15% din bugetul general consolidat, potrivit premierului Ciucă
BREAKING Proiectul legii Cîmpeanu deschide ușa mătușilor, unchilor și verilor care vor să-și promoveze rudele pe posturi în universități: ministrul a înaintat legalizarea în comisiile de examene a rudelor de gradul III și IV ale candidaților

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Orarul elevilor și copiilor din București, pentru școala online, le va fi trimis acestora de toate școlile și grădinițele până miercuri, 21 octombrie – Planul de măsuri ISMB

Toate școlile primare și gimnaziale, grădinițele și liceele sau școlile postliceale, private sau publice, vor trimite orarul cursurilor online elevilor și copiilor din București, până miercuri, 21 octombrie, potrivit Planului…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn, evoluția scorului de inteligență. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să mergem mai puțin cu cunoștințele declarative și să împingem mai departe cu partea de skills, abilități. Să nu facem copiii prea nefericiți la școală cu lucruri prea abstracte

„Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn [evoluția scorului de inteligență – N.Red.]. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

În pandemie, tu vrei să ai învățământ tradițional de aceeași calitate? Păi nu se poate! Logica trebuia să fie „oricât de puțin, cu calitate bună, e mai bine decât nimic” – Daniel David, rectorul UBB

„Este inacceptabil că în toamna anului 2021 n-am căutat și n-am înțeles că va trebui să găsim o altă paradigmă educațională. În pandemie, tu vrei să ai învățământ tradițional la…
Vezi articolul