În Iași, Brașov sau Ploiești, școala poate începe cu revenirea parțială la clase, la Constanța, Cluj sau Timișoara se aplică scenariul verde, potrivit datelor oficiale / 43 de localități mici sunt în scenariul roșu

15.122 de vizualizări
Sursa: Pexels.com
Jumătate dintre orașele mari și mijlocii ale României vor începe școala după primul scenariu, cel în care toți elevii sunt așteptați la clasă, iar celelalte urmează să înceapă școala după scenariul al doilea, în care va fi combinată predarea față în față cu cea online pentru mare parte dintre elevi, după cum reiese din documentul cu rata de infectare în localitățile României, publicat luni de Ministerul Sănătății. EduPedu.ro a luat în calcul 50 de municipii și mari orașe, iar dintre acestea 24 au o rată de infectare de peste 1/1000, iar 26 – sub 1/1000. Asemenea Bucureștiului, au rată de infectare mai ridicată municipii precum Alba Iulia, Oradea, Iași, Brașov sau Ploiești, pe când altele, precum Timișoara, Cluj sau Constanța au rata sub pragul de 1.

La nivel național, rata de infectare este:

  • peste 3/1000 de locuitori – în 43 de localități
  • între 1-3/1000 de locuitori – în 410 localități
  • sub 1/1000 de locuitori – în 2728 de localități

Dintre municipii, cea mai mare rată se înregistrează în orașele Bârlad (singurul muncipiu cu o rată de peste 2/1000), Bacău, Brăila, Giurgiu și Roman – toate cu o rată de peste 1,5/1000.

Nu există cazuri de municipii sau orașe mari încadrate cu “roșu”, adică printre localitățile cu rată de peste 3/1000.

Municipii cu rata peste 1/1000 locuitori, unde școala poate începe în sistem mixt:
  • București – 1,12
  • Alba Iulia – 1,11
  • Bacău – 1,99
  • Oradea – 1,13
  • Brașov – 1,19
  • Brăila – 1,67
  • Buzău – 1,09
  • Târgoviște – 1,40
  • Giurgiu – 1,61
  • Miercurea Ciuc – 1,21
  • Iasi – 1,22
  • Ilfov – orașele Otopeni 1,09, Popești Leordeni – 1,46
  • Piatra Neamț – 1,14
  • Roman – 1,60
  • Ploiești – 1,14
  • Tulcea – 1,31
  • Vaslui – 1,26
  • Bârlad – 2,25
  • Râmnicu Vâlcea – 1,20
  • Sighetul Marmației – 1,28
  • Lugoj – 1,49
  • Rădăuți – 1,02
  • Caracal – 1,04
Municipii cu o rată de sub 1/1000 de locuitori, unde școala poate începe fizic în clase:
  • Arad – 0,67
  • Pitești – 0,50
  • Bistrița – 0,58
  • Botoșani – 0,26
  • Reșița – 0,67
  • Hunedoara – 0,34
  • Călărași – 0.32
  • Cluj – 0,65
  • Constanța – 0,71
  • Sfântu Gheorghe – 0,77
  • Craiova – 0.84
  • Galați – 0,84
  • Târgu-Jiu – 0,87
  • Deva – 0,82
  • Slobozia – 0,84
  • Baia Mare – 0,52
  • Drobeta-Turnu Severin – 0,80
  • Târgu Mureș – 0,63
  • Slatina – 0,92
  • Satu Mare – 0,41
  • Zalău – 0,80
  • Sibiu – 0,74
  • Suceava – 0,96
  • Alexandria – 0,89
  • Timișoara – 0,89
  • Focșani – 0,84

Rata incidenței cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile, raportat la 1.000 de locuitori – este criteriul epidemiologic pe baza căruia unitățile de învățământ decid scenariul pe care îl urmează pentru redeschiderea școlilor, astfel:

  • rata sub 1/1.000 locuitori – se optează între scenariul 1 și scenariul 2 pentru fiecare unitate de învăţământ în parte.
  • rata între 1-3/1.000 locuitori – se aplică scenariul 2 pentru toate unităţile de învăţământ din localitate.
  • rata peste limita de alertă de 3/1.000 locuitori – autoritățile pot decide suspendarea temporară a activităţilor didactice faţă în faţă și trecerea la predare online.

Cele trei scenarii:

  • Scenariul 1 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 2 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și Revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 3 – Participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități / lecții online
Citește și: DOCUMENT Scenariile propuse de Ministerul Sănătății sunt numerotate “Scenariul 1”, “Scenariul 2” și “Scenariul 3”. Cum se face alegerea scenariului pentru prima zi de școală

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Tineretului din România a lansat o campanie prin care îndeamnă tinerii să iasă la vot duminică, la alegerile prezidențiale. Plus: harta județelor cu cea mai mare prezență a tinerilor în alegerile precedente

Consiliul Tineretului din România a lansat o campanie prin care îi îndeamnă pe tineri să participe la alegerile prezidențiale. Duminică, 10 noiembrie, se desfășoară primul tur al scrutinului prezidențial. “O…
Vezi articolul

BREAKING Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor

Doar unul din cinci elevi români în vârstă de 15 ani spune că poate interpreta soluții matematice în contextul unor situații din viața reală și doar doi din cinci spun…
Vezi articolul
Cum îți gestionezi emoțiile

Cum îți gestionezi emoțiile, când ești cu laptopul în brațe și copilul în spate? Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive: Dacă expunem copiii la reacții exagerate, suntem iresponsabili și ne jucăm cu sănătatea lor mintală. Ar trebui ca părinții să se poarte ca tatăl din filmul La vita è bella și să aibă mare grijă de seninătatea copiilor lor

Cum îți gestionezi emoțiile, atunci când ești cu laptopul în brațe și cu copilul în spate – situație care a devenit normă în multe familii, odată cu închiderea grădinițelor și…
Vezi articolul

INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  

„Lumea mă tot întreabă, îi va înlocui tehnologia pe profesorii de limba engleză? Nu, nu o va face. Nimic nu îi poate înlocui”, dar munca lor trebuie să se schimbe…
Vezi articolul