INFOGRAFIC Costul mediu asociat educației a crescut în timpul școlii online – evaluare Salvați Copiii / Mai mulți bani pe echipamente, mâncare și servicii Școală după școală

1.827 de vizualizări
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani
Foto: Freepik.com
Școala online a presupus costuri medii în creștere pentru majoritatea părinților participanți la o cercetare realizată de organizația Salvați Copiii România. Potrivit acesteia, respondenții estimează că au plătit, în medie, sensibil mai mult decât în 2018, pentru educația copiilor, în special prin creșterea cheltuielilor cu servicii de tip Școală după școală și cu echipamente.

Salvați Copiii a desfășurat sondajul online, în februarie 2021, pe un eșantion neprobabilist, în rândul părinților care au cel puțin un copil în sistemul public de învățământ preuniversitar.

Potrivit unui comunicat al organizației, costul mediu alocat serviciilor de tip Școală după școală s-a dublat, iar învățământul derulat online a generat categorii noi de costuri, precum achiziția de laptop/tabletă, telefon mobil sau echipamente periferice. Toate aceste echipamente se traduc într-un cost mediu de 5.800 de lei pe familie, în cazul părinților participanți la sondaj. 

95% dintre părinți afirmă că au suportat costuri ascunse ale educației.

Potrivit sondajului, costul total mediu nepromptat pentru părinții participanți (estimarea părintelui despre cât a costat educația copilului într-un interval de timp, fără a i se indica categorii de costuri) este de “aproximativ 4.200 de lei, mai ridicat cu 1000 de lei decât cel estimat de părinți în 2018. Cheltuielile ajung însă la 6.798 de lei, după însumarea răspunsurilor privind cheltuieli specifice (meditații, rechizite, manuale).”

Aproape jumătate dintre respondenți au alocat peste 5.000 de lei educației copiilor, în condițiile în care școala s-a desfășurat preponderent în online.  

Top trei costuri în ordinea importanței percepute în calitatea educației este alcătuit din:

  • echipamente IT și manuale școlare
  • materiale igienico-sanitare 
  • alimentație.
INFOGRAFIC Cheltuieli pentru educație în pandemie / Sursa: Salvați Copiii Romania

Potrivit părinților participanți la sondaj, au apărut noi categorii de costuri și modificări în valoarea și incidența celor subliniate de studiile anterioare ale Organizației Salvați Copiii:

1. “Serviciile de tip Școală după școală cresc ca incidență comparativ cu perioada pre-pandemică, de la aproximativ 10% în 2018 la 20%, creștere cel mai probabil generată de necesitatea părinților care nu au putut lucra de acasă de a suplini închiderea fizică a școlilor. De asemenea, costul mediu pentru cei care accesează acest tip de servicii este de aproximativ 4.200 de lei, o valoare dublă comparativ cu anul 2018.

2. Procesul educațional online a generat categorii noi de costuri, precum achiziția de laptop / tabletă, telefon mobil sau echipamente periferice. Toate aceste echipamente se traduc într-un cost mediu de 5800 de lei pe familie. 7 din 10 părinți care au răspuns la chestionar au făcut cel puțin o achiziție de astfel de echipamente.

3. Dacă în trecut meditațiile reprezentau categoria cea mai importantă de cost, ca sumă plătită, acum coboară pe locul al treilea, cu aproximativ 2.500 de lei în medie, fiind depășită de costuri emergente sau care au crescut puternic în pandemie.

4. Fondul clasei și al școlii, definite exclusiv ca prestații obligatorii, nu scad ca incidență, comparativ cu perioada pre-pandemică. Fondul școlii este o contribuție obligatorie pentru 13% dintre părinți. Majoritatea celor care achită acest fond afirmă că nu primesc chitanță. În mod surprinzător, această contribuție a rămas, ca incidență, la un nivel similar cu perioada pre-pandemică, în 2018 studiile Salvați Copiii estimând că acest fond este obligatoriu pentru 13% dintre părinți.”

Foto: Freepik.com


1 comment
  1. În sectorul 1 București, datorita fostului primar Tudorache, toti elevii și toți profesorii au primit tablete.
    Ministerul Educației si primariile puteau face același lucru în toată tara sdi nu ad mai vaita nici un părinte ca i se baga mana în buzunar.
    Ba unii părinti au refuzat sa ia tabletele în comodat, ar fi vrut sa le fie făcute cadou.
    Cat despre net… Asa cum au net sa joace ore întregi zilnic jocuri pe computer, asa sa îl folosească și pentru scoala online.
    Profesorii cheltuie mult cu scoala online.
    Ca să fie lecțiile mai asemănătoare cu cele făcute în sala de clasa, mai ales la matematica, unde se scrie continuu pe tabla, profesorii și-au cumpărat btabla, marker și cam 3 rezerve pe săptămână.
    Referitor la copiii care învață acasă.
    Sa spunem lucrurilor pe nume.
    Aceiași elevi stau și la scoala face to face, a apoi se muta la after school, stand cel puțin 10 ore zilnic în aceleași haine, cocoțați pe scaune si cu ghiozdanul alături.
    Iar elevii peste 9 ani (și aceasta este o vârstă marisoara) pot sta singuri acasă.
    Asa ca lucrurile trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Copiii şi profesorii din România nu beneficiază de condiţii adecvate de desfășurare a procesului educațional”, susține Programul de Guvernare al noului cabinet propus de PSD-PNL și UDMR, partide care au făcut toate politicile publice în Educație, în ultimii 20 de ani

În programul de Guvernare al Coaliției PSD-PNL-UDMR în domeniul Educației, document aflat în stadiu de lucru, publicat de economedia.ro, autorii au publicat o concluzie a ultimilor 20 de ani de…
Vezi articolul

Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider de partid nu există în noul proiect al Legii învățământului superior, în pofida apelurilor de a fi reintroduse în legislație / Proiectul Deca propune incompatibilitate cu unele funcții în administrație, dar menține limitele politice propuse de predecesorul Sorin Cîmpeanu, rector, lider politic și parlamentar

Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider politic, cerute de reprezentanți ai mediului academic, nu au fost incluse în proiectul Legii învățământului superior prezentat săptămâna aceasta de ministrul Educației, Ligia Deca. Aceasta a…
Vezi articolul

Includerea elevilor cu nevoi speciale de învățare în clase din sistemul general de învățământ, în cât mai mare măsură – susținută printr-un amplu studiu american referitor la rezultatele lor la învățare

Argumentele în favoarea integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale în clase din cadrul sistemului general de învățământ, argumente care nu s-au bazat pe rezultate academice de necontestat până acum, au…
Vezi articolul