În școlile din rural merg profesori care nu au cea mai bună pregătire, iar la școlile de la orașe, care oricum sunt performante, rămân cei mai buni profesori. Până când nu se va schimba această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem, nu se va schimba acest ecart dintre rezultatele elevilor din rural și urban – Luciana Antoci, ISJ Iași

43.481 de vizualizări
Inspectorul general școlar Iași, Luciana Antoci, a atras atenția că diferențele la Evaluarea Națională dintre notele elevilor de la sate și ale celor de la școli din mediul urban este cauzată și de faptul că cei mai buni profesori rămân la școlile de la orașe care “oricum performează”, iar la școlile de la sate, unde sunt probleme, vin profesori “care nu au cea mai bună pregătire”. Invitată la Iași TV Life, șefa ISJ Iași a spus că “trebuie să se schimbe această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem”. Amintim, la Evaluarea Națională 2024, aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5 la matematică, cu 8 puncte procentuale mai mult decât în 2023.
  • 42,27% dintre elevi din mediul rural nu au reușit să ia media 5 la Evaluarea Națională 2024, spre deosebire de 15,35% dintre elevii din mediul urban, arată datele Ministerului Educației

Inspectorul general școlar Iași, Luciana Antoci, atrage atenția că în școlile din mediul rural e nevoie de profesori buni pentru a reduce diferențele dintre rezultatele elevilor de la sat și ale celor care învață la școli din orașe, obținute la examenele naționale. Luciana Antoci spune că profesorii buni rămân în școlile urbane, care oricum performează, iar cei care nu au cea mai bună pregătire aleg să meargă la școli din oraș.

Inspectorul general școlar Iași, Luciana Antoci, atrage atenția că în școlile din mediul rural unde e nevoie de profesori buni, aceștia nu aleg să predea acolo, în schimb vin profesori “care nu au cea mai bună pregătire”:

“Vedem pe cei mai buni rămân în școlile urbane, care oricum sunt performante, iar cei care nu au cea mai bună pregătire merg în școlile care au nevoie de profesori foarte buni, pentru că ei trebuie să rezolve acolo probleme dificile, probleme grave. Până când nu se va schimba această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem, până când nu se vor găsi politici naționale de sprijin, de încurajare, de fidelizare a resursei umane de calitate în școlile rurale, nu se va schimba semnificativ acest ecart dintre rezultatele elevilor din mediul rural și acelea ale colegilor lor din școlile urbane”, a spus Antoci.

Inspectorul general școlar Iași a făcut această declarație în contextul rezultatelor de la Evaluarea Națională 2024 și Bac 2024 iar examenul de Titularizare 2024 are loc săptămâna viitoare, pe 17 iulie.

“La Evaluarea Națională, stăm bine, județul Iași se află pe poziția 11, cu 75,7% dintre elevi cu mediilor egale sau peste 5”, spune Luciana Antoci. Media pe țară este 74,5%.

  • De precizat, la Evaluarea Națională nu există o rată de promovare, învățământul fiind obligatoriu 13 ani, de la clasa pregătitoare la clasa a XII-a.

Declarația integrală a inspectorului general Iași, Luciana Antoci

Creșterea nivelului de pregătire efectivă, temeinică a elevilor se face prin resursa umană de la catedră. Și aici rămâne un segment despre care va trebui să discutăm, pentru că e o realitate în sistemul de educație din România, și anume aceea că după examenul de titularizare care urmează săptămâna în sistem, când realizăm lista ierarhică în funcție de nivelul de pregătire și de notele pe care le-au obținut colegii noștri profesori și intrăm în ședința publică, vedem pe cei mai buni rămân în școlile urbane, care oricum sunt performante, iar cei care nu au cea mai bună pregătire merg în școlile care au nevoie de profesori foarte buni, pentru că ei trebuie să rezolve acolo probleme dificile, probleme grave. Până când nu se va schimba această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem, până când nu se vor găsi politici naționale de sprijin, de încurajare, de fidelizare a resursei umane de calitate în școlile rurale, nu se va schimba semnificativ acest ecart dintre rezultatele elevilor din mediul rural și acelea ale colegilor lor din școlile urbane.

(…) La Evaluarea Națională stăm bine și am să vă spun de ce stăm bine. Trebuie să vedem lucrurile în context. Pe de o parte, suntem județul cu cel mai mare număr de medii absolute, medii de 10, după cum avem un număr foarte mare de note de 10 pe discipline. Mda, și la română și la matematică.

Totodată, spun că suntem bine din prisma faptului că avem o medie de promovabilitate care depășește media națională. Media națională este de 74, iar noi suntem peste 75% și de asemenea, am să vă mai spun că stăm bine pentru că ne situăm în primul sfert din ierarhie, în ordinea descrescătoare a județelor. Primul sfert, locul 11, respectiv înseamnă că stăm bine. Și am să vă spun de ce. Pentru că peste jumătate din populația școlară de clasa a VIII-a a fost rurală la Iași în acest an școlar. Asta înseamnă că cei mai mulți dintre elevii noștri locuiesc în zone de vulnerabilitate. Când spunem zone de vulnerabilitate ne referim și la contextul socio-economic în care sunt comunitățile rurale, dar și la faptul că acolo mulți dintre părinți sunt asistați social, sunt părinți care nu lucrează, sunt părinți care sunt plecați în străinătate, iar copiii lor nu rămân sub supravegherea și autoritatea părintească.Sunt copii care trăiesc în sărăcie accentuată și în excluziune socială. Pentru că trebuie să cădem  de acord asupra unui lucru: ruralul din județul Iași nu se compară cu ruralul din județul Cluj sau din județul Timiș. Sunt particularități pe care trebuie să le înțelegem corect. Copiii noștri care au dat Evaluare Națională în acest an școlar, dincolo de faptul că au început gimnaziul în plină pandemie si că temelia învățării lor la toate discipline, numai la română și matematică, a fost puternic afectată, provin din acest mediu de vulnerabilitate și cu toate astea, suntem în primul sfert în ierarhia națională”. 

Informații de context

Peste 74,5% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională în 2024 au luat medii peste 5, a anunțat Ministerul Educației miercuri, într-un comunicat de presă. Este cel mai mic procent din ultimii 4 ani. Față de anul trecut, scăderea este de aproape 2 puncte.

Din cei 160.467 de copii înscriși la evaluarea națională,

  • 97.264 (61%) copii sunt din mediul urban;
  • 63.203 (39%) sunt din mediul rural.

42,27% dintre elevi din mediul rural nu au reușit să ia media 5 la Evaluarea Națională 2024, spre deosebire de 15,35% dintre elevii din mediul urban care au luat medii între 1 și 4,99.

La matematică, aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8 puncte procentuale mai mult decât în 2023.

O analiză Edupedu.ro arată că aproape 70% dintre elevii care provin din mediul rural au promovat examenul de Bacalaureat 2024. 6 dintre ei au obținut media 10, dar învață în licee la oraș. În același timp, și liceele de la sate au atins un maxim istoric, au avut o rata de promovare de 50,98%. Din 2015, liceele din mediul rural au avut în fiecare an o promovare sub 50%. 

Amintim că surse din Minister și din inspectorate județene au declarat pentru Edupedu.ro că, la solicitarea ministrului PNL Ligia Deca, cu o săptămână înainte de Bacalaureat, ar fi fost aduși în Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație profesori din exterior pentru a vedea subiectele secretizate, iar experților care au conceput subiectele li s-ar fi transmis de către directorul Marian Șuță să le arate subiectele, pentru a verifica dacă elevii din rural iau 5 „pentru a nu se mai întâmpla dezastrul de la simulare“. Ligia Deca a negat acuzațiile: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor.

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Pe 17 iulie are loc proba scrisă anul acesta.

Edupedu.ro a scris despre regulile noi în privința angajării profesorilor în școli, anunțate de Ministerul Educației. Instituția a anunțat pe 27 decembrie 2023 că, potrivit ordinului de ministru care prevede condițiile mobilitate a personalului, școlile nu mai pot stabili pe ce perioadă scot posturile la concurs.

Citește și:

ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală

ANALIZĂ Cea mai mare rată de promovare din ultimii 15 ani la Bacalaureat 2024 pentru elevii care provin din rural, înainte de contestații. 6 dintre ei au media 10 / Datele Ministerului Educației explicate

Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8 puncte procentuale mai mult decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani
Rezultate Bacalaureat 2024. Aproape 100 de mii de candidați au luat examenul. Este cea mai mare rată de promovare din ultimii 14 ani
VIDEO Rezultatele de la Bacalaureat 2024, prezentate de Ligia Deca. Peste 76% din candidați au promovat examenul
Este fraudă ca un copil să aibă 7-8 la clasă și 2 la examen, spune profesorul de Matematică Sorin Haiduc, după rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor de Română: Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Ministerul a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată în evidență

Titularizare 2024. Rezultatele profesorilor sau viitoarelor cadre didactice la probele orale/practice au fost publicate. Notele pe fiecare județ

62 comments
  1. Diferențele dintre notele la titularizare ale profesorilor de la țară și ale celor de la oraș depind adesea de cine dă mai mult. Diferențele dintre notele elevilor si la Evaluare și la Bac depind uneori de locul pe unde transpiră subiectele. Nivelul de trai influențează performanța atât la țară, cât și la oraș. Motivația de a învăța a scăzut, deoarece locurile de muncă pentru cei cu studii lipsesc. iar tinerii noștri sunt încurajați să părăsească țara. Funcțiile și joburile sunt ocupate de cei care fac politică, au pile sau cotizează unde trebuie. Notele de 10 nu garantează faptul că o persoană are abilități superioare la locul de muncă.

  2. Total gresit! In zonele rurale ajung profesorii care nu mai prind posturi aproape de oras pentru ca pensionarii le iau inainte! Ei au si pensie si salariu si noi ne luptam in fiecare an sa prindem un amarat de post cu titularizarea luata ca sa avem cu ce traii!

  3. Total de- acord cu tot ce s- a scris aici despre școlile de la sat. Și eu predau CU MANDRIE la țară de un an de zile, asta după ce multi ani am predat numai în oraș ( nu neapărat pentru că așa am vrut, așa a fost să fie) și mi s- a luat de atatea fițe din partea copiilor și a părinților, dar și de cerințele exagerate deseori ale conducerii școlii. Când a venit timpul să mă mut, am decis să- mi fac transferul într – o școală din cel mai apropiat sat de casă și toată lumea era nedumerită… De ce am procedat astfel? Foarte simplu: pentru că și eu am făcut școală în sat și de multe ori le-am dat clasă celor de la oraș; pentru că profesorii mei din sat au pus suflet când ne-au educat și au influențat în bine viitorul nostru și eu, la rândul meu, vreau să fac același lucru pentru elevii mei; pentru că vreau să am proiecte de suflet cu copiii din sat, nu să mă iau la întrecere cu alte colege/ școli,
    organizând concursuri școlare inutile ( Nu aruncați cu pietre acum, spunând ca ” Nimeni nu te obligă să faci asta” , vă spun eu că într-un fel sau altul în școlile din orașe ești obligat să faci ce face toată gloata). Ehhh…sunt multe de povestit, dar o sa mă opresc aici…
    În sate încă mai găsești copii/părinți/ bunici respectuoși, liniștiți și mulțumiți de ceea ce face un profesor la clasă. La sat am găsit și Directori implicați, prietenoși cu școala, care apreciază munca și dedicarea angajaților săi, nu-i tratează ca pe niște mașinării de lucru. Doamna Inspector n- ar fi trebuit să generalizeze.

  4. Serios? Eu predau în mediul rural. La clasa a 8-a am avut 29 de elevi, din care 4 au luat sub 5, 4 au luat peste 9. Școala unde predau e pe locul 47 din 155 de unități școlare la clasificarea județeană, depășind școli din municipiul reședință de județ sau școli teoretic foarte bune din alte orașe ale județului. Cum îndrăznește individa asta să afirme așa ceva? De ce nu spune că în școlile “foarte bune” toți elevii se meditează din clasa a 5-a, iar în mediul rural unele familii n-au nici apă curentă în curte? Nu mai spunem că s-au înmulțit copiii cu CES care n-au programe adaptate de la minister pentru examen și nici posibilități de terapie/recuperare în mediul rural? Să nu mai spunem că e aproape imposibil să te transferi din mediul rural la oraș, oricât de mare ar fi punctajul dosarului la pretransfer. Ia să facem ca în Japonia unde profesorii sunt titulari în sistem, nu în școli. Ei schimbă școlile periodic astfel încât și școlile mai puțin cotate să beneficieze de expertiza profesorilor din școlile mai bine cotate. E o rotație de cadre
    Așa demonstrează fiecare cât de bun profesor e, nu având clase unde toți elevii sunt crema, fără CES sau probleme sociale.

  5. Ereditatea transmisă de părinți elevilor își spune cuvântul!Majoritatea părinților de la sat au fost elevi slabi sau mediocri . Dacă erau buni erau la oraș cu funcții/ocupații/studii .Asta e realitatea cu mici excepții:1-2 elevi buni pe clasă în rural.

  6. Sper că realizați, că profesorii care lucră în mediul rural, au fost pregătiți tot de niște profesori (că în licee pedagogice, că la colegii, că la Universități) de alți profesori care au dat parafa și “au învățat” acei “viitori” profesori.
    În condițiile în care deja Curricula vizează “educația bio-psiho-individuală” și axarea pe metode și conținuturi și competențe adaptate la nivelul individual al educabilului.
    Ori dacă eu ajung ca și profesor mediocru la rural, înseamnă că din start altcineva este de vină pentru formarea mea “mediocră”.
    Deci când cereți astfel de reforme, dragi oameni de sus, sper că aveți de gând să săpați tot de sus în jos. Degeaba ceri unui profesor care deja a venit cu o formare (mai bună sau mai slabă) reformarea, dacă reformarea nu vine de sus în jos.

    P.S. ca și profesor mediocru, dar care oricum nu ăsta a fost visul meu, acest individ să devin “profesor” și întâmplător s-a întâmplat, iar după o vreme, dacă deja ți-ai ales greșit meseria și nu ai nici alte oportunități, rămâi în sistem, spun ca și profesor mediocru, dar care s-a luptat să devină zi de zi mai bun, toate hibele din învățământ, poate când vă gândiți să “reformați” ruralul și dăscălimea rurală, să vă gândiți și la ansamblul, dar și la detaliile ce guvervenează acest sistem, care de la zi la zi și de la an la an, tot mai “aprofundând” materie și cunoștințe să-mi dau seama cât de silă îmi e de sistem.

    Păi cu ce să încep?!
    Oare cu faptul că deși se dorește o pregătire temeinică a mea ca și cadru didactic, mi se cere asta pe banii și barba mea?! Nope, nicidecum nu spun asta legat de facultate, acolo fiecare cum își așterne așa doarme ci mă refer la faptul că în baza a 4 ani de liceu pedagogic și 3 ani plătiți de facultate, la rândul nostru nu învățăm nimic… mda… nimic. O spun cât de franc pot și fără a leza pe cineva mai de sus. Deoarece în sistem cam așa stau lucrurile :
    “Un profesor grăbiiit… ce-și spune lecția și a fugit grăbiiit.” Asta pe la Universități, așa de dragul “Codului deontologic” restul, pe la liceele pedagogice, se mai lasă cu un somn de voie, cu un împletit de “codițe” , cu o extracurriculară, în care “chipurile” ori tu nu mai ai timp de studiat curricula, care tot “chipurile” te învață să devii “prof” , ori proful e al naibi de ocupat cu extracurricula, de nu mai are timp și a preda curricula, aia pentru care minimul pe economie îl ia în așa numitul “Codul Muncii” și uite așa ies generații de “profesori” de duzină din așa veritabilele licee pedagogice și Universități.

    Apoi la titularizare afli că de fapt nu știi nimic și-ți mai trebuie să-ți mai iei un job pentru a cumpăra cărți, pdf-uri și alte materiale după care “chipurile” să devii prof mândru și titular în oraș. Mai stai vreo încă 3, 4, 9 ani barman, call center-iță, vânzător, ș.a. Doar, doar ca să demonstrezi “că știi”. Și speri apoi după ani de muncă și trudă că prinzi și tu un loc de muncă decent și în apropiere de casă, dar ce să vezi, cică ăla cu “pilă” a intrat în locurile noastre, deja tânăr și viguros, pentru că “știe” unde să “bată” și tu ai stat ani de zile lucrând în cu totul alte părți, cumpărând materiale și studiind.

    Credeți că s-a încheiat?! O.o! Nu!
    Partea a 2 – a e cea mai faină și mai tragi-comico dramă :)))
    După ce devii doxă de carte, atât pe curriculă, cât și pe cultură generală și prinzi un post tot pe la rural, că de, cum spuneam, tu nu știi unde să bați, te lovești de o cu totul altă fațetă și iar mai fugi nu știu câți ani lucrând în altă parte, doar, doar să faci bani ca să poți deveni prof integru și să bifezi acele liniuțe din tactul pedagogic și codul deontologic.
    Afli că tu știi, dar nu ai. 😉
    Ce nu ai?!
    Păi nu ai video-proiector sau curent, dar cică “proful de azi tre să dea randament cu clasa și să introducă în demersul didactic metode activ-participative și mijloace audio-vizuale”.
    Iar tot la rural, dacă ai curent, uneori se mai întâmplă să “raționalizezi” porția, că de, plânge primăria, că nu are fonduri. 🙂
    Apoi mai lucri vreo ceva ani prin afară, prin cu totul alte joburi, de nici nu te-ai fi gândit vreodată că le încerci, doar ca să cumperi în ani de zile așa renumitele “materiale didactice”.
    Și la bătrânețe, când deja aproape că și copilul tău, ajunge să dea titularizarea cu tine sau chiar nepotul tău și tu abia atunci ești pregătit să intri în sistem ca un prof de cinste, vine una de aia de la TV sau de la Mister, pusă de 2 ani în funcție, pusă pe “prins” “bampirii” de dascăli. 🙂

    Mirobolant!

    1. EXCELENTA ANALIZA A PARCURSULUI UNUI PROFESOR !…din rural. Doamna nici nu știe despre ce vorbește! Ea, probabil (de fapt,SIGUR) este o privilegiata a sistemului …Minunatul nostru sistem de învățământ!

  7. Femeia habar nu are ce spune, mai este și inspector școlar. Cum poți sa spui asemenea aberații? În mediul rural vin profesorii cu mediile cele mai mari pt că în orașe nu sunt posturi, decât pentru ” titularizare pe durata viabilității postului “, adică pentru pilele lor. În rural , problema e alta: dezinteresul total al părinților, sărăcia extremă și faptul ca statul nu investește mai deloc, dirijand banii spre orașe…

    1. Exact!!! Foarte bine punctat cu mențiunea ca la oraș părinții investesc în pregătiri. De cele mai multe ori cu profesori “de la tara”.

  8. La țară merg profesorii care iubesc foarte mult copiii, uneori le ducem de mâncare, altădată le cumpărăm caiete și pixuri.
    La țară ajung profesorii care nu pot reda mot à mot intr-un examen tot ce doresc aceste entități care au prins locuri călduțe… În altă ordine de idei, facultățile pe care le-am absolvit sunt degeaba dacă nu ne-au învățat să tocmai ca papagalii! Respect pentru toți colegii mei, fie că predau la țară, fie ca predau în orașe, dar nu am respect față de aceste examene care nu au relevanță din moment ce nu există posturi și din moment ce ne cer să redăm cunoștințe ca niște roboți!

  9. Bună ziua, d-na inspector!
    Sunt profesor cu gradul I luat in urma cu 20 de ani, 31 de ani vechime în învățământ, sunt fost profesor corector la titularizare, autor al programei școlare ptr disciplina mea, autor de manuale școlare și fost profesor metodist , iar în prezent profesor în mediul rural.
    Copiii mei au absolvit cele mai bune licee din oraș și numai eu știu cât am cheltuit pe meditații și cât dintre rezultatele f.bune s-au datorat dascălilor ” foarte bine pregătiți ” pe care dvs ii lăudați atât.Practic, din cauza neimplicarii suficiente a acestor dascăli care au aștept de la familii sa le facă treaba, copiii mei aproape ca si-au pierdut copilăria cu programul extrascolar de meditații.
    V-am scris toate acestea nu din dorința de a ieși în evidenta, cum se poate interpreta, ci ca să știți că și în mediul rural exista profesori pe care dvs i-ati încadrat cu ușurință în categoria dascălilor slab pregătiți.
    În satul în care EU AM ALES sa ma duc cca 80% din dascăli au gradul didactic I, dacă acest lucru ” încălzește pe cineva”
    Problema din mediul rural nu este în primul rand legata de pregătirea dascălilor, ci tine de situațiile concrete ale mediului din care provin elevii.
    Cum sa faci carte când ei vin la scoala nemâncați și așteaptă cornul și laptele începând încă de la ora 8?
    Dar, ce sa vezi, programul acesta (de îmbogățire a unor firme care vin cu cantitățile de hrana înjumătățite ) , a început anul acesta în județul meu abia în luna MARTIE !!!!
    Cum sa faci carte când majoritatea vin din medii familiale dezorganizate, cu situații materiale critice, cu locuințe formate în majoritate dintr-o camera și o chicineta, fără căldură suficienta iarna, sau cu situații financiare ori la limita existentei, ori sub pragul sărăciei.
    Sărăcia e mare și în alte multe zone rurale din tara, nu numai în județul Iași.
    Situația o știm toti cei care ne aflam în mijlocul lor, dar dvs, inspectorii, ” din vârful pixului” este evident ca nu puteți înțelege situațiile aceste ptr ca ptr dvs copiii sunt doar niște cifre intr-o statistica!!!
    Ceea ce nu puteți cuantifica dvs însă, este e SUFLETUL !
    Noi suntem cei care putem lucra cu ei , ii putem lua în brate asa murdari, cu hăinuțele vechi si rupte, noi ii pupam zilnic încercând sa suplinim de multe ori lipsa mamei sau a dragostei firești din sânul familiei, noi suntem cei care le ducem sandvișuri, le gătim în situații extreme, noi suntem cei care ii învățăm sa se spele pe mâini sau pe fata, le tăiem unghiile, le prindem parul, le învățăm pe fete sa se protejeze ptr a nu rămâne însărcinate, noi mergem prin sate sa-i aducem la scoala și as putea continua asa la nesfârșit!
    Dvs, asa aranjata, coafata, împodobită cu foarte mult bun gust cu perle, dvs care aveți aceleași studii cu mine, cu noi, dvs care sunteți cu siguranță foarte bine pregătită profesional, sau poate chiar mai bine pregătită, dvs ati putea face tot ce facem noi în mediul în care ne-am ales sa lucram?
    Ați putea dvs și alții ca dvs sa fiți a doua mama ptr acești copii nevinovați pe care politicile socio-economice ale tuturor guvernelor din ultimii 30 de ani i-a adus în aceasta situație?
    Am atât de multă durere adunata în suflet ptr ce se întâmplă în tărișoara aceasta a noastră, am atât de multă supărare și lipsa de speranța, încât as putea sa scriu un roman, însă ce folos, cui ii pasa dintre cei care sunt factori de decizie, cui,cui,cui ???
    Închei prin a va spune ca politicile școlare trebuie sa se adreseze COPIILOR , nu sa ii inlocuiasca pe acestia cu cifre, nu sa fie doar declarativ programe raportate ca executate cu succes.
    Pana cand factorii decizionali și de control nu vor înțelege ce se întâmplă pe teren nimic nu se poate schimba!
    Ieșiți din birouri, mergeți prin sate, discutați cu noi și abia apoi ieșiți sa dați interviuri.
    Din cauza unor persoane ca dvs , care din păcate sunt majoritare în sistemul ierarhic din învățământ s-a ajuns aici !
    Inainte de orice începeți prin a fi dvs OAMENI si apoi se vor simți și rezultatele atât de mult asteptate.
    In speranta ca se mai poate schimba ceva inca, ma ofer sa va plimb eu pe la mine prin judet pentru a va da o mana de ajutor.
    Sa auzim numai de bine!

    1. Câtă dreptate, dar cine sa vă audă? Poate tot cei care sunt în situația dumneavoastră, fiindcă timpul (32 ani vechime în învățământul RURAL) mi-a demonstrat că vorbele sunt auzite pe orizontal sau descendent. Cei aflați vremelnic deasupra, nu mai aud ce vine din jos în sus, fiind preocupați să dea
      bine în fata celor care i-au instalat în funcție. Degeaba participăm la dezbateri publice spunandu-ne oful; sugestiile
      noastre pertinente se transformă în cifre,
      procente, statistici care sa le mângâie
      orgoliul inițiatorilor.

    2. Depinde și de mediu rural, eu de exemplu am avut profesori la școală de sat mult mai buni și performanți decât la oraș.

  10. Doamna inspector incurca putin lucrurile. Unde ați făcut facultatea , doamna ? Nu exista facultati pentru rural,stimata doamna ! Exista aceeași facultate și pentru rural / urban .Resura umana face diferența, condițiile socio-economice , tehnologia existenta în scoli etc. ….Cata ipocrizie ,din partea unui om care pretinde ca face educatie!.

    1. Felicitări, infectoarea generală este din partea unor troglodiți, din categoria, de trist renume: Muraru, Alexe, Chirica etc, etc. In mintea lor, sub coafuri&implanturi, este deșertul Sahara.Să aibă parte de România (Re) educată!…

      1. Am luat 9.70 anul trecut la titularizare și nu am avut post titularizabil. Am dat tot ce am avut mai bun pe post de suplinitor, m-am înscris din nou la titularizare anul acesta, iar pe lângă asta, susțin și examenul de definitivare în învățământ. Stresul este imens, între cele 2 examene fiind diferență de o săptămână. O întreb pe dna inspector cum ar trebui să rămân motivată în a oferi o educație de calitate când am nesiguranța locului de muncă, în afara faptului că iubesc ceea ce fac? Cum poți obține performanță când trebuie să vii cu bani de acasă pentru a putea să îți desfășori activitatea? Și spun asta pentru ca in învățământul preșcolar ai nevoie de materiale noi în fiecare zi, pe care nu ți le oferă nimeni, dar pe care programa îți recomandă săle folosești. De ce se mai numește titularizare și nu suplinire, dacă 90% dintre profesorii care participă la concurs nu obțin post titularizabil?

  11. Este imperios necesară definiția performanței!!Abia apoi,se pot face analize ale rezultatelor!!Ați punctat esențialul:performanta se datorează părinților!Da,100%adevarat!Într-o analiză detaliată a performanței elevilor,doi factori sunt hotărâtori:indicele de inteligenta,zestrea genetică,”talantul” dăruit nouă,tuturor,de către Cel de Sus,prin părinții noștri și în al doilea rând,investiția materială,bănească pe care,tot părinții o fac in “ore”!Și,de regulă,cât investești,cel puțin atât obții,primești!

  12. Distinsa doamna, pana nu se schimba sistemul ,invatamantul nu se va redresa! Scoateti din cand in cand pe cei care sunt titulari de 40 de ani ,faceti testari,si sa vedeti c’è plansete si lamentari!Au prins scaune de o viata,si stau bine mersi! Acolo umblati!Ar trebui sa se dea titulatura la 5 ani! Avem in sistem persoane care au 70 de ani ,titulari…..despre c’è vorbim!Si noi vrem performanta ,dom’le!

  13. Fals!!!Profesor =Pasiune,dragoste pentru copii, un bun pedagog și psiholog!Învățământul paralel a devenit o adevărată industrie în urban!Scoala rurală se poate mândri cu profesori.medici.piloti…Acolo unde totul se face cu simt de răspundere există și rezultate!

  14. Stimata doamna inspectoare!Eu ,nelucrand în educație,poți să-ți spun că ești un gunoi,ridicat la suprafață de vreun partid politic!Schimbarea ar trebui să înceapă cu ministra învățământului ,o putoare ,de la vapoare, și apoi,voi,toți inspectorii ,urmați de directorii de școli din orașe ,majoritatea absolvenți de “Mediu”,toți numiți politic!Nu îți rușine obrazului?Ne privești pe toți de sus!Sigur provii dintr-o familie suspusa,nu din rural!Pentru mine insa, filozofic vorbind,tot dintr-o pizda ai iesit!Ești constipata?Pe closet,in timp ce te forțezi sa defechezi,îți iese mai degrabă din cap….idei !La sat rămân copiii ai căror părinți nu au posibilități materiale,nu ii pot trimite la oraș,în plus,nu dau doi bani pe educație!Căci înainte de a învăța integrale,calcul diferențial,….au nevoie de “papa”.Ești o nerușinată !Daca tăceai,o” doamna” rămâneai!Performantele copiiilor se datorează părinților!Aceștia plătesc bani grei pentru ore,in particular!Și așa,tot ridicați gradul de dificultate al materiilor școlare!Cine face programa școlară,cine editează manualele școlare?Inaltimea pe care va situați,nu va da voie să coborâți la mintea unui copil !?Haida ,doamna !Fa-ne o demonstrație,arată-le dascălilor din rural ,cu înalta ta pregătire,cum aduci un copil din clasa întâia,care nu știe încă să vorbeasca ,la nivelul unui absolvent, de nivel minim macar!Înainte de a avea pretenții,spune ,cucoana “sărut mâna” dascălilor din rural!La început de an scolar,fa un test tuturor copiilor de clasa întâia!Să vedem indicele de inteligenta a fiecărui copil!Și,ținând cont mai ales de acest lucru,de zestrea genetică,să stabilim ce înseamnă “performanta”!Ești o buna anal ista!!Din pornire stabilești diferente intre rural și orășenesc!E corect???Vorbește gura fara tine,sau e doar un superior dispreț!Ți-l trimit înapoi!Sila și voma !!!Toți putoii ajunși șefi in Educație,au făcut praf învățământul din aceasta țară!Parca
    sunt plătiți să facă asta!!

  15. Doamna inspector bate câmpii și nici măcar nu o face cu grație!
    La examenul de tirularizare am fost a treia în ordinea mediilor din județul meu iar la definitivat am avut cea mai mare notă din anul respectiv. M-am titularizat într-un sat izolat, unde nu se poate face naveta decât cu mașina personală. De ce? Pentru că posturi mai bune nu au fost scoase la concurs. Și nu reprezint un caz singular.
    Copiii mei au studiat la școli (diferite) din oraș. Au avut câțiva profesori care merită tot respectul și o mulțime de profesori (unii dintre ei cu doctorate) care habar nu aveau de materia pe care o predau.

  16. Fals! Am luat 10 la titularizare învățători în 2022 și sunt titulara în rural, structura, lasa de triplu simultan.Sunt mulți factori care influențează performantele elevilor, printre care cel mai important este mediul socio-familial.In ciuda straduintelor noastre, nu pot face performanta elevii care nu sunt interesați de scoala, care nu își fac temele, ale căror familii nu pun preț pe învățătură.La scoala elevul de clasele primare sta 4 ore pe zi, timp pe care încerc sa îl valorific la maxim, dar doar copiii care lucrează, citesc și acasa reușesc sa se ridice peste nivelul minim de trecere a clasei.Realitatea din teren o cunosc doar cei care lucrează efectiv la clasa.

  17. Bună ziua ziua Doamna Inspector va rog urmăriți Sc.Gim.Orastioara de Sus Hunedoara va vedeți rezultatele .Multumesc.

  18. Fals doamnă!
    De la noi din sat unde profesorii fac naveta de la o școală la alta ,la zeci de km. au ieșit medici,profesori ,ingineri….
    Aș enumera dar nu încap aici …
    medic oncolog București, medic psihiatru plecat la o clinică de prestigiu din Germania, medic ginecolog la Iași, ingineri silvici, siguranța circulației, profesori în țară și străinătate, informaticieni,elevi la cele mai bune licee din București, etc.
    Nu crd că toți elevii din urban fac facultăți.
    În mediul rural nu calitatea profesorului contează ci mediul administrativ, familial ,etc.

  19. Pana nu iese politica din învatamant si spitale nu se schimba nimic…rezultatele elevului de la oras se datoreaza 90% parintelui care investeste zeci, poate chiar sute de mii de lei în meditatii, este un dezinteres total si performanta nu exista, suntem zero si o sa fim si mai zero, nu mai exista speranta de mai bine din pacate!

  20. Nu vă este rusine să spuneti asa ceva? Majorotatea elevilor de la țară merg la șcile din oraș.Rămân acolo doar cei care nu-si permit transportul.Cred ca este exact invers!
    Fără tehnologie si materiale actualizate, elevi din familii sărace care se bucură de pachetele gratis care contin creioane si pixuri slabe calitativ, fara fonduri pentru activitatile din “săptămânile altfel”…., fără ore in privat , aș vrea să o văd pe doamna inspector făcând minuni! Da, ar fi bine să se facă un schimb de experiență , să meargă cadrele didactice la țară vreo 6 luni,iar cei de la țară la.oraș.Atunci să vedem cine este mai bine pregătit!

  21. Profesori buni?!
    Păi specia asta este pe cale de dispariție din cauza facultăților în care nu se mai învață cum trebuie. Geme România de doctorate, de specialiști, dar nu mai suntem capabili să construim nici măcar biciclete.
    Să fim serioși!

  22. Eu i-aș sugera dnei inspector să facă și ea un semestru macar de navetă, dar nu la Rediu sau mai aproape, ci mai la Cucuieți, fara bani de navetă, apoi vorbim …

  23. S-a schimbat paradigma? Inainte, Domnul Trandafir era învățător la țară, iar domnu’ Vucea – la oraș. Și acum e la fel.

  24. Cred că tov inspector are mintea în pauza ,încă! De unde asemenea inepții? Eu am ore SI in oraș ,la un liceu dar SI jumătate de normă in mediul rural, pentru că așa sunt posturile in ședința publică! Pe ce planetă trăiește această femeie? In loc sa spună ,că suntem singura țară din Europa SI chiar SI din lume,daca nu greșesc,care , cadrul didactic da examen în fiecare an pentru postul lui, pentru al sau job!!! O anomalie ,care se întâmplă doar in țara asta ,SI doar in acest domeniu! SI uite așa dai in fiecare an examen pentru post de titular,,culmea ,anii la rândul,că posturi nu sunt! Altă aberație!

    1. Antoci asta care iese mereu ca paduchele in frunte cu ineptii uita ca sunt profesori multi care chiar locuiesc acolo, la tara si care de multe ori au luat postul cu o notal mai mare decat cel de la oras. Plus ca uita doamna ca atunci cand selectezi doar elevi buni, normal ca ce rezulta e de calitate mai buna decat daca ai elevi de la tara. Cine muncestd mai mult? Un profesor de oras cu elev de 9-9,50 pe care il aduce la 10 de olimpiada, sau unul de tara care aduce un elev de 3 la nota 6?

    2. 9.47 la titularizare vi se pare nota mică doamna inspector. Nu avem loc de aranjamentele dumneavoastră! Uitati-va puțin în curte și faceți curat! E foarte ușor sa te lauzi cu performanță când ai copii de care familia se interesează, xare fac meditații cu acești” profesori din rural” care se pot cobori la nivelul de untelegere al unui copil și nu-l privesc de sus pentru ca nu poate aduce punctaj pentru gradația de merit. Școală e pentru toți. Dar, am o propunere și dacă o onorați : jos pălăria. Detașați 4 ani pe aceste somități din.mediul urban la scoala din mediul rural și dacă reușesc sa ridice promovabilitatea , atunci subscriu mesajului dumneavoastră! Aș vrea ca dumneavoastră sa fiți un lider de calitate și să fiți prima care schimbă ceva în mediul rural!

  25. Afirmațiile doamnei demonstrează corupția din sistem. Am predat ca profesor suplinitor, cu medie de titularizare, in mediul rural, pentru ca nu erau posturi scoase titularizabile la concurs. Posturile de titulari erau blocate pentru învățătorii titulari care făceau o facultate particulară si care, după licență, se transferau pe post de profesor titular (geografie, lb romana etc).
    Am plecat din învățământul preuniversitar din cauza corupției, după definitivat. In timp ce eu predam in mediul rural, colegele mele, cu medii de 5 sau 6 la examenul de titularizare, predau in mediul urban. CORUPTIA UCIDE!

  26. Vai, doamna inspector, ați aruncat un măr otrăvit!
    Carevasăzică, în mediul rural predau profesorii proști, iar in cel urban cei destepți… Ce cugetare profundă! Dar dumneavoastra pe care îi păstoriți? De ce le permiteți celor” slabi,”așa cum îi numiți,
    să stea la catedră? Ați scos o perlă care eclipsează perlele elevilor la BAC sau la Evaluarea Națională. Ca reprezentant al acestei bresle, nu aveți dreptul să faceți asemenea afirmații. E penibil!!!
    Nu am auzit astfel de inepții în niciun domeniu, dar iată că se poate.
    Păcat …

    1. Da…si este inspector. Eu as spune exact invers. Copilul meu are note bune din cauza profesorilor cu care face în privat caci cei de la școlile din Bucuresti sunt praf. În clasa a IV-a o corecta pe dna învățător la problemele de matematica rezolvate la tabla și acum la final de a VII-a cauta rezolvări impreuna cu colegii ca doamna profesor nu știa sa le rezolve. Și am prietene din copilăria la bunici care au rămas acolo în sat și au făcut facultate fără meditatii și ai căror copii la rândul lor au intrat la studii superioare fără meditatii. Lăsați gargara. Dati examene pe bune profesorilor, faceți inspecții pe bune și luați-le dreptul de practica celor care nu sunt capabili sa ia note de trecere. Nu ne mai chinuiți copiii…caci cei buni oricum vor pleca sa faca scoli in alte tari – pana și ei sunt sătui de voi și abia incep sa discearnă unele lucruri.

  27. Profesorul meu de pedagogia a spus: Dacă nu ești bun de profesor te faci director, dacă nu ești bun de director te faci inspector, dacă nu ești bun nici de director si nici inspector ajungi MINISTRU.

    1. mare adevăr a spus…și dacă nu ești bun de ministru,te faci președintele țării,iar daca nu ești bun nici de președinte,te faci psiholog…

  28. Predau în mediul rural, titulară, pentru că nu erau posturi în oraș. Și la titularizare și la definitivat am avut rezultate foarte bune, am și doctoratul. Și ca mine sunt mulți. Așa că doamna inspector să tacă mai bine… Rezultatele slabe în rural nu sunt din vina profesorilor, ci din cauza multor altor factori sociali, economici ș.a.m.d.

  29. Participarea la examenul de titularizare a dat posibilitatea ocupării posturilor în funcție de nota obținută. Astfel, dacă am obținut nota 8,88 m-am titularizat in mediul urban, teză corectată de către profesori universitari in anul 1997. Deci, despre ce vorbim??? Mulți profesori nu au putut obține nota 7 sau daca au obținut peste 7 nu au putut ocupa un post in mediul urban deoarece nu sunt posturi vacante. Să nu uităm că există posibilitatea de a te pensiona la 65 de ani, dar poți să profesezi până la vârsta de 70 de ani. Concluzie: Examenul de titularizare arată cât de pregătit este un cadru didactic.

  30. Profesionistă declarație, dna inspector, și în acord total cu codul de conduită al inspectorului școlar!
    Problema nu e ruralul sau urbanul, ci exact cei ca dv. Vorba lui Lăpușneanu…

  31. Îmi spun și eu părerea deși ceea ce vreau să spun deja s-au mai spus,dar o fac pentru a întări cele spuse de cei dinaintea mea.
    În mediul rural interesul părinților pentru școală este scăzut și din acest motiv și a elevilor problema este că acest interes scăzut vine din cauza sărăciei,a debusolării,a traiului greu de zi cu zi.
    Acolo unde nu există aceste probleme copii din rural au rezultate bune la examene.
    D-na inspector este în mare eroare dând vina numai pe profesori de parcă dânsa nu face parte din sistem.
    Rușine pentru generalizare. Dacă dânsa consideră că profesorii sunt vinovați la ce să ne mai așteptăm de la celelalte categorii sociale.
    Dânsa trăiește într-o bulă -Rusine!

  32. Nu este o regulă generală …sînt și profesori pregătiți care din păcate nu au avut cum să se titularizeze în orașe și nici la școlile de renume . Fie nu au fost posturi .fie nu au avut susținere cînd multe scoli au fost reprezentative .
    Nu înseamnă că dacă predai la țară sau la o școală de cartiere ești mai slab pregatit

  33. Normal că elevii de la oraș “performează” spre deosebire de cei de la țară. De ce nu spune doamna și de banii băgați de părinți în meditații (nu numai pentru examene, ci și pentru ca odraslele să poată ține pasul cu stilul de predare de la clasă)? E deja știut faptul că la înaltele școli de prestigiu din mediul urban unii profesori lucrează doar cu 4-5 elevi iar restul de până la 30 de elevi stă și cască ochii pe tavan (sau în telefon). Elevii de la țară unde să meargă la meditații? Să ia trenul/maxi/ocazie până în oraș ca să facă pregătire cu profesorii BUNI de la școlile din oraș și să pățească ce a pățit Alexandra Măceșanu? Sunt profesori foarte bine pregătiți și în mediul rural­ care nu au avut șansa de a se înfige într-un post de la oraș (presupunând că s-ar putea fără PCR și plicuri plimbate prin birouri) și care ar face oricând față cu brio unei clase de la o școală de prestigiu. Sunt curios dacă doamna ar rezista o lună la condițiile din rural…

  34. Din păcate, foarte puține scoli din urban sunt performante. Iar problemele din rural sunt uriașe.
    Când se vor ancora in realitate aceștia oameni?
    Nu înțelegeți ca, regretabil, doar meditațiile sunt performante? De ce va asumați credite, care nu sunt ale sistemului?
    Când o să înțelegeți că învățământul agonizează, începând de la profesori și terminând cu elevii?
    Puțini mai sunt profesorii pregătiți. Din ce in ce mai mulți, nu au ce căuta la catedra. De ce va place sa ascundeți mizeria sub preș?

  35. Propun ca doamna inspector general sa dea exemplu de schimbare de paradigma si sa se transfere in mediul rural.

  36. Posturi titularizabile nu există / nu apar decât în rural. Oamenii cu 10 merg la sate pentru că nu e loc în orașe. Iar cei care n-au PCR rămân la sate, nu se pot transfera mai aproape de casă sau în orice oraș, nu e loc de PCR-iști.

    Așa că madam, mănânci… cu gura plină.

  37. Probabil doamna Inspector nu a predat o zi în viața ei la sat și habar nu are problemele cu care se confruntă acei copii, unii trăiesc la limita sărăciei, școală nu reprezintă o prioritate. In plus, 90% din elevii din mediul urban fac pregătire suplimentară. Dar, deh, aceste lucruri nu se vad….

  38. ruralul trebuie declarat, pe model banlieue-ului francez, zona/retea de educatie prioritara: clase dedublate (max 10-12 elevi) , al 13-lea, chiar al 14-lea salariu ptr profesorii care aleg sa presteze in zona, program prelungit 8-18 (teme efectuate sistematic in scoala, activitati cultural-educationale periscolare, samd) ptr a extrage cat mai mult timp posibil copiii din mediul social-familial deleter, cantina scolara gratuita (ar fi, probabil, singura masa sanatoasa din timpul zilei). ideile, solutiile nu lipsesc, cine ia taurul de coarne?

  39. Atâta timp cât școlile bune pun anumite condiții specifice la pretransfer este foarte greu ca un cadru didactic din mediul rural să se transfere la o școală din mediul urban.Ar trebui o mai mare transparență în această privință și să se revină la pretransfer pe baza punctajului realizat.Nu exista profesori de oraș sau profesori de țară doar norocul sau ghinionul să te titularizezi pe acel post.Sunt profesori foarte buni și dedicați in mediul rural dar nu au loc să obțină un post în oraș.

    1. O opinie total nepotrivita și mai mult decât atâta, total eronată și lipsită de orice acoperire. Am avut de lucrat cu o sumedenie de elevi din oraș, care nu prea făceau cam nimic, pe la orele ținute de marii, nemaipomeniții profesori din orașe de la licee…”importante”…așa că, atunci când vă faceți timp, mai vizitați școlile din rural, doamna inspector, că să nu mai spuneți asemenea inepții…care mai și apar în spațiul public. O să întâlniți dascăli foarte dedicați și bine pregătiți, care nu condiționează performanța elevilor de constrângerea de a veni la meditații în privat, așa cum este obiceiul multora care lucrează în orașe. Și mai și navetează spre locul de muncă, unii în condiții dificile, ca să nu mai spun și fără a li se deconta bavetă, conform legii.
      Și asta, așa pentru că posturile din otașe sunt blocate pentru cei cu relații și piluțe, exact pe la ISJ- urî sau pe la partid, așa cum sunt și mulți dintre inspectori.
      Mai cercetați, doamna inspector…și mai cugetați, înainte de a va expune opiniile!!!

  40. Pe bune,ca merg cei mai slab pregătiți în rural? Cum se face ca din rural ajung la licee militare, la licee bune și la olimpiade?
    Titularii aia buni din urban sa dea examen de titularizare din nou acum și sa vedem cât iau pentru ca mereu sunt arătați cu degetul suplinitorii ca nu iau 7 la examen. Un examen în care jumătate de materie nu o folosești niciodată la clasa, iar acești suplinitori sunt mai responsabili decât cei titulari. Și titularii din rural fac eforturi ca elevii sa fie buni, depinde aici și de familie și de implicarea elevului.

      1. Vreau sa intaresc cele spuse. Nu pot sa cred ca tocmai cei ce trebuie sa cunoasca cel mai bine sistemul pe care il conduc sunt de fapt pe langa subiect.
        Am predat 4 ani ca profesor titular inca din primul an(deeeh am luat examenul de titularizare din prima dupa terminarea studiilor) in mediul rural ca doar acolo erau posturi vacante. Asta spre surprinderea inspectorului de specialitate care in prima zi de scoala a venit sa vada ce e cu mine si cum am ajuns eu acolo titulara fara sa stie el de mine (cam spune multe nu?).
        Problemele sunt multe, familii defavorizate, copii saraci, unii total dezinteresati sa invete, unii copii erau cu nevoi speciale dintre care putini diagnosticati si cu dosar deoarece parintii nu au bani sa umble cu ei(la sate nu e nici un consilier care sa vina macar o data pe semestru sa se intereseze de ei), copii ce efectiv nu stiau sa isi scrie numele sau sa spuna cat e 2+2 in clasa a 5-a (ce faci cu un asemenea copil? o dau de la minister ca ei trebuie integrati in invatamantul de masa insa nu li se asigura profesor de sprijin).
        Am facut ce am putut, am avut si cativa copii buni, erau si cate 1 sau 2-3 chiar foarte buni. Nici nu poti sa ii tragi in jos pe cei buni doar ca sa faci doar lectii remediale pentri ceilalti ce nu se descurca, materia trebuie predata.
        Sa numai spun si de luminatii ce au decis comasarea claselor ca doar e plata per elev. Pai aia comasati cat timp mai are profesorul pentru toti si toate.
        Am renuntat la invatamant, ma inscrisesem la gradul 2 insa am prin oferta in privat intre timp. Au trecut mai bine de 10ani de atunci.
        E greu la sat deoarece practic profesorii fac si consiliere, multi dintre ei sunt chiar foarte buni jos palaria. Posibilitatile de transfer la o scoala mai buna sunt putine, multi fac naveta insa sunt si multi ce prefera viata la sat. In plus sunt profesori la sat care efectiv se implica si isi dau tot ce au ei mai bun si pun suflet pentru copii.
        Vreau sa mentionez ca am fosti elevi ce au ajuns chiar colegi cu mine, copii buni cu rezultate foarte bune la examene si in viata.
        Ceea ce face diferenta e predominant legat de nivelul copiilor si mediul familial.
        Sa va fie rusine celor ce blamati profesorii de la sate si ii bagati pe toti in aceiasi oala, pana la urma orice padure are uscaturi.

        1. Doamna Inspector general, cu scuzele de rigoare,de ce nu cedați scaunul pe care îl ocupați sa încercați,, un mandat,, sa predați în mediul rural și sa ne arătați celor pe care d-voastră ii numiți,,cu pregătire slaba,, cum veți reuși performanta de care vorbiți in mediul rural?! Si poate, nu stiti ca si aici sunt elevi care au promovabilitate de 70% la EN? Nu cred ca nu aveți cunoștință de numărul elevilor din mediul rural care nu-si permit sa faca pregătire din clasa a V-a ca apoi la orele profesorilor f.bine pregătiți din mediul urban sa performeze! Nu pot sa cred ca un Inspector general care manageriaza o instituție care are în subordine si scoli în mediul rural poate ieși în public cu asa declarație! Îmi cer scuze dacă am deranjat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii mai au o săptămână în care se pot înscrie în Boardul Copiilor din România, anunță UNICEF. Elevă: Am avut ocazia să reprezint comunitatea la evenimente importante, să lucrez cu tineri din România și din alte țări, să mă maturizez

UNICEF a anunțat începerea înscrierilor pentru copii de 12-17 ani pentru Boardul Copiilor din România, care se reînnoiește la începutul acestui an. Noii membri, care vor fi aleși în urma…
Vezi articolul