În România funcționează doar 3 licee care școlarizează elevi cu deficiențe de auz, astfel că, pentru a nu îngrădi accesul la educație al acestor elevi, Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova va putea înscrie elevi în clasa a IX-a în anul școlar 2024 – 2025, chiar dacă a avut o rată de promovare 0 la bacalaureat, transmite Ministerul Educației, la solicitarea Edupedu.ro.
Pentru a evita astfel de situații, metodologiile viitoare vor include un cadru de reglementare ce va acoperi excepțiile de acest tip, conform Ministerului Educației.
Elevii de clasa a XII-a și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova doresc să susțină un bacalaureat diferențiat și posibilitatea de înscriere în clasa a IX-a.. Elevii învață după aceeași programă ca a învățământului de masă, motiv pentru care înregistrează promovabilitate zero la examenul de bacalaureat, spun profesorii, potrivit TVR Craiova.
Ministrul Educației a anunțat recent că liceele cu promovabilitate zero la Bacalaureat pot organiza doar învățământ seral și școală profesională, fără înscrieri în clasa a IX-a.
Cadrele didactice și Inspectoratul Școlar Dolj au făcut demersuri la Ministerul Educației pentru ca şi în anul școlar 2024-2025 să se facă înscrieri în clasa a IX-a la Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova.
Ministerul Educației a transmis că Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova este singurul liceu special care a înregistrat o rată de promovare 0 la examenul de bacalaureat din sesiunile anului 2023.
„În România funcționează doar 3 unități de învățământ special care școlarizează elevi cu deficiențe de auz pentru nivelul liceal, astfel că, având în vedere această situație și pentru a nu îngrădi accesul la educație pentru elevii cu deficiențe de auz, unitatea de învățământ menționată mai sus va avea dreptul să înscrie, în anul școlar 2024 – 2025, elevi în clasa a IX-a, cu respectarea prevederilor legale și a procedurilor specifice învățământului special pentru admiterea elevilor în clasa a IX-a.
Precizăm în acest context că, pentru a evita astfel de situații, metodologiile viitoare vor include un cadru de reglementare ce va acoperi excepțiile de acest tip.
Înscrierea în clasa a IX-a se face în baza prevederilor Metodologiei de admitere”, potrivit Ministerului Educației.
Numărul grădinițelor, școlilor și liceelor speciale din România
Nr. de unități de învățământ special de stat, cu personalitate juridică (an școlar 2023 – 2024):
– 4 unități de învățământ nivel preșcolar special;
– 157 de unități de învățământ cu niveluri primar și gimnazial special;
– 26 de unități de învățământ nivel liceal special, profilurile Real, Umanist, Tehnic, Servicii, Resurse naturale și protecția mediului, dintre care:
Nr. unități de învățământ | Profil/Profiluri |
6 | Umanist |
1 | Real |
8 | Tehnic |
3 | Servicii |
1 | Resurse naturale și protecția mediului |
4 | Tehnic; Servicii |
1 | Real; Tehnic |
1 | Real; Tehnic; Servicii |
1 | Umanist; Tehnic |
– 78 unități de învățământ nivelul profesional special, potrivit Ministerului Educației.
3 comments
Foarte urât din partea ministerului că schimbă regulile în timpul jocului!
Cum este posibil să ne impună ca elevii să promoveze examenul de Bacalaureat din moment ce aceștia nu au promovat Evaluarea națională și au fost înscriși la liceu ?
Noi le-am permis înscrierea în clasa a IX-a sau MEN ?!
Și venim cu pretenții după patru ani de liceu în care acești elevi nu au făcut decât probleme, nu au învățat, s-au târât la propriu și la figurat să termine liceul.
Probabil au venit la școală doar pentru alocație și pentru a nu-și deranja părinții prea ocupați cu rețelele sociale.
Nu știu eu cumva sau MEN nu a elaborat noile programe școlare și noile planuri-cadru pentru liceu ?!
Deja elevii pe “noua programă” sunt clasa a XI-a.
Unde este Bacalaureatul diferențiat despre care trâmbița așa zisul proiect “România Educată” ?
Am cerut manuale pentru liceu (exista edituri care au reeditat manualele recent), însă nu am primit nimic !
Cum este posibil așa ceva?
Cum vor să putem schimba ceva din moment ce nu mai avem niciun fel de pârghii ?!
Domnule (sau doamnă) Martin Martin, vă voi ruga să nu fiți nesimțit. Sunt de acord cu tot ceea ce ați spus, în afară de partea în care vă luați de elevii cu deficiențe de auz. Să batjocoriți pe cineva pentru ceva ce probabil nu a ales să aibă este foarte urât şi pur şi simplu nu se face. Punct.
Îmi cer scuze, nu m-am referit la elevii aceștia, ci la elevii din învățământul de masă, din licee tehnologice.
Am omis să precizez în comentariul meu (mi-am dat seama după ce am postat).