În Săptămâna Școala altfel, școlile au în vedere, printre altele, să contribuie la prevenirea și reducerea faptelor de violență în rândul elevilor – adresă a Ministerului Educației

3.290 de vizualizări
Foto: © Dary423 | Dreamstime.com
În Săptămâna altfel, școlile au în vedere să contribuie la prevenirea și reducerea faptelor de violență verbală, fizică și psihologică în rândul copiilor și tinerilor, după cum se arată într-o adresă a Ministerului Educației către inspectoratele școlare. O altă măsură se referă la prevenirea consumului de alcool, droguri și alte substanțe psiho-active în rândul copiilor și tinerilor.

Potrivit sursei citate, prioritățile acestui program au fost stabilite de Ministerul Educației, având în vedere Metodologia de organizare a Programului național „Școala altfel”, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6450/29.09.2023.

Conform adresei Ministerului Educației, „prioritar, dar fără a se limita la acestea, în anul școlar 2023-2024, rolul Programului naţional „Şcoala altfel” este să contribuie la dobândirea cunoștinţelor, abilităților și atitudinilor necesare pentru:

  • prevenirea și reducerea faptelor de violență verbală, fizică, psihologică – bullying, emoțională, sexuală, socială, culturală, cibernetică în rândul copiilor și tinerilor;
  • prevenirea și reducerea faptelor de discriminare în funcție de statutul social, economic sau cultural, naționalitate, etnie cetăţenie, greutate, dizabilitate, vârstă în rândul copiilor şi tinerilor;
  • prevenirea consumului de alcool, droguri și alte substanțe psiho-active în rândul copiilor și tinerilor;
  • reducerea obiceiurilor alimentare nesănătoase, sedentarismului și utilizării excesive a tehnologiei.
  • reacții adecvate în situații de urgenţă: accidente, cutremur, incendiu, pandemie etc., inclusiv noțiuni de prim-ajutor”. 

Adresa Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Despre Școala altfel

„Școala altfel” și „Săptămâna verde” au loc în perioada 11 septembrie 2023 – 26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ, potrivit ordinului ministrului Educației nr. 3.800 din luna martie 2023, care aprobă structura anului școlar 2023-2024. Cele două programe se planifică în module diferite, mai prevede documentul.

„Școala altfel” se desfășoară obligatoriu în școli și licee. Excursiile în afara localității pe banii părinților sunt interzise, conform proiectului.

Pe 13 septembrie, secretarul de stat în Ministerul Educației Kallós Zoltán a declarat că profesorii vor fi obligați să aibă activități legate de prevenția și combaterea consumului de droguri, în cadrul programului “Școala Altfel”, din acest an școlar.

Școlile vor avea o anumită libertate în a-și planifica activitățile, dar trebuie obligatoriu să cuprindă teme cu privire la prevenirea și combaterea consumurilor de droguri. Nu s-a stabilit încă la care clase se vor face aceste activități.

Foto: © Dary423 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Prioritățile pentru „Școala altfel” în 2023-2024, stabilite de Ministerul Educației: Prevenirea consumului de droguri, a violenței școlare, a discriminării, reducerea obiceiurilor alimentare nesănătoase
PROIECT „Școala altfel” se desfășoară obligatoriu în școli și licee. Profesorii vor continua activitățile cu rezultate pozitive pe tot parcursul anului
Excursiile în afara localității pe banii părinților, interzise în „Școala altfel” – proiect
Profesorii vor fi obligați să aibă activități legate de prevenția și combaterea consumului de droguri, în cadrul programului “Școala Altfel”, din acest an școlar, spune secretarul de stat în Ministerul Educației Kallós Zoltán

3 comments
  1. mai terminați cu săptămâna altfel,săptămâna verde,vacante peste vacanțe și atunci vreți performanta in învățământ?Câtă școală se face efectiv.Mau bine era înainte cu trimestre,tezeacum e un haos pe care aceasta doamna ministru ar trebui să și-l asume.Atuncu ne mirăm că absolvenți încoronați,cu note umflate după alte criterii au luat note sub nivelul mării.Invatamantul este un dezastru ,singurul mod de a răzbate prin mizeria din sistem sunt meditațiile pentru care părinții muncesc până nu mai pot.Siatemul ar trebui revizuit din temelie

  2. O rugam pe dna ministru sa faca niste vizite inopinate prin diverse scoli, din oras, dar si din rural, ca sa constate cat de inutila este aceasta pierdere de timp numita “altfel”….
    Dascalii nu mai stiu cum sa-si organizeze materia si guvernantii se dau peste cap sa inventeze zile libere, zile religioase, punti cu asa-zisa recuperare de parca timpul se poate dilata, saptamani verzi si altfel, basca ore de combatere a bullyingului, a consumului de droguri, etc…
    Pai, de ce ne mai miram de analfabetism si abandon scolar ?!?

  3. “prioritar,dar fara a se limita la acestea” …deci sa punctam corect. Cine citește titlul înțelege că doar asta se va face…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ghid Practic pentru Profesori – Combaterea Discriminării în Clasă, lansat de CNCD / Cum descoperim cazurile de bullying? Exemple de traume care trebuie să atragă atenția cadrelor didactice și sfaturi pentru implicarea părinților

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Institutul pentru Politici Publice au publicat un ghid practic pentru profesorii din școlile primare și gimnaziale și directorii școlilor, util în identificarea situațiilor de…
Vezi articolul