Încă 110 școli și grădinițe au intrat de ieri până astăzi în scenariul roșu. În total, 1.040 de unități de învățământ sunt 100% online, în timp ce elevii din 11.381 de școli și grădinițe învață față în față – Ministerul Educației

4.360 de vizualizări

Peste 1.000 de școli și grădinițe sunt astăzi, 16 octombrie, în scenariul roșu, cu 110 mai multe decât ieri, anunță Ministerul Educației. În buletinul zilnic emis cu datele la zi în privința scenariilor în care funcționează școlile, la nivel național, în contextul pandemiei COVID-19, Ministerul precizează că cele mai multe unități de învățământ – 11.381 – sunt în scenariul verde, cu participarea zilnică față în față a elevilor.

Buletinul emis de Ministerul Educației:

“Buletin Informativ

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ. 

Prin urmare, astăzi, 16 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

–  11.381 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

– 5.235 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 1.040 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. 

Ce înseamnă scenariul roșu

Menționăm că dintre cele 1.040 de unități aflate în această situație, 291 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.  

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 16 octombrie, ora 12:00.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Transporturilor a cerut bani în plus pentru plata biletelor reduse ale elevilor și studenților la călătoriile cu trenul și metroul. Drulă: Consecința eventualei nealocări: pagubă de sute de milioane în bugetul CFR Călători / Poate duce la intrarea în incapacitate de plată

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut la rectificarea bugetară bani pentru plata biletelor reduse la transportul cu trenul și metroul pentru elevi și studenți, spunând că suma alocată la începutul…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul