În niciun caz nu este finalul valului patru, spune Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare. Activitățile care au legătură cu mersul la școală „vor conduce la creşterea riscului de infectare”

1.002 vizualizări
Foto: gov.ro
Reînceperea şcolii ar putea genera creşterea numărului de infectări cu SARS-CoV-2, este de părere Valeriu Gheorghiță, Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, informează Agerpres.

Întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria, dacă rata de infectare ar putea creşte, şeful CNCAV a arătat că şi în trecut reluarea şcolii şi a activităţilor conexe a generat astfel de efecte.

“Acest lucru s-a întâmplat de fiecare dată. Nu trebuie să credem că de această dată lucrurile vor sta diferit. Este evident acest lucru: pe măsură ce interacţiunea fizică dintre persoane şi mobilitatea persoanelor creşte, creşte şi expunerea şi probabilitatea de a fi expus zilnic la această infecţie. Şi nu neapărat legat strict de momentul în care copiii sunt la şcoală, ci toate activităţile conexe: plecatul de acasă, ajuns la şcoală, activităţile de după şcoală. Mersul cu transportul în comun, supraaglomerarea, nerespectarea măsurilor – toate vor conduce la creşterea riscului de infectare”, a spus el.

Amintim că rata de vaccinare de 60% în școli a fost decisă ca măsură pentru revenirea fizică la ore, începând din 8 noiembrie, de către CNSU, vineri, și a fost ulterior transpusă în Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, publicat în Monitorul Oficial în aceeași zi, pe 5 noiembrie. Ordinul nr 5.558/2.389 prevede că „Începând cu data de 08 noiembrie 2021, reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60 % din personal este vaccinat”.


3 comments
  1. Eu daca as fi ministru as incheia cu aceasta sarada numita an scolar si as incheia media doar cu un semestru si gata. As baga in sfarsit profesorii in somaj tehnic, profesori care sunt epuizati psihic si financiar din cauza constrangerilor din online si prea deselor schimbari zi de zi. S-ar face si tara asta bine si gata. N-o sa moara nimeni de 1 semestru. Si-asa e o inechitate imensa intre rural si urban cand vine vorba de examene bazate pe predare online. Copilul de la tara nu are nici timpul, nici cultul invatarii autodidacte. El are alte prioritati si ca atare, stalpul educatiei lui era scoala, profesorul, care-l putea ridica. Nu un telefon sau o tableta. Scoala trebuie sa reinceapa fizic in paralel cu o lege de vaccinare obligatorie a intregii populatii eligibile si cu masuri drastice de igiena si de distantare. Sau sa se opreasca anul acesta la un singur semestru. Altfel e doar o gluma proasta.

  2. Nu înțeleg. In ciuda acestor afirmații publice făcute de o mulțime de specialiști, cum este posibil ca nimeni sa nu poată face nimic? In ce țara trăim? Un ministru al educației zădărnicește combaterea unui virus în plina pandemie, jucându-se cu viețile oamenilor, și chiar nimeni nu poate lua nici o măsura împotriva lui? Cine este? Dumnezeu?

  3. Tocmai de aceea veți răspunde penal.
    Va construiți singuri probatoriul.
    Recunoașteți ca susțineți măsuri precum deschiderea școlilor, care accelerează pandemia in mediul urban.
    Continuați să dați declarații, sa fie dosarul mai gros.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile din Dolj, obligate de inspectorat să facă urgent plata contribuțiilor pentru profesori și angajați / Ministerul Educației cere inspectoratelor să dea raportări în privința cheltuielilor

Au fost identificate nereguli în privința plății contribuțiilor de către unele școli din Dolj, potrivit surselor Edupedu.ro. Inspectoratul Școlar Județean Dolj ar fi cerut unităților de învățământ să facă urgent…
Vezi articolul

VIDEO Evaluare Națională 2021 Programa școlară de limba și literatura română, explicată de experții de la Institutul de Lingvistică al Academiei Române. A doua lecție: elemente de morfosintactică

Experții de la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Al. Rosetti” din cadrul Academiei Române au realizat lecții video de gramatică a limbii române din programa școlară de limba și…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul