În județul Cluj nu am avut profesori care să refuze predarea online, anunță Marinela Marc, inspector școlar general. “Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate”

1.421 de vizualizări
În județul Cluj nu au existat profesori care să refuze predarea online, spune Marinela Marc, inspector școlar general, în cadrul dezbaterii online „Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, organizată de World Vision România în parteneriat cu Edupedu.ro. Oficialul a mai spus că este menirea cadrelor didactice să facă activități de predare-învățare și evaluare, indiferent de mediul folosit, online sau offline, și că nu-i înțelege pe profesorii care refuză să facă școală online.

Marinela Marc: ”Noi nu avem profesori care să refuze să lucreze online. Avem profesori care au diferite afecțiuni medicale și care au solicitat să lucreze de acasă. Nu am avut această problemă a refuzului de a lucra, pentru că până la urmă acesta este obiectul muncii unui cadru didactic.

Condițiile în care se desfășoară această activitate diferă de la caz la caz, de la școală la școală, dar refuzul de a lucra online nu l-am întâlnit și cred că până la urmă depinde foarte mult de modul de comunicare în sistem. De felul în care fiecare inspector, director, cadru didactic, părinte reușește să se așeze la o masă a dialogului să comunice și să înțeleagă că aceasta este menirea dascălilor și trebuie să-și exercite acest rol. Sigur că, dacă nu mai dorește, este liber să-și aleagă un alt loc de muncă. Dar atâta timp că ești cadru didactic, trebuie să faci activități de predare-învățare-evaluare.

Sigur că, acolo unde nu se poate face școală fizică, față în față, din diverse motive – incidența cazurilor, imposibilitatea de a avea spații care să permită distanțarea necesară pentru a lucra cu tot colectivul la școală – apărut această modalitate, până la urmă, care ne asigură siguranța angajaților și a copiilor, de a lucra parțial online…

Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate. Înțeleg că poate nu este foarte conectat la ceea ce înseamnă digitalizare, dar toată vara și în primăvara anului școlar trecut au fost cursuri de formare prin casele corpului didactic din întreaga țară, au fost companii care au oferit gratuit platforme de învățare școlilor și implicit traininguri pentru formarea cadrelor didactice.

Cred că ține de noi toți să fim implicați, să încercăm să ne adaptăm vremurilor pentru a putea să facem față cu succes în această meserie, care nu este ușoară și cred că și părinții au realizat ce mult „implică” activitatea cadrului didactic, dar care implică această responsabilitate pentru formarea viitorului nostru până la urmă.”

Cele mai importante declarații făcute la conferința online pot fi văzute aici

1 comment
  1. Pe bune, dar poate nu stiți ca nu toată lumea are și restul in afara de programe, mă refer la conexiune internet , terminale etc.Parcă văd derulat un film din anii 1980 unde am depăsit producția la porumb cu 500% in timp de secetă cruntă .Este hilar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife, potrivit…
Vezi articolul

Guvernul s-a răzgândit: nu mai oferă voucherele de 250 de lei pentru rechizite, cărți și echipament sportiv pentru elevi. SURSE: Banii necesari, tăiați la rectificarea bugetară

Ministerul Educației a retras din dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind programul „Merg la școală”, prin care aloca 250 de lei sub formă de vouchere pentru fiecare elev…
Vezi articolul

Universitatea din București: În anul universitar 2021-2022, facultățile vor funcționa în sistem hibrid, fiecare va decide cum va începe și își va organiza activitățile

Senatul Universității București a decis ca, în anul universitar 2021-2022, facultățile să desfășoare activități în sistem mixt/hibrid, anunță instituția într-un comunicat de presă. Acesta precizează că modalitatea de începere și…
Vezi articolul

Cum vede școala Marinela Muntean, olimpică la Limba rromani și prima din familia ei „cu liceu”: Am întâlnit persoane care îmi spuneau să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare, profesoară. Dar eu știam cum se descurcă ai mei și știam că vreau și că pot mai mult. În școală eu mă regăsesc

Am întâlnit persoane care mi-au spus să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare. Am văzut în aceste persoane proiectată neîncrederea lor în sine, povestește Marinela Muntean,…
Vezi articolul

Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: “liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: “îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

Anul acesta “îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea…
Vezi articolul