În județul Cluj nu au existat profesori care să refuze predarea online, spune Marinela Marc, inspector școlar general, în cadrul dezbaterii online „Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, organizată de World Vision România în parteneriat cu Edupedu.ro. Oficialul a mai spus că este menirea cadrelor didactice să facă activități de predare-învățare și evaluare, indiferent de mediul folosit, online sau offline, și că nu-i înțelege pe profesorii care refuză să facă școală online.
Marinela Marc: ”Noi nu avem profesori care să refuze să lucreze online. Avem profesori care au diferite afecțiuni medicale și care au solicitat să lucreze de acasă. Nu am avut această problemă a refuzului de a lucra, pentru că până la urmă acesta este obiectul muncii unui cadru didactic.
Condițiile în care se desfășoară această activitate diferă de la caz la caz, de la școală la școală, dar refuzul de a lucra online nu l-am întâlnit și cred că până la urmă depinde foarte mult de modul de comunicare în sistem. De felul în care fiecare inspector, director, cadru didactic, părinte reușește să se așeze la o masă a dialogului să comunice și să înțeleagă că aceasta este menirea dascălilor și trebuie să-și exercite acest rol. Sigur că, dacă nu mai dorește, este liber să-și aleagă un alt loc de muncă. Dar atâta timp că ești cadru didactic, trebuie să faci activități de predare-învățare-evaluare.
Sigur că, acolo unde nu se poate face școală fizică, față în față, din diverse motive – incidența cazurilor, imposibilitatea de a avea spații care să permită distanțarea necesară pentru a lucra cu tot colectivul la școală – apărut această modalitate, până la urmă, care ne asigură siguranța angajaților și a copiilor, de a lucra parțial online…
Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate. Înțeleg că poate nu este foarte conectat la ceea ce înseamnă digitalizare, dar toată vara și în primăvara anului școlar trecut au fost cursuri de formare prin casele corpului didactic din întreaga țară, au fost companii care au oferit gratuit platforme de învățare școlilor și implicit traininguri pentru formarea cadrelor didactice.
Cred că ține de noi toți să fim implicați, să încercăm să ne adaptăm vremurilor pentru a putea să facem față cu succes în această meserie, care nu este ușoară și cred că și părinții au realizat ce mult „implică” activitatea cadrului didactic, dar care implică această responsabilitate pentru formarea viitorului nostru până la urmă.”