Încă 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu în ultimele 24 de ore

1.184 de vizualizări
Examenul de certificare la postliceale
Foto: Pexels.com
În total, 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu cu predare exclusiv online, în ultimele 24 de ore, potrivit buletinului informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 1.889 școli și grădinițe câte erau ieri în scenariul 3, astăzi sunt 2.169. În București, incidența de infectări cu coronavirus a ajuns astăzi la 3,25.

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.480 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.007 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.169 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.169 de unități aflate în această situație, 317 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 1.852 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Sursă foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cardurile cu prima didactică de 1.500 de lei vor fi încărcate după ce ajung în posesia profesorilor, transmit sindicatele din Educație / Ministerul Educației va elabora un ghid pentru cheltuirea banilor și decontarea lor

Cardurile cu prima didactică de 1.500 de lei vor fi încărcate după ce ajung în posesia profesorilor, după cum se arată într-o informare trimisă în teritoriu de Marius Nistor, președintele…
Vezi articolul

Anul școlar nu trebuie înghețat, examenele școlare nu trebuie amânate și numărul minim de note trebuie anulat – măsurile propuse de Consiliul Național al Elevilor pentru recuperarea cursurilor suspendate de coronavirus

Consiliul Național al Elevilor propune 5 măsuri de recuperare a cursurilor suspendate din cauza crizei provocate de Coronavirus, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții elevilor susțin că anul școlar…
Vezi articolul

Daniela Vișoianu, controversata fostă consilieră de la Educație cu contracte cu ministerul și Cumpănașu, a fost numită șefa grupului de lucru pentru formarea profesorilor pentru educație digitală

Daniela Vișoianu, controversata fostă consilieră de la Ministerul Educației cu contracte cu ministerul și Cumpănașu, a fost recent numită coordonatoarea grupului de lucru pentru formarea cadrelor didactice pentru educație digitală.…
Vezi articolul