Încă o autoritate care „analizează” ce e de făcut cu salariile celor din Educație – Parlamentul. George Purcaru, FSLI: Am ridicat problema sporurilor, a decontării navetei și a orelor suplimentare pentru personalul nedidactic. Au promis că de mâine vor analiza situația / Protestele continuă joi în mai multe județe

5.434 de vizualizări
Foto: FSLI România – Facebook.com
Reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au discutat cu Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, cu ministrul Muncii și Ministrul Finanțelor despre aplicarea în integralitate a legii salarizării 153 din 2017, despre problema sporurilor și decontarea navetei pentru personalul nedidactic, după cum a declarat, pentru Edupedu.ro, George Purcaru, vicepreședinte FSLI: „Am ridicat problema sporurilor, a decontării navetei și a orelor suplimentare. Au conștientizat că se impune a se lua niște măsuri urgente, asta din discuțiile pe care le-am avut și ieri, și astăzi”. Ieri, premierul Ciucă a transmis că Guvernul “analizează o formulă de abordare salarială unitară și echitabilă pentru sectorul educației”.
  • Amintim că sute de angajați din sistemul de educație au protestat miercuri, 14 decembrie, în fața Parlamentului, în intervalul orelor 12-13.

UPDATE 17:50 Protestele vor continua și joi, 15.12.2022, în mai multe județe ale țării, respectiv: Iași – U.S.L.I.P., Galați, Vaslui, Călărași, Timiș- Sindicatul “P.P. Neveanu” și S.O.L.E., Vrancea și Sălaj. Sute de protestatari vor picheta sediile prefecturilor din aceste județe, în intervalul orar 12:00 – 14:00, transmit sindicatele.

Potrivit lui George Purcaru, promisiunea în timpul discuțiilor din Parlament a fost că urmează să fie făcută o analiză: „Promisiunea a fost că, după ziua de astăzi, pentru că este bugetul și era agitație în Parlament, se va face o analiză foarte clară și vedem ce se poate face, vom fi anunțați”.

„Ca să fim sinceri, nu cred că trebuie să dureze atât de mult o analiză în care ministrul de Finanțe, ministrul Muncii și ministrul Educației să se pună la o discuție și să vadă ce anume este nevoie. Am spus noi că impactul pentru Educație, în plus față de ceea ce anunțat Guvernul, este de 150 milioane pentru a aplica în integralitate legea 153 pentru educație”, a completat acesta.

Vicepreședintele FSLI a spus că blocarea posturilor generează ore suplimentare de muncă pentru angajați: „Pentru personal nedidactic, în plus, vorbim de regulamentul de sporuri, condiții de muncă, pentru că, dacă celelalte sectoare au un astfel de regulament aplicabil, noi îl avem doar pe hârtie, nu se aplică. Nu avem decontarea navetei pentru personalul nedidactic, nu avem normative, am ridicat problema normativelor, pentru că oamenii aceștia au început să muncească cel puțin dublu față de acum câțiva ani. În decursul anilor, au fost blocate posturile și au fost nevoiți să muncească mult mai mult”.

Redăm declarațiile complete ale lui George Purcaru:

George Purcaru: „La Parlament, am avut o discuție cu președintele Ciolacu, cu ministrul Muncii și cu ministrul Finanțelor. Am ridicat problema noastră cu ceea ce înseamnă aplicarea în integralitate a legii 153 din 2017, cu faptul că nu avem regulamentul de sporuri, nu este decontată naveta pentru personalul nedidactic și, bineînțeles, o problemă de indexare a salariilor. În urma discuțiilor, am primit promisiunea că va fi analizată această situație, astăzi este bugetul, dar de mâine vom primi răspunsuri la solicitările noastre. În primul rând, pentru personalul nedidactic, pentru că am ajuns la salarii între 1.700-2.000-2.200. Oamenii aceștia nu mai pot trăi cu aceste salarii și suntem categoria din sistemul bugetar discriminată, pentru că nu avem acest regulament de sporuri, condiții de muncă.

Au promis că de mâine vor analiza situația aceasta pe care noi am cerut-o: să se aplice în integralitate legea 153 și pentru personalul nedidactic, pentru toată lumea din sistemul de învățământ, pentru toate categoriile de salariați.

Pentru personal nedidactic, în plus, vorbim de regulamentul de sporuri, condiții de muncă, pentru că, dacă celelalte sectoare au un astfel de regulament aplicabil, noi îl avem doar pe hârtie, nu se aplică. Nu avem decontarea navetei pentru personalul nedidactic, nu avem normative, am ridicat problema normativelor, pentru că oamenii aceștia au început să muncească cel puțin dublu față de acum câțiva ani. În decursul anilor, au fost blocate posturile și au fost nevoiți să muncească mult mai mult. Am cerut inclusiv deblocarea acestor ore suplimentare, pentru că ei muncesc peste program, muncesc mult, nu pot să-și ia concedii, nu pot să-și ia nici măcar concedii medicale, pentru că, atunci când pleacă un personal nedidactic în concediu medical, toată treaba rămâne pe umărul colegilor, dar aceștia sunt foarte puțini într-o unitate. De aceea avem nevoie și de normative, lucru pe care l-am ridicat în discuții și ieri, la discuția cu premierul. (…) După 30 de ani de muncă, o colegă de-a noastră de la personal nedidactic are 2.046 de lei. Nu mai putem trăi cu banii aceștia. De aceea, se impune ca Guvernul și Parlamentul să ia o decizie foarte clară, anume să aplice regulamentul de sporuri, să aplice legea 153 în integralitate.

Promisiunea a fost că, după ziua de astăzi, pentru că este bugetul și era agitație în Parlament, se va face o analiză foarte clară și vedem ce se poate face, vom fi anunțați. Ceea ce vă pot spune este că vom continua protestele până când dorințele noastre vor fi ascultate și împlinite. Vor continua protestele în zilele de joi și vineri în țară, în fața prefecturilor. Dacă nu primim niciun răspuns pozitiv la doleanțele noastre, cu siguranță, vom lua o decizie de a continua protestele. Am și spus: dacă așa se dorește, să avem sărbători tulburi, pline de acțiuni de protest și un 2023 cu acțiuni în stradă, asta vom face. Dar nu mai pot trăi colegii noștri cu banii aceștia.

Am primit promisiunile că vor face analiza foarte curând și ne vor spune ce este de făcut, ce se poate face. Ca să fim sinceri, nu cred că trebuie să dureze atât de mult o analiză în care ministrul de Finanțe, ministrul Muncii și ministrul Educației să se pună la o discuție și să vadă ce anume este nevoie. Am spus noi că impactul pentru Educație, în plus față de ceea ce anunțat Guvernul, este de 150 milioane pentru a aplica în integralitate legea 153 pentru educație.

Cât privește salariul, au spus că știu despre situația aceasta. Am ridicat problema sporurilor, a decontării navetei și a orelor suplimentare. Au conștientizat că se impune a se lua niște măsuri urgente, asta din discuțiile pe care le-am avut și ieri, și astăzi.

Eu cred că acum, în decembrie, trebuie să primim răspunsuri foarte clare vizavi de salarizare, pentru că noi am cerut ca legea 153 să se aplice în integralitate de la 1 ianuarie, pentru toate categoriile de salariați din învățământ.”

Citește și:
UPDATE Sute de angajați din învățământ au protestat în fața Parlamentului – FOTO și VIDEO
O formulă de „abordare salarială unitară și echitabilă pentru sectorul educației”, analizată de Guvern. După întâlnirea cu sindicatele, premierul Ciucă anunță „cea mai mare sumă din ultimii 30 de ani pentru anul următor”, în fiecare an fiind cea mai mare sumă din ultimii 30
Marius Nistor, FSE Spiru Haret, după întâlnirea cu premierul Ciucă: Am cerut creșterea decentă, de exemplu, toate salariile să crească cu cel puțin 15% pentru personalul din Educație
Premierul Ciucă se întâlnește marți cu sindicatele din învățământ. Tema discuției este majorarea salariilor pentru profesori

4 comments
  1. Informațiile nu sunt pe deplin adevărate, vă spun în cunoștință de cauză, deoarece lucrez salariile întregului personal dintr-o unitate școlară.
    Un îngrijitor are un salariu net de 2400 de lei, în timp ce secretarul unei școli cu studii superioare, vechime 25 % în muncă și învățământ, încasează 3000 lei.
    Puneți în balanță responsabilitățile secretarului, post unic în unitate: respectiv: calcularea salariilor, dosare personale, angajări, deci tot ce ține de resurse umane, pensionări, adeverințe, situații către ISJ uri, statistică, Siiir, Revisal, etc, etc., apoi: elevii- înmatriculare, adeverințe, burse, diplome, registre matricole,etc, etc..Și nouă ni s-a triplat volumul de muncă..
    Cum vi pare?

  2. de ce se decontează combustibil și nh se decontează cel mai ieftin transport (abonament)??? de ce pentru unii se poate (profesori) și pentru alții nu. de ce se accepta o .masina cu consum exorbitant, și în realitate se face naveta cu alta mașină? sa se ceara ca profesorul sa fie proprietar pe autovehicul

  3. Cei cu vechime de peste 38 de ani primesc sporul la fel cu cei de 25. Nu mi se pare corect.
    Este corect ca debutanții să primească salarii mărite, dar noi cu vechime în munca rămânem la același salariu …. Să se mărească proporțional cu inflația …
    Altfel o să plece cadrele didactice din învățământ….

    1. Eu nu cred ca ar trebui sa ajungi la salariul maxim dupa 25 de ani, in alte state se ajunge mult mai devreme la salariul maxim.
      Da ,este corect ca cineva cu 25 ani vechime sa primeasca acelasi salariu cu 38 ani vechime.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației nu are suficienți bani în bugetul pe acest an pentru a cuprinde și majorarea de la 1 iunie a salariilor profesorilor și angajaților din școli, arată un memorandum aprobat de Executiv

Ministerul Educației a cheltuit deja 8,2 miliarde de lei, în primele trei luni ale acestui an, din bugetul de cheltuieli de personal, conform Ministerului Finanțelor. Informația apare într-un memorandum aprobat…
Vezi articolul

Reacția Consiliului Elevilor la regulile pentru începerea școlii: Nu normele sanitare de bază trebuie adaptate în funcție de infrastructură, ci invers / După trei luni de analiză, Guvernul este tot nepregătit

Autoritățile locale asigură resursele pentru începerea anului școlar, dar nu au rol în procesul de suspendare sau reluare a școlilor, arată Consiliul Național al Elevilor (CNE) într-o poziție pe tema…
Vezi articolul

OFICIAL Institutul de Științe ale Educației e desființat, după publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii privind funcționarea noului Centru de Politici în Educație. Scopul CNPE: „să pună în aplicare Programul de guvernare”

Institutul de Științe ale Educației a dispărut de azi, oficial, după ce în Monitorul Oficial a fost publicat actul care stabilește normele de funcționare ale noului Centru Național de Politici…
Vezi articolul