Includerea elevilor cu nevoi speciale de învățare în clase din sistemul general de învățământ, în cât mai mare măsură – susținută printr-un amplu studiu american referitor la rezultatele lor la învățare

11.797 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Argumentele în favoarea integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale în clase din cadrul sistemului general de învățământ, argumente care nu s-au bazat pe rezultate academice de necontestat până acum, au primit un puternic sprijin printr-un studiu publicat anul acesta, citat recent de site-ul de informații și perspective educaționale Edutopia. Studiul, realizat pe adolescenți, arată că integrarea determină o creștere considerabilă a rezultatelor la învățare în rândul celor cu nevoi speciale de învățare, comparativ cu cei care învață în medii mai izolate.

Realizat de cercetători de la Universitatea din Indiana (SUA), studiul a avut un eșantion de aproape 24.000 de adolescenți care se califică pentru servicii speciale de educație, elevi a căror evoluție a fost urmărită între clasa a 8-a (2013) și absolvirea liceului (2018).

  • Cercetarea arată că elevii cu dizabilități care petrec cu 80% mai mult timp în clase din sistemul general de învățământ au avut rezultate mai bune la citire și matematică decât cei cu dizabilități similare, care au petrecut mai mult timp în clase dedicate elevilor cu nevoi speciale de educație.

Studiul notează că elevii din medii incluzive de învățare se implică într-un model mai riguros de învățare decât ceilalți și sunt mai pregătiți pentru oportunitățile de învățare și angajare disponibile la finalizarea liceului.

Clasa din sistemul general de educație ar trebui să fie tratată drept locul desemnat automat pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale, clasele speciale urmând să fie alese doar când toate celelalte opțiuni au fost epuizate, afirmă cercetătorii, citați de Edutopia.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


37 comments
  1. “Cercetarea arată că elevii cu dizabilități care petrec cu 80% mai mult timp în clase din sistemul general de învățământ au avut rezultate mai bune la citire și matematică decât cei cu dizabilități similare, care au petrecut mai mult timp în clase dedicate elevilor cu nevoi speciale de educație.”
    Întrebarea mea este : s-au făcut și studii , in sensul in care sunt influențate performanțele celorlalti elevi din clasele in care sunt integrați acești copii?
    A studiat cineva bullyngul asupra fiecărei categorii de copii, in aceeași clasa? cum se deranjează sau se șicanează ( cu sau fără voie)reciproc?

  2. Din pacate, nu se intelege ca, in primul acesti copii cu CES au la fel de mult de pierdut prin integrarea lor in invatamantul de masa, va si ceilalti. Imi spun pararea in cunostinta de cauza, avand in familia extinsa un copil cu CES. Este la un liceu de renume, intr-o clasa de mate-info, in conditiile in care nu face calcule elementare sau nu poate scrie nimic. Va termina un luceu fara sa invete absolut nimic. Poate ca intr-o gorma civilizata de invatamant special ar fi avut sansa sa capete niste cunostinte, deprinderi. De fapt e un fariseism din care toti copiii au de pierdut.

  3. Părerea mea e ca profesor, care NU am fost pregătit pentru educarea unor astfel de copii.
    Dvs ați dori sa NU fiți plătită și sa fiți OBLIGAȚIA faceți o munca pt care nu sunteți pregătită, suplimentar fata de cea pe care deja o făceați conform contractului de angajare ? !

    1. Ma mir cum s au descurcat cei cu 40 elevi în clasa,atâția au fost in clasa fratelui meu,decreteii, și nu erau atâția copii dati la scoli speciale.Profesorii vor doar mărire de salariu.Din cauza unei invatatoare din clasa 1 copilul meu a trebuit dus la scoala speciala.Din cauza acelei nesimțite copilul e în cl.a 9 a și încă mai are probleme de adaptare.Nu se descurca acea invatatoare nici cu 14 elevi.Ce ar fi făcut cu 40?Și atunci se învață.Acum știu doar greve și măriri de salariu.Respect pentru cadrele didactice care știu sa si facă meseria.

      1. Erau scoli speciale si pe vremea decreteilor . Iar cine nu facea fata la o scoala normala era automat repartizat catre o scoala speciala . Mai erau si scoli de reeducare care au fost defiintate fiindca locul unor elevi ar fi acolo . Si d na scolile speciale nu sunt bau bau . Au profesori psihopedagogi educatori logopezi clinicieni kinetoterapeuti , special instruiti ptr copiii cu retard sau alte tulburari . Iar locul copiilor care nu fac fata nici la o programa adaptata este fix acolo .

  4. “Profesorii cărora le e lene sa învețe metode noi” nu primesc nici pt cele vechi salariul echivalent cu cel din tari unde se pretinde ca “experimentul integrarii” atât rezultatele pretinse, nici cursuri gratuite în timpul orelor platite de munca, cum se face în alte domenii de activitate unde se dorește inovația. Profesorii prost plătiți sa facă încă o munca gratuita, acolo unde ar trebui sa fie plătiți suplimentar, ca lucrând în mediu cu condiții speciale, dificile…

    1. Inteleg ca vrei sa-i integrezi pe copiii cu probleme, nu speciali cum tot insistati, asa ajung copiii normali sa numai inteleaga nimic. Cum adica un copil bolnav e special in conparatie cu un copil normal!? Dar problemele de comportament, de agresiunea verbala si fizică fata de copiii normali nu zicem nimic? Imi pare rau de părinții care au si de copiii cu probleme, dar si de al meu, care e normal, m-i se rupe sufletul.

    2. La școala Nr 163 Giulești exista problema aceasta.
      O fata( destul de corpolenta) din gimnaziu umbla din clasa in clasa lovind cu ce apuca in mana(nesupravegheată).Vine insotita (uneori) de însoțitoarea ei (mama) care pare de pe alta lume, iar prin școala se perinda mai tot timpul si protectia copilului si poliția și nu pare se ajungă la o concluzie.Pe de alta parte un băiat tot din gimnaziu (fara vreun diagnostic special),a terorizat școala toată de la mecanic, paznic până la directoare cu injurii, deranjarea orelor(atât pt predare cât și pt testare), violenta atât fata de profesori cât și fața elevi, iar în urma tuturor anchetelor se trage concluzia că școala nu are o soluție pt aceste probleme, din contra, părinții să facă plângeri pana se satură!!!

  5. Nu se poate face o educație incluzivă serioasă, integrând copii cu CES în învățământul de masă!. Eu lucrez în învățământul preuniversitar special de 20 de ani. Cunosc diferențele dintre aceste două categorii de elevi. Deosebirile sunt la nivel de personalitate și nu la nivel de performanta școlară. Nu se pot dezvolta laolaltă. Nu mai spun de problemele de socializare!.

    1. De acord cu dumneavoastră, eu cred că elevii cu CES, sunt chinuiți, nicidecum aduși la nivelul celor fără CES. Profesorul nu are cum să folosească în paralel și simultam metode specifice celor două categorii. Predarea și evaluarea ar trebui să fie diferite pentru cele două categorii de copii. Activitățile ludice, în recreație, să fie comune, așa încât elevul cu CES să se simtă ca toți copiii, fără sintagma CES. Cunoștintele scolate, separat, socializarea, integrarea, împreună. Nu doar multe cunoștințe teoretice, ci exersarea vieții reale.

  6. Totul depinde de comportamentul elevului. Dacă perturbă activitatea trebuie mutat într-o școală specială. Sunt foarte multe clase care au fost afectate de prezența unor elevi cu CES. Acești copii trebuiesc susținuți dar respectând și dreptul celorlalți la educație. Întrebare pentru acești “experți”: Cum se poate gestiona o situație în care elevul cu CES pleacă din clasă/bancă fără acordul cadrului didactic?

  7. Copiii cu nevoi speciale nu trebuie să fie în colective cu elevii normali. Motivul este unul simplu: nevoile lor nu sunt deloc identice cu nevoile unor copii normali!
    Amestecul elevilor, cu stiluri de învățare diferite, cu probleme de sănătate diferite, nu dă rezultate. Sincer, putem doar MIMA integrarea elevilor cu CES. Predarea materiei trebuie făcută diferențiat. Cine poate spune că randamentul celor două tipuri de elevi este același?!

    1. Mai sunt profesori care predau la simultan sau dublu simultan. Dacă ar mai avea în clasă unul sau mai mulți copii cu CES, ADHD, etc. Ce s-ar întâmpla?

  8. Normal este doar denumirea unui program la mașina de spălat.

    Doar pentru că vreți să NU participați și NU vreți să adaptați nu înseamnă că sunteți normali.

  9. …Pt cei cu CES e ok…normal…un pas uriaș în dezvoltare…….dar ceilalți…..??????? Trebuie să suporte țipetele și ieșirile necontrolate ale celor cu CES??? Au ajuns cei normali să facă terapie pt acceptarea celor cu CES….pe bune??? De asta se pierd generații întregi!! Școlile private…de renume își selectează clientela normal…acolo nu vor exista cu CES…..vor sa dea societății valori…… Pe cand școlile de stat sunt nevoite să scoată sclavi si asistați sociali pe bandă rulantă!!!

  10. nu ma indoiesc ca pentru acel copil, ce reprezinta 1 % din clasa e mai bine, dar pentru restul de 99% din clasa e un regres… pentru astia care sunt majoritari nu s-a facut studiu? eh, eu l-am facut si am constatat ca profesorul aloca mult prea mult timp unui singur elev, in timp ce pentru restul de 99% din clasa, daca facem o socoteala, ramane un timp infim… si atunci unde-i echitatea?
    Daca se vrea egalitate si nediscriminare, pai asa sa fie, fiecaruia din cei 26 de elevi sa i se aloce timp egal, iar cel cu CES sa nu acapareze toata atentia pentru perioade lungi de timp.

  11. Găsiți a fi o normalitate că într-o clasă cu predare simultană de 18 elevi , 8 dintre aceștia sunt cu dosare CES , unii au ADHD, alții cu probleme de comportament deviant?
    Nu exista logoped, nici psiholog.
    Doar un învățător care trebuie să le ducă pe toate.Doreste cineva din conducerea acestui minister să lucreze la clasele acestea ,macar o lună de zile ? Apoi vom discuta de la egal la egal .

    1. La școlile speciale sunt 7-8 elevi într-o clasă. La dvs. , dacă 8 elevi sunt cu CES, de ce nu s-a organizat o clasă cu număr mic de elevi ? Există în lege o precizare privind nr. elevilor dintr-o clasă dacă sunt și copii cu CES. Pentru un copil cu CES, în clasă pot fi cu 2-3 elevi mai puțin decât numărul minim de realizare a unei clase.

  12. Un copil cu nevoi speciale nu poate fi integrat în învățământul de masă dacă nu există profesor de sprijin la clasă și dacă profesorul obișnuit nu are pregătire în domeniu. Eu nu am fost instruită să mă ocup de copii cu nevoi speciale. Am citit, mă străduiesc, dar nu e de ajuns. Prea mult din oră o dedic copilului cu probleme raportat la rezultate. Adică el nu învață mai nimic, iar ceilalți ajung să nu învețe cât ar putea, pentru că nu mă pot ocupa suficient de ei.
    Toată înțelegerea pentru părinții acestor copii. Dar și ei trebuie să se pună în pielea profesorului. Dacă lui, părintelui, îi e atât de greu să își supravegheze și educe propriul copil, unul singur, profesorul ce poate face cu acel copil plus vreo 25 obișnuiți?

    1. Eu cred că studiul s a făcut cu elevi cu un anumit tip de cerințe, probabil handicap fizic; nicidecum cu elevi cu autism, ADHD și alte probleme comportamentale. Sunt de acord că toți trebuie integrați, dar în condiții care sa le asigure învățarea: cu profesor 1:1. Cand și-o permite învățământul românesc…

  13. Fara nici un dubiu, invatamantul integrat este mai bun decat cel segregat.

    Prin proasta finantare si implementare la noi s-a ajuns la o ostilitate fata de copiii cu CES si fata de invatamantul integrat. Profii prefera invatamantul elitist si le este lene sa invete metode noi. Ce sa mai zic de psihologie si pedagogie moderna.

    Pe de alta parte directorii de scoala nu au habar de managementul schimbarii.

    1. O oră la școală are 50 minute
      O clasă obișnuită are 25 elevi.
      Matematic, revin 2 minute unui elev obișnuit.
      Când mai este timp pentru cei cu nevoi speciale?

  14. A lucrat cineva la clasă în care să fie măcar un elev cu probleme speciale agresive? S-a terminat! La școlile speciale au grupe extrem de mici, programe speciale șI profesori pregătițI pentru a lucra cu ei. Nu se poate face școală cu efective de 30 sau mai mulțI elevi într-o clasă. Ora o petreci având grijă efectiv de elevul cu probleme speciale, sacrificând timpul de lucru cu ceilalțI. E greu șI pentru părințI, dar nu e o soluție să te ocupi doar de cel cu dizabilitățI. Profesorul este pus in situații delicate în fiecare clipă.

  15. Minciuni! Studii facute pe hartie. Stie cineva ca acei copii cu cerinte speciale primesc si burse sociale dar si burse de merit? Si ca pentru bursele de merit profesorii le dau NOTE MARI care NU REFLECTA REALITATEA? Tocmai pentru a face un bine acestor copii sa isi pastreze bursa de merit. Habar nu aveti cum NU se integreaza astfel de copii cu ADHD, cu retard, care ne terorizeaza copiii cu agitatia lor in ore, incat profesorii nu isi pot face orele in liniste. Pe noi, parintii copiilor normali ne – a intrebat cineva daca suntem de acord cu aceasta integrare pe hartie? Habar nu aveti din fotoliile de minister. Si va laudati cu integrarea comandata de Europa. Au ajuns sa primeasca astia mai multe drepturi decat copiii normali. Toti se fac ca totul e bine:psihiatrii ii drogheaza, profesorii le dau note mari pentru burse iar noi ceilalti suferim dupa urma lor la orele in clase. Treziti-va ca realitatea este alta cu acesti copii! Nu studiile pe hartie arata realitatea.

    1. Aveti dreptate! Cel mult poate fi integrat un liminal si nu un copil cu deficienta mintala severa sau chiar medie. Scoala de masa nu este pregatita sa ofere programele teraputice pe care acesti elevi cu CES ar trebui sa le urmeze. Sunt curioasa cum or sa se descurce cadrele didactice cu elevi care nu au dezvoltate nici macar deprinderile sfincteriene formate!

    2. Acești copii merita o sansa.Sunt de acord sa existe o testare înainte de a fi inclusi in invatamantul de masa și sa se stabilească gradul de afectare cognitiva,însă se vede ca nu aveți nici un pic de empatie.Puteati fi chiar dvs părinte de copil atipic(nu anormal cum v ați exprimat)…Nu este pe alese…sunt multe cazuri,fără explicații ale provenienței acestei afectiuni

  16. În clasa a 6-a mi-am mutat fiul la altă școală dupa ce am constatat că era foarte mult în urmă cu materia, principala cauză fiind prezența a 4 colegi cu CES care deranjau orele îngrozitor. Acum e a 10-a la mate-info, în vreme ce toți foștii lui colegi din clasa celor cu CES au ajuns la cele mai slabe licee. Sunt genul de institutii de învățământ unde promovează bacalaureatul cel mult 6% dintre elevi.

  17. Bună ziua dacă tot acești elevi cu dizabilități sau cu adhd doriți sa ii integrați în scoli normale atunci ar trebui să luați masuri cu discriminarea și marginalizarea în școli

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programe urgente de recuperare a școlii pierdute și protejarea bugetelor educației – măsuri propuse guvernelor de doi experți ai Băncii Mondiale: “Pierderile de învățare sunt reale” în pandemie

Pierderile de învățare asociate închiderii școlilor sunt reale, iar impactul lor este substanțial mai ales asupra mediilor defavorizate, arată studii realizate până acum în țări bogate, ceea ve sugerează că…
Vezi articolul

Conflictul din Orientul Mijlociu, explicat succint de profesoara de istorie și scriitoarea israeliană Fania Oz-Salzberger: “Genocidul comis de Hamas împotriva evreilor a fost într-un fel mai rău din punct de vedere uman decât genocidul săvârșit de regimul nazist în Europa”

“Suntem în mijlocul celei mai mari catastrofe din istoria Israelului, nu există nicio îndoială în legătură cu asta”, a spus, într-un interviu difuzat la sfârșitul săptămânii trecute de Radio România…
Vezi articolul