Înființarea unui Departament pentru implementarea proiectului România educată, în discuții la Ministerul Educației. Liliana Romaniuc, noul consilier al lui Sorin Cîmpeanu: Probabil voi fi implicată în noul departament, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului

2.391 de vizualizări
Liliana Romaniuc / Foto: Facebook.com
Liliana Romaniuc este noul consilier al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Potrivit surselor Edupedu.ro, la Ministerul Educației este în discuții înființarea unui nou departament, care să se ocupe de “implementarea proiectului România educată”. „Nu știu dacă s-a luat încă această decizie, dar probabil că voi fi implicată, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului România educată”, a declarat Liliana Romaniuc pentru Edupedu.ro. Amintim că președintele Klaus Iohannis, inițiatorul proiectului România educată, va avea astăzi, 11 februarie, la ora 14:00, o ședință cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Liliana Romaniuc este de la finalul lunii ianuarie consilier al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Contactată de Edupedu.ro, Romaniuc – care din mai 2020 a fost consilier în cabinetul viceprim-ministrului Raluca Turcan (în guvernul PNL condus de Orban), în perioada 2009-2012 a fost inspector școlar general în județul Iași, iar în 2012 a urmat Academia Națională „Mihai Viteazul”, cursuri de formare profesională continuă „Oscint pentru Management Educaţional Preuniversitar” – a declarat că „mă interesează foarte mult domeniul alfabetizării funcționale și elementele de transformare a sistemului de educație și de îmbunătățire”.

Edupedu.ro a discutat într-un scurt interviu cu Liliana Romaniuc despre obiectivele sale în noua poziție de consilier, precum și despre diverse informații sau speculații care au fost vehiculate în presa locală sau în mediul educațional de-a lungul timpului cu privire la cariera sa.

Rep: Pe ce domeniu îl veți consilia pe ministrul Educației?

Liliana Romaniuc: Eu de-abia am venit în poziția aceasta, știți care este experiența mea. Mă interesează foarte mult domeniul alfabetizării funcționale și elementele de transformare și de îmbunătățire a sistemului de educație.

Rep: Veți conduce noul Departament al implementării proiectului România educată?

Liliana Romaniuc: Nu știu dacă s-a luat încă această decizie, dar probabil că voi fi implicată, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului România educată.

Rep: Pentru că aveți această funcție din care puteți modifica elemente din sistemul de educație, este momentul să clarificăm niște lucruri din biografia dvs. Ați luat nota 3,25 la Titularizare?

Liliana Romaniuc: Eu nu am dat examen de titularizare, am avut repartiție guvernamentală.

Rep: De ce ați avut repartiție guvernamentală?

Liliana Romaniuc: Am avut repartiție guvernamentală pentru că am intrat înainte de ’89 și am luat repartiție guvernamentală în Botoșani la Liceul Moldova se numea pe vremea aceea și am venit prin transfer la Iași.

Eu nu am dat examen de titularizare.

Rep: Dar ați luat nota aceasta la alt examen sau la definitivat?

Liliana Romaniuc: Notele mele la definitivat, gradul II și gradul I au fost peste 9.

Rep: Presa locală a relatat în 2012 că Biroul Electoral Judeţean a respins dosarele zeci de candidați la Consiliul Județean, printre care și dosarul dvs, pentru că nu ați depus la dosar și declarația pe propria răspundere conform căreia ați avut sau nu calitatea de lucrător sau colaborator al Securității (sursa). De ce nu ați depus la dosar și această declarație pe propria răspundere?

Liliana Romaniuc: Nu a fost niciodată respins dosarul meu. Acum aud prima dată lucrul acesta.

Rep: Ați depus la dosar acea declarație pe propria răspundere?

Liliana Romaniuc: Absolut, clar.

Rep: Ați colaborat cu securitatea?

Liliana Romaniuc: Niciodată. Bunicii mei au înfundat pușcăriile comuniste. Nu, niciodată.

Rep: Care sunt obiectivele dvs pentru această funcție de consilier? Care sunt urgențele care considerați că trebuie tratate acum?

Liliana Romaniuc: Eu aș dori să lucrez în domeniul acesta, să văd că se produc transformări în educație și în implementarea proiectului România educată. E vorba de partea de echitate, cariera didactică, profesionalizarea managementului. Eu cred, și aceasta este viziunea proiectului România educată, că e nevoie să avem directori de școli foarte bine pregătiți în domeniul managementului educațional. Forma sub care se va realiza lucrul acesta o vom vedea. Dar e clar că vom avea profesionalizarea managementului.

Mă interesează să avem un sistem de educație care să răspundă nevoilor tuturor copiilor, pentru că eu cred că fiecare copil e important și așa trebuie tratat la școală de fiecare profesor, indiferent de domeniul de rezidență, statut social, familie sau orice alt lucru.

Fiecare copil are dreptul la alfabetizare funcțională, deci ca atunci când termină învățământul obligatoriu să știe să citească și să înțeleagă și să știe să folosească informația în viața reală. Să înțeleagă contextele în care trăiește, să poată lua decizii fundamentate, cred că acesta e un element extrem de important pentru orice sistem de educație.

Rep: Ce părere aveți despre ipoteza fără precedent a amânării curriculumului de liceu, avansată de ministrul Educației?

Liliana Romaniuc: Eu cred că curriculumul este important, dar cred că factorul cel mai important îl reprezintă profesorul și calitatea predării. Și o spun nu eu, ci toate studiile în domeniul factorilor care influențează învățarea. John Hattie are un studiu pe 25 de ani și peste 300 de milioane de copii implicați, unde scoate în evidență că în toată lumea dintre toți factorii care influențează învățarea profesorul și calitatea predării sunt cei mai importanți. Desigur că curriculumul este important, dar dacă avem un curriculum foarte bun și nu este profesorul potrivit să-l facă accesibil copilului nu este de mare ajutor. În timp ce am putea avea un curriculum mai puțin bun, dar dacă este profesorul bun îl poate face accesibil acestora.

Liliana Romaniuc a fost director la Colegiul privat „Richard Wurmbrand” din Iași. A fost numită în mai 2020 consilier în cabinetul viceprim-ministrului Raluca Turcan (în guvernul PNL condus de Orban). În 2012 a urmat Academia Națională „Mihai Viteazul”, cursuri de formare profesională continuă „Oscint pentru Management Educaţional Preuniversitar”.

A fost inspector școlar general în județul Iași în perioada 2009-2012, poziție ocupată după ce a fondat și condus școala privată Colegiul Richard Wurmbrand Iași. Este profesor de matematică.

În urmă cu un an, în noiembrie 2019, Klaus Iohannis a decorat-o pe Liliana Romaniuc cu Ordinul Național „Pentru Merit” în grad de Cavaler, pentru implicarea în Proiectul „România Educată” lansat de președinte. Tot atunci, Iohannis i-a decorat cu Ordinul „Steaua României” în grad de Cavaler pe actualul ministru Sorin Cîmpeanu, pe care acum Liliana Romaniuc îl consiliază. Au mai fost decorați atunci Daniela Vișoianu, Mircea Dumitru, Remus Pricopie, Radu Sorin Văcăreanu. Lista integrală a celor decorați, aici.

Liliana Romaniuc a fost membră nu doar a comisiei prezidențiale pe educație constituită de Iohannis, dar și a comisiei prezidențiale înființate de Traian Băsescu în 2007-2009, potrivit CV-ului acesteia.

În 2016 și-a obținut doctoratul în Formare profesională continuă – Management Educațional, la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei de la Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, potrivit propriului său CV. În 2009-2010 a obținut un master la Universitatea „La Foscari”, Venetia, Italia.

În 2002-2003 a obținut un certificat de la School of Education and Human Development de la The George Washington University, SUA, iar în 2002 un certificat de formare profesională continuă de la American Romanian Academy of Arts and Sciences.

În 1981 a absolvit Facultatea de Matematică de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, iar în 1977 a terminat Liceul „Mihai Eminescu” Botoșani.


6 comments
  1. De 30 de ani ,prin rotatie sunt aceeasi oameni in functii de decizii.La cat de ,,bine merg”toate in tara asta ,este clar,toti sunteti incompetenti,oportunisti,autosuficienti, etc……..si ,,calitatile” pot continua.Rusine

    1. Bani aruncați aiurea, dar pentru salarii la profesori nu sunt, e primul an când nu au fost în stare să plătească concediile profesorilor, nu știu dacă s-a mai întâmplat asta vreodată, poate în timpul războiului.

  2. Sper ca noua doamna consilier sa-si dea seama singura ca, la noi, ceea ce se numeste pompos asigurarea calitatii educatiei este doar o jalnica simulare si un slogan politicianist menit sa ofere o presupusa onorabilitate si credibilitate scolilor si universitatilor din Romania, desi cei care le “ofera”, trist-celebrele ARACIS si ARACIP, sunt ele insele bazate pe birocratie, uzurpare, mimetisme, ineficienta, lipsa de credibilitate, etc.. Toate aceste grave deficiente au fost si mai sunt posibile datorita OG 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei, aprobata prin L87/2006… Este un text plin de grave si multiple erori conceptuale, confuzii si lacune, ai carui autori au fost si mai sunt ei insisi ignoranti in domeniul asigurarii calitatii!… La numeroasele critici adresate public de peste 15 ani, mai marii ARACIS si ARACIP raspund cu o aceeasi minciuna gogonata: asa vrea Comisia/Uniunea Europeana!!! Iar daca si cei care au aprobat si mentin in vigoare, de peste 15 ani, aceste text legislativ sunt la fel de ignoranti, cercul vicios astfel stabilit este perfect si are mari sanse sa dainuie peste alte decenii!…. Cui prodest? [comentariu editat pentru a elimina majusculele din corpul textului]

  3. Alte sinecuri??!!! Pentru asta se găsesc suficienți bani în bugetul super-anemic al Educației (care și așa se aude că va fi în 2021 de cca. 2,5% din PIB, iar în valoarea absolută chiar mai mic decât cel din 2020, deși toate partidele politice se angajaseră prin “pactul pentru Educație” încă din 2008 să aloce minim 6%) ? De ce nu pot asigura “implementarea proiectului ” (indiferent ce ar însemna acesta, oricum în afară de vorbărie și lozincărie goală nu cred că a înțeles cineva ceva concret din el, cu cifre, obiective și termene concrete și cuantificabile și verificabile) cohortele de funcționari și puzderia de directori generali, directori și directorași existenți deja în organigrama Ministerului Educației? Ei cu ce se vor mai ocupa, săracii de ei, tot numai cu Solitaire și numiri politice pe bază de algoritm prin ISJ-uri? Dacă nu sunt competenți să asigure o “Românie educată” (adică tocmai ce ar trebui să fie baza fișei postului lor), de ce mai sunt ținuți în funcții și nu sunt înlocuiți cu alții mai competenți? Iar dacă sunt totuși competenți, atunci de ce mai trebuie înființat un alt Departament (cu secretare, șoferi, consilieri, băgători de seamă și cărători de serviete, etc.)? Din această dilemă nu puteți ieși, am zis….

  4. Daca Romania Educata este ca CV-ul acestei doamne m-am lamurit. Inca o mediocritate aparuta din gradina cu ficus.
    CV-ul este o lunga lista de certificate dobandite, un fel de cos cu hartii. Vreo realizare notabila? Vreo lucrare de referinta? Un succes extraordinar?

    Daca competentele fotografice sunt la nivel mediu probabil isi retuseaza pozele mediocre in PhotoShop (“nivel ridicat”).

    Rad si curcile :)).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiada de dezbateri pentru juniori 2024, organizată în premieră. Pot participa elevi de clasele VII-VIII, arată regulamentul publicat de Ministerul Educației / Mai sunt 6 săptămâni în care se pot ține etapele pe județ

Regulamentul specific de organizare pentru Olimpiada națională de dezbateri pentru juniori (ONDJ) 2024, organizată în premieră, după ce anul trecut a apărut ca noutate pe calendarul olimpiadelor școlare, dar a…
Vezi articolul

Încrederea profesorilor în promisiunile guvernanților că vor majora salariile la 1 ianuarie 2024 este sub 50%, conform unui sondaj World Vision în rândul a 800 de cadre didactice / 39% dintre respondenți spun că situația lor financiară este acceptabilă, iar 29%, că e modestă / Stima de sine și motivația au crescut după grevă

Aproape o treime (29%) dintre profesori descriu situația lor financiară ca fiind “modestă” sau “precară”, în timp ce doar 32% o consideră “bună” sau foarte bună”, arată un sondaj realizat…
Vezi articolul

DOCUMENT Ghidul siguranței pe internet ce poate fi folosit de profesorii de la gimnaziu și liceu la orele de dirigenție sau în activități extrașcolare, lansat de Organizaţia Salvaţi Copiii România / Conține idei de activități la clasă și pentru ședințele cu părinții

Organizația Salvați Copiii a lansat Ghidul Siguranței pe internet ce poate fi accesat de profesori, părinți și elevi. Documentul conține informații pentru profesori cum pot folosi internetul pentru a le…
Vezi articolul