Comisia care va decide ce acte și comisii vor dispărea din învățământul preuniversitar are 2 săptămâni termen pentru finalizarea raportului, care va fi ulterior pus în dezbatere, a anunțat ministrul Educației. Invitată de studenții de la ANOSR și de Consiliul Național al Elevilor (CNE) la evenimentul de marcare a Zilei Internaționale a Elevului și Studentului, Monica Anisie a declarat că “îngroparea profesorului în acele hârtii înseamnă, acum, că nu poate să vă acorde vouă tot timpul necesar pentru predare-învățare-evaluare”.
“Am dat decizia de a constitui la nivelul Ministerului o comisie în care să apară atât profesori de la catedră, cât și persoane care cer acele hârtii, pentru a vedea la ce decizie vor ajunge cei din comisie, pentru ca în două săptămâni să am raportul lor și, prin consultare publică, să eliminăm tot ceea ce este în plus și nu îl lasă pe profesor să vă acorde atenția cuvenită”, a afirmat ministrul Educației, Monica Anisie.
Aceasta a precizat că nu și-a citit discursul pe care l-a pregătit; “v-am vorbit din suflet, și cu încredere, și cu speranța că vom face o echipă trăsnet”, le-a transmis Anisie elevilor și studenților.
VIDEO Monica Anisie, cele mai importante declarații:
- Vă spun sincer că îmi construisem un discurs și aș fi vrut să vă transmit câteva idei ale mandatului meu, dar cred că cel mai simplu ar fi să vă spun ceea ce simt
- Voi sunteți cei care veți duce mai departe ceea ce înseamnă România. Construcția unei Românii înseamnă raportare la principii, la valori, la respectarea legii și statutul elevului reprezintă un efort al elevilor de a avea acest document atât de important pentru voi, dar să știți că a fost și un efort al meu când, în 2016, am pus bazele acestui statut împreună cu reprezentanții elevilor și aici îl am alături pe unul dintre elevii de atunci, acum student și consilier la cabinetul meu, și mă simt împlinită în rândurile voastre, pentru că am dedicat acest mandat vouă, așa cum am spus-o din prima zi
- Vouă vă dau tot sprijinul meu. Sunt convinsă că vom construi lucruri frumoase împreună și că ne vom sprijini și vom realiza ce e mai bun în educație
- Sunt astăzi aici ca să vă ascult pe voi și să vă dau exact ceea ce meritați: respect, încredere și cred că ne putem baza relația noastră pe încredere.
- Sunt profesor de Limba și literatura română la un colegiu național din București [Colegiul Național Tudor Vianu din București – n.red.], știu toate problemele sistemului, cred că sunt la curent cu tot ceea ce se întâmplă atât în preuniversitar, cât și în universitar. Ar fi bine să ne concentrăm asupra viitorului.
- De curând, am dat o decizie în ceea ce privește tăierea hârtiilor din sistemul de educație preuniversitar
- Am spus și mă repet că voi lua întotdeauna o decizie punându-mi întâi întrebarea: ce aduce bun decizia mea copilului?
- Răspunsul la această întrebare este: îngroparea profesorului în acele hârtii înseamnă, acum, că nu poate să vă acorde vouă tot timpul necesar pentru predare-învățare-evaluare și am dat decizia de a constitui la nivelul Ministerului o comisie în care să apară atât profesori de la catedră, cât și persoane care cer acele hârtii, pentru a vedea la ce decizie vor ajunge cei din comisie, pentru ca în două săptămâni să am raportul lor și, prin consultare publică, să eliminăm tot ceea ce este în plus și nu îl lasă pe profesor să vă acorde atenția cuvenită
- Vă rog să veniți cu situații critice la care noi să găsim soluții
- Eu îmi doresc să fiți parteneri reali ai Ministerului Educației
- V-am vorbit din suflet, și cu încredere, și cu speranța că vom face o echipă trăsnet
- Am constatat că la ambele documente [rapoartele ANOSR și CNE cu privire la respectarea drepturilor și obligațiilor studentului și elevului, la nivel național, aferente anului universitar și respectiv anului școlar 2018-2019 – n.red.] mi-am pus cumva semnătura: în 2012, ca secretar general al Ministerului Educației, și în 2016 ca secretar de stat în Ministerul Educației
- Mă aflu astăzi în situația în care vedem un stadiu al reglementării celor două documente și nici nu mi-am dat seama, la un moment dat, că pot avea acces la aceste documente care sunt publice și m-am apucat să fac fotografii ca să am concluziile
- Sunt importante concluziile pentru mine și împreună cu cei doi președinți vom avea o întâlnire ca să vedem cum anume le putem îmbunătăți, că nu se știe dacă nu e bine să le revizuim
- În acest proces de educație suntem parteneri atât profesorii, cât și elevii sau studenții, dar și părinții
- Întotdeauna trebuie să privim din toate unghiurile problemele și să găsim soluțiile
- Vă aștept oricând la Ministerul Educației, suntem parteneri
- Eu sunt un profesor mai exigent așa, sau am fost, dar tot acolo mă voi întoarce, pentru că eu îmi iubesc meseria și îi iubesc pe copii
- Am produs o mică tragedie prin plecarea de la școală, dar le-am spus elevilor că mă voi întoarce repede-repede-repede, dar că voi face tot repede-repede-repede lucruri bune pentru toți copiii din țara aceasta, pentru că îmi doresc să trăiesc într-o Românie în care educația contează
- Voi posta totuși discursul pe site-ul Ministerului. Consider că este mai important să vorbesc din suflet către niște suflete curate cum sunteți voi, decât printr-o analiză
Petrișor-Laurențiu Țucă, președintele ANOSR
- un sfert dintre universitățile din România nu au un statut al studentului aprobat și publicat pe site-ul lor, deci nu respectă legislația
- în toate codurile universitare regăsim 2 drepturi și 4 obligații. În rest, sunt fie parțial menționate, fie nu sunt menționate deloc
- doar 26% dintre universități au adaptat codul nevoilor studenților din propria universitate
- am vrut să vedem care e deschiderea universităților către asociațiile studențești: 56% dintre universități spun că sunt deschise în permanență față de asociațiile studențești
- am analizat politizarea universităților și am întrebat dacă există în spațiul academic persoane care au candidat sau candidează la funcții publice: în o treime dintre universități există acest lucru; întrebate dacă aceste persoane au avut sau au funcții de conducere, în un sfert din universități se întâlnește acest aspect
- adaptarea spațiilor de studiu la nevoile studenților cu dizabilități locomotorii: doar 17% dintre universități au spus că au spații adaptate; cele mai întalnite adaptări sunt rampele de acces, întâlnite în peste 80% din spații
Declarațiile au fost făcute astăzi, 17 noiembrie, de Ziua Internațională a Elevului și Studentului, la evenimentul organizat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), alături de Consiliul Național al Elevilor (CNE) de prezentare a situației actuale în ceea ce privește respectarea drepturilor și obligațiilor beneficiarilor direcți ai sistemului educațional românesc.
2 comments
Aiureli. La sfarsitul anului tot trebuie sa fac raport de evaluare, sa justific fiecare subpunct din fisa cu dovezi, adica hartii, cd cu poze sau doc scanate doveditoare ale activitatilor-fiecare activitate dovedita cu hartia ei, plan managerial, plan de activitati si raport semestrial la comisia la care sunt responsabila, program ptr pregatirea de bac, raport lunar cu prezenta elevilor la pregatirea ptr bac. Pe langa astea procese verbale ptr orice, referate ptr necesitati, proiect didactic la orice si jdemii de fise de lucru, subiecte de teza dupa structura subiectelor de bac, tabel lunar ptr decontul abonamentelor, fise absente ptr Banii de liceu, strangerea si depunerea la secretariat a documentelor ptr alocatiile elevilorcu varsta peste 18 ani, procese verbale la activitati extrascolare, parteneriate cu agenti economici, parteneriate cu parteneri sociali… nebunia strangerii de hartii conform fiselor de restrangere…….
Atatea declaratii cand inca nu si-a intrat in paine bine, atatea termene aruncate grabit, suna foarte prost. Este nevoie de o reforma adevarata a sistemului, nu doar o fusareala. Ar trebui corectat pe ici pe colo si pregatit un program de guvernare serios pentru 2020-2024, ca oricum guvernul asta e de scurta durata si la noi nu exista continuitate.