Închiderea școlilor pe termen lung: Experții americani spun că e singura soluție cu impact în combaterea epidemiei de Covid-19

4.580 de vizualizări
Strategia propusa de CDC pentru inchiderea scolilor / Sursa: Cdc.gov
Datele pe care experții americani le dețin în acest moment arată că suspendarea cursurilor și închiderea școlilor pe termen scurt și mediu, decise devreme, nu au efect asupra evoluției epidemiei de Covid-19. Pe de altă parte, dacă survine mai târziu și este însoțită de alte măsuri de prevenție la nivelul comunității, închiderea școlilor pe termen lung ar avea un impact optim, în pofida perturbărilor produse, potrivit celor mai recente estimări ale Centrelor Americane pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC).
  • Punctul de vedere al CDC este folosit de școlile din sistemul descentralizat american pentru a decide dacă se închid sau nu, în funcție de răspândirea noului coronavirus la nivelul comunităților locale. În lume, zeci de țări au închis complet școlile în ultimele săptămâni. România le-a închis inițial până la sfârșitul acestei săptămâni, dar perioada va fi prelungită, ministrul Educației Monica Anisiei spunând duminică seară că școlile vor fi închise “până după Paște”.

CDC arată, în analiza publicată la sfârșitul săptămânii trecute, că datele actuale permit unele estimări privind efectele închiderii școlilor, dar nu sunt suficiente pentru a sugera, de exemplu, când ar fi optim ca școlile închise să se redeschidă.

Ce spune, sumar, analiza CDC:

Unele școli se pot închide doar pentru câteva zile, în cazul înregistrării unui caz de Covid-19, pentru acțiuni de decontaminare și identificare a traseului de contact. Alte școli se pot închide pe termen mediu, din cauza absențelor semnificative în rândul elevilor și personalului didactic (2-4 săptămâni).

În comunități cu răspândire extinsă a noului coronavirus, închiderea școlilor pe termen lung (4-8 săptămâni) poate fi parte a unei strategii mai ample de control.

Datele disponibile sugerează că închiderile pe termen scurt și mediu, în special la începutul epidemiei, nu au efect asupra evoluției epidemiei Covid-19 sau asupra măsurilor medicale (nr. de spitalizări), dar perturbă profund activitățile familiilor, școlilor și ale personalului medical. Închiderile pe termen mai lung (8, chiar și 20 de săptămâni) ar putea avea efect asupra răspândirii, dar analizele pe datele disponibile arată că alte măsuri (izolarea la domiciliu, spălatul pe mâini) au un impact mai mare asupra răspândirii bolii și asupra măsurilor medicale.

Pe de altă parte, dacă închiderea școlilor este decisă la momentul adecvat în evoluția epidemiei, în combinație cu alte măsuri de distanțare socială ea poate duce la un impact optim, în pofida perturbărilor produse.

  • CDC arată, în final, că “avem date ce pot fi utile în deciziile de închidere a școlilor, dar nu există aproape deloc date care să sugereze timpul potrivit pentru redeschiderea școlilor. Sugerăm să planificați pentru o anume durată și să faceți estimări în funcție de evoluția epidemiei în comunitate.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Situație extremă în cazul elevului mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv: Clasa sa învață online timp de o săptămână / La începutul anului, elevul a învățat singur în actuala școală pentru că părinții refuzau să își aducă copiii la școală

Clasa în care învață elevul de 9 ani din județul Dâmbovița, care a agresat un coleg de clasă recent, va învăța online săptămâna aceasta, a decis conducerea școlii, spune inspectoarea…
Vezi articolul

Toți elevii cu medii peste 9.50 și primii 30% din fiecare clasă, indiferent de medie, primesc burse de merit de 450 de lei pe lună din noiembrie – noile reguli. Calculul se face pe baza mediei generale anuale de anul trecut, iar la clasa a IX-a pe baza mediei de admitere

Bursele de merit se vor acorda în acest an școlar tuturor elevilor cu medii generale anuale peste 9,50 și primilor 30% elevi din fiecare clasă indiferent de media lor generală…
Vezi articolul