În martie, 750 de școli cu risc crescut de abandon vor primi granturi de până la 200.000 euro prin programul ministerului educației, finanțat din PNRR / Cîmpeanu: “Școlile cu cel mai ridicat grad de vulnerabilitate vor semna primele contracte / Nu performanța e problema, ci echitatea în educație”

2.021 de vizualizări
Foto: gov.ro
La dezbaterea de la Cotroceni, “Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, ministrul educației a răspuns unei întrebări despre ce va face ministerul educației ca și în mediul rural să ajungă la elevi informațiile despre schimbări climatice și protejarea mediului. Sorin Cîmpeanu își pune speranțele în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar care se află acum în faza de înscrieri, prin care școlile cu risc crescut de abandon pot primi finanțare de până la 200.000 de euro pentru a convinge copiii să nu renunțe la școală, prin diverse programe.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus că, în mediul rural, 1 din 4 copii părăsesc școala: “E nevoie de elemente concrete de atractivitate. Nu performanța e problema României, am avut deja 53 la sută elevi de top de performanță, iertați-mi ironia”, a spus ministrul.

“Echitatea este marea problemă și reprezintă prioritatea mea zero. În martie veți vedea primele 750 de școli care vor semna contractele de finanțare și voi veghea personal pentru ca programul să își atingă obiectivul“, a subliniat ministrul Cîmpeanu.  

Reamintim că școlile din lista publicată pot aplica până la data de 17 ianuarie.

Toate declarațiile de intenție vor fi evaluate, urmând ca unitățile de învățământ preselectate să fie invitate să depună o propunere de proiect care va include, în mod obligatoriu, și o analiză de nevoi.

Inițial erau incluse doar 2500 de școli cu risc crescut de abandon școlar, dar apoi ministerul a extins opțiunea și pentru alte școli, dar care trebuie să se încadreze în termenii Hotărârii de Guvern HG 1.309/2021.

“În ianuarie se vor adăuga până la 3.704 de școli – apoi vom face o selecție pe baza unor criterii obiective și, apoi, școlile cu cel mai ridicat grad de vulnerabilitate vor semna contractele. Acest sistem de evaluare se va aplica și pentru programul Masa caldă care se aplică în 150 de școli, dar nu am convingerea că au fost selectate școlile care chiar au nevoie de acest program”, a subliniat Sorin Cîmpeanu.

“În anul acesta sunt peste 550 de milioane de lei alocați programelor Cornul și laptele, extins cu lapte, fructe și legume. Sunt multe inițiative care nu sunt finanțate. Sunt școli care au multe finanțări, și altele care nu au nici măcar o masă asigurată, pentru ca elevii să nu mai părăsească școala”, a spus ministrul educației în cadrul dezbaterii. “În septembrie, la nivelul guvernului vom face o analiză de extindere a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar care să asigure și componentă de masă în școli pentru a se reduce abandonul școlar”. 

Pentru ce pot fi folosiți banii din PNRR: Ce programe pot propune școlile

Fiecare grant va avea o valoare de maximum 200.000 euro, în funcție de numărul de elevi înscriși și gradul de marginalizare a localității, și va fi implementat pe o durată de 3 ani.

Banii pot fi folosiți pentru programe pe care unitățile de învățământ le propun: Școală după școală, ore remediale one-on-one sau în grup, evaluarea dificultăților de învățare, planuri individuale de învățare, sprijin colegial între elevi, cercuri școlare, consiliere și orientare școlară, mediere, Programe „A 2-a Șansă”, activități outdoor, terapie prin artă, dezvoltare de materiale educaționale, comunități de practică, coaching, leadership, participare la cursuri specifice de formare continuă, parteneriate cu alte entități din mediu public–privat, acordarea de subvenții pentru susținerea elevilor în finalizarea învățământului gimnazial, susținerea colaborării cu părinții (inclusiv educație parentală), activități de dezvoltare a climatului pozitiv în școală, acțiuni de combaterea violenței, acțiuni anti-bullying, excursii, tabere, festivaluri, evenimente educaționale, activități nonformale, activități culturale comunitare, sportive, parteneriate cu alte școli, educație pentru sănătate, activități de networking școlar, și orice altă soluție fezabilă la nivel local, explica consilierul ministrului educației, Radu Szekely, într-o postare pe Facebook.

Citește și:
Școlile pot aplica pentru a primi granturi de până la 200.000 de euro prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat de PNRR / Care sunt pașii de urmat și cum pot fi folosiți banii
LISTĂ Școlile cu risc mare de abandon școlar, publicate de Ministerul Educației. 2.500 dintre ele vor primi granturi de până la 200.000 de euro / Cîmpeanu: Elevii din rural vor avea acces prin platforme online la predarea făcută de cei mai buni profesori din România
PROIECT 2.500 de școli vor primi granturi de 200.000 de euro pentru a reduce abandonul școlar măcar în peste 600 dintre ele până în 2026

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivele pentru care suspendarea grevei generale din Educație a fost decisă doar de către liderii județeni de sindicate și nu de toți membrii – explicațiile sindicatului Sălaj: 65% vor fi creșterile salariale de la 1 ianuarie 2024, pe angajamentele Guvernului / În ce condiții poate fi reluată greva

Suspendarea grevei nu înseamnă încetarea ei, transmite Liga Sindicatelor din Învățământ Sălaj. Potrivit sursei citate, în urma grevei, două dintre cele mai importante revendicări s-au realizat: majorarea salarială între 21…
Vezi articolul

INTERVIU Cercetătorul Ciprian Fartuşnic: În școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Violența nu este întâmplătoare. De multe ori, agresorii de la școală sunt, la rândul lor, victime în alte contexte

„La noi, în școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Poate nu întâmplător în școala respectivă există violență, am nevoie să mă ajuți,…
Vezi articolul

Șerban Iosifescu, agenția care acreditează școlile: After school-urile organizate în regim privat nu sunt supuse vreunui proces de autorizare sau acreditare / Președintele ARACIP, în septembrie: Sute de grădinițe ilegale în București, mascate în centre pre/after school

Autoritățile au închis toate școlile și grădinițele din cauza pandemiei, dar au lăsat deschise creșele și after school-urile. Cele mai multe after school-uri funcționează în sistem privat, însă numărul exact…
Vezi articolul