„În stagiul de vară s-ar putea să cunoști mult mai multe lucruri pe care nu le-ai învățat în stagiul de 4 săptămâni”. Sfaturile unei studente de la Medicină despre practica profesională și importanța ei

1.248 de vizualizări
Foto: © Indiemonozar | Dreamstime.com
Studenții la Medicină ar trebui să își ia practica de vară mai în serios, spune Oana, o studentă în anul al V-lea, într-un video explicativ, care a adunat peste 11.000 de aprecieri, pe contul ei de TikTok, unde vorbește despre ce înseamnă să fii student la Medicină. Tânăra, care spune că nu a făcut practică la timpul potrivit, oferă câteva sfaturi celor care se află la început de drum.

„În stagiul de vară s-ar putea să cunoști mult mai multe lucruri pe care nu le-ai văzut în stagiul tău de 4 săptămâni”, spune tânăra.

Ea atrage atenția cu privire la realitățile pe care le dezvăluie un stagiu de vară și care nu pot fi observate în timpul stagiilor obligatorii de 4 săptămâni, în cadrul cărora studenții sunt tratați „cu mănuși”: „Stagiul de student nu îți spune nimic cu adevărat. Nimic din ce te gândești tu ca student și ce ți se prezintă așa, restaurantul din față, nu este cu bucătăria din spate”.

Studenta la medicină sugerează că Unitățile de Primiri Urgențe ale spitalelor sunt cele mai ofertante opțiuni pentru studenții care au terminat anul I: „Aș recomanda să mergi la urgențe, în sensul că la urgențe vezi de toate. Vezi, de obicei, și cazuri mai ușoare, dar poți să vezi și ceva mai greu.”

În anii următori, practica de vară trebuie făcută în funcție de opțiunile de viitor ale fiecărui student, sfătuiește tânăra: „Prima practică de vară poate fi făcută la urgențe, apoi trebuie să te orientezi pe ce vrei tu să faci”.

Fata subliniază importanța stagiilor de practică în comparație cu examenele din timpului anului, care nu sunt atât de relevante când vine vorba de alegerea specializării: „Este, pentru viitorul vostru, cea mai importantă parte. Examenul la biofizică, examenul la chirurgie pediatrică sunt pași pe care, într-adevăr, trebuie să-i bifezi ca să ajungi până în punctul în care îți poți alege o specializare viitoare, dar nu sunt pași care te vor ajuta pe tine să-ți dai seama ce vrei cu adevărat să faci în viitor”.

În plus, Oana îndeamnă studenții să experimenteze și să nu le fie frică să își schimbe opțiunile, dacă simt ca pasiunile lor diferă de la un an la altul: „Nu e musai să rămâi pe cardiologie dacă ai făcut practică de cardiologie în vara dintre anul al IV-lea și al V-lea. Dacă în anul al V-lea îți place altceva, du-te în vacanța de vară la altceva”.

Studenta la medicină mai precizează că, în timp, studenții ajung să înțeleagă că specializarea nu e cel mai important lucru, ci alți factori trebuie puși pe primul loc. „Adevărul e că ajungi în anul al VI-lea și nu e mai e atât de important ce specializare vrei tu. Contează foarte mult în ce oraș vrei să rămâi, la ce spital, de ce doctori vei da”.

Nivelul de dificultate de la admiterea din prezent, incomparabil cu cel de acum două decenii

Într-un alt videoclip postat pe aceeșai rețea de socializare, tânăra îi răspunde unei foste absolvente de Medicină, care spune că elevii din ziua de azi că s-ar plânge prea mult în loc să învețe. Oana vorbește despre nivelul de dificultate mult mai ridicat în comparație cu cel de acum 2 decenii, când doamna în cauză terminase facultatea, în contextul în care medicina a evoluat enorm.

„Se întâmplă că eu am făcut, atunci când dădeam admiterea, cartea de grile din 2004, de acum 20 de ani, cu niște grile incredibil de ușoare”, spune ea.

Vorbind despre exercițiile pe care studenții trebuie să le rezolve pentru a fi admiși în ziua de azi, studenta spune „că nivelul de dificultate nu se compară niciodată” cu cel al grilelor din 2004.

„Cu toții știm, sper, că medicina a evoluat extraordinar de mult în ultimii 10 ani de zile, nu vorbim de 20 de ani și că noi, actualii studenții, trebuie să învățăm de la moși-strămoși până în zilele noastre”.

Ea atrage atenția că studenții de azi învață inclusiv metodele care nu s-ar mai folosi astăzi în domeniu: „Învățăm și ne pierdem timpul cu toate, de la manevre folosite în 1900, care n-au, de fapt, nicio specificitate, respectiv sensibilitate, la ultimele teste rapide cu răspuns de tip antigen, anticorp, PCR și genetică”.

Studenții care aleg să susțină examenul de admitere la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București începând cu iulie 2024 trebuie să știe că, dacă vor fi acceptați pe locuri bugetate, le vor păstra pe tot parcursul ciclului de studii.

În plus, e necesar ca studenții care vor susține examenul de rezidențiat să aibă în vedere că Ministerul Sănatății a revenit, începând cu sesiunea din toamna anului trecut, la pragul de 60% pentru răspunsurile corecte.

Foto: © IndiemonozarDreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educator în București la o grădiniță privată, versus educator în Stockholm: Colegele mele nu aveau neapărat studii. Ce m-a șocat a fost că niciuna dintre ele nu avea curs de prim-ajutor / Trebuia să facem doar activități care costă bani, dacă mergeam într-un parc, care nu costa bani, nu era bine

„Am lucrat într-o grădiniță privată timp de șase luni și am intrat cu foarte mult entuziasm și dorință de a arăta și de a face, mai ales că, teoretic, mi…
Vezi articolul