În container sau după-amiaza. Parte dintre părinții elevilor de clasa a VIII-a de la Colegiul Coșbuc din București, mutați pentru renovare la Mihai Viteazul, protestează față de condițiile în care învață copiii lor

3.612 vizualizări
Foto: Colaj Facebook si Edupedu
Lucrările de renovare sau consolidare a școlilor și grădinițelor au dat peste cap cursurile în numeroase cazuri, încă din prima zi de școală. La Colegiul Bilingv George Coșbuc din București, clasele a VIII-a relocate deja la Colegiul Mihai Viteazul se pregătesc să se mute din nou, pentru a învăța în 3 săli modulare amplasate în curtea liceului gazdă. Containerele au fost cerute de majoritatea părinților, însă nu toţi au fost de acord cu măsura temportară şi nemulţumiţii acuză primăria că sălile modulare aduse nu sunt branșate la apă și căldură și nici suficiente, astfel încât elevii să poată face orele intensive de engleză prevăzute în contractul școlar. De ce nu s-au făcut lucrările de consolidare în timpul verii?
  • Vezi în articol răspunsul primarului Sectorului 2, Mihai Mugur Toader, și al directorului Colegiului Național Bilingv “George Coșbuc” din București, Raluca Ivănuș
  • UPDATE: Reprezentanţii Asociaţiei Părinţilor din Colegiul Coşbuc au reacţionat – aceştia spun că 76 din 90 de părinţi au fost de acord şi au semnat pentru aceste containere şi pentru măsurile luate de şcoală ca să poată avea loc renovarea clădirii. Citeşte punctul de vedere în articol.

Elevii Colegiului Național Bilingv “George Coșbuc” din Capitală au fost mutați de la începutul anului acestuia școlar în Colegiul Mihai Viteazul, pentru ca la Coșbuc să înceapă lucrările de consolidare a clădirii expertizate cu risc seismic. “De ce lucrările nu au fost realizate în timpul vacanței de vară, așa cum am fost anunțați anul trecut?”, au întrebat o parte dintre părinți, care au sesizat Edupedu.ro cu privire la această problemă.

Salile modulare aduse in curtea Colegiului Mihai Viteazul din Bucuresti

Nemulțumiți de faptul că la Mihai Viteazul învață după-amiază și încheie orele la 19:30, părinții celor 3 clase de elevi de-a VIII-a au cerut 4 clase modulare în care elevii să își poată desfășura orele de dimineață, una în plus față de numărul de clase pentru orele de limbă engleză intensiv care sunt organizate pe grupe și necesită un alt spațiu, au declarat pentru Edupedu.ro mai mulți părinți. “Primăria Sector 2 s-a angajat la întâlnirea cu reprezentanții părinților că vor aduce 4 containere în care să se desfășoare procesul educațional în mod propice, dar ne-am trezit cu doar 3 containere, care nu sunt legate la apă și la căldură”, au spus aceştia, pentru Edupedu.ro.

Reprezentanta Asociaţiei Părinţilor, Gabriela Nistor, susţine însă, într-un punct de vedere trimis Edupedu.ro că “aceste construcții modulare au sisteme proprii de încălzire. Tot timpul căutăm vinovați, în loc să ne focusăm pe soluții.” Punctul de vedere poate fi citit integral la finalul articolului.

Ce spune primarul Sectorului 2, Mihai Mugur Toader: Inclusiv primăria obține foarte greu avize când este vorba de cultură, de documentații de urbanism și asta a fost problema
Mihai Mugur Toader / Foto: Facebook
Rep: De ce ați demarat lucrările acum, când începe școala, și nu în vară, mai ales că expertizarea clădirii și discuțiile despre necesitatea consolidărilor sunt vechi?

Mihai Mugur Toader: Discuția este de 50 de ani, pentru că școala a fost făcută prost, ca și construcție, și discuții și promisiuni au tot fost, de-a lungul timpului. Noi am inclus-o în primul lot de 15 școli. 14 le-am făcut. Aici nu am început din cauza avizelor. Inclusiv primăria obține foarte greu avize când este vorba de cultură, de documentații de urbanism și asta a fost problema. Dar, oricum, și contractul este atribuit, oamenii așteaptă să intre.

Rep: Vă referiți la constructori? Din partea lor au existat întârzieri?

Mihai Mugur Toader: Nu am ce să reproșez firmei de construcții.

Rep: Întârzierea a ținut și de faptul că guvernul a alocat fondurile târziu, la rectificare?

Mihai Mugur Toader: Nu a depins de rectificare. Nu are absolut nicio legătură cu finanțarea, finanțarea a fost făcută din surse proprii, din bugetul local, și banii au fost prevăzuți de la început.

Rep: De ce nu ați adus 4 containere, astfel încât să se poată derula și ora de bilingv?

Mihai Mugur Toader: Sunt niște săli de clasă modulare. Școala Americană este făcută numai cu astfel de clase modulare.

Rep: Dar acestea nu sunt branșate la apă și nici la căldură.

Mihai Mugur Toader: Sunt provizorii, o să aibă căldură și toate condițiile. Eu le-am promis părinților că în semestrul II se întorc și facem toate eforturile să se întoarcă în școala lor. Asta e situația acolo, clădirea necesită și consolidare, iar autorizațiile nu le-am dat noi, pentru că școala e în zonă protejată. Iar cu Ministerul Culturii și cu autorizația de la Primăria Municipiului București și cu avizele ISU a durat puțin.

Dar săptămâna viitoare am o întâlnire mai mare și vom demara lucrările. E o situație provizorie. Școlile sunt niște imobile la care lucrările sunt speciale.

La discuția cu asociația de părinți, dânșii au spus 3 săli modulare să punem, ca să fie puțin mai aerisit. Deci asta a fost înțelegerea cu părinții, atunci.

Părinții au fost nemulțumiți și acum 3, ani, și acum 5 ani, și acum 10 ani, pentru că școala arăta cum arăta, în permanență erau probleme cu terasa, cu mucegaiul. Dar o să vedeți că o să fie mulțumiți când o să ducem copiii înapoi și scoala o să arate cu totul altfel.

Rep: Părinții vă acuză că încălcați contractul școlar: lipsa celui de-al patrulea container face ca elevii să nu își pot desfășura orele de engleză. Vă așteptați la procese?

Mihai Mugur Toader: Suntem după 30 de ani de democrație, probabil o parte din părinți sau câțiva – pentru că discuția a fost cu asociația – pot să apeleze absolut inclusiv la instanță. Acum ce pot să spun? Ce dorim noi: dorim puțină întelegere, pentru că efectiv se fac eforturi din toate punctele de vedere

Rep: Dar cum le răspundeți de la întrebări: cum vor învăța engleză, când nu au săli modulare suficiente, și ce toalete vor folosi?

Mihai Mugur Toader: Nu am cum efectiv să le răspund la întrebări punctuale, lucrurile sunt destul de complexe. Este o mică perioadă de tranziție, până când o să putem să îi relocăm.

Ce spune directorul Colegiului Național Bilingv George Coșbuc, Raluca Ivănuș: Noi vom căuta soluții și pentru orele pe grupe. Există un hol pe care îl putem folosi
Rep: Care este situația acum, la Colegiul pe care îl conduceți?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Noi suntem relocați în incinta Colegiului Național Mihai Viteazul, cu clasele V-XI. Părinții elevilor de clasele a VIII-a au solicitat instalarea acestor construcții modulare și acestea s-au instalat în curtea școlii. Nu a fost vorba de 3 sau de 4 clase modulare. Sunt 3 containere și 3 clase de a VIII-a.

Rep: Dar cum își pot desfășura ei orele de engleză bilingv? Faptul că ei nu pot face orele de engleză bilingv este o încălcare a contractului de studii.

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Eu despre asta ce pot să vă spun? Noi căutăm soluții, dar în esență ideea este de a amenaja acolo ceva, în interiorul containerelor. Dar asta avem la dispoziție, termenul e limitat, vom sta până în ianuarie, deci este vorba de 3 luni și eu cred că nu va fi nicio problemă.

Rep: Pentru ce anume sunt lucrările? Este o clădire cu risc seismic?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Da, s-a făcut în trecut o expertiză și s-a constatat că există risc seismic și atunci clădirea de foarte multă vreme era prinsă în lucrările acestea, dar nu au demarat. Anul acesta, în sfârșit, s-au alocat fonduri și cu bucurie am primit această veste că urmează să intre colegiul în aceste lucrări de consolidare-reabilitare și modernizare și atunci am găsit, cu înțelegerea celor de la Mihai Viteazul, găzduire la ei. Noi să învățăm toți după-amaiza și la Facultatea de Instalații cei de-a XII-a. Cele 3 clase de-a VIII-a au insistat, și primăria a fost de acord, să le aducă aceste construcții modulare, pentru a putea învăța dimineața.

Rep: De ce nu au demarat lucrările în vară?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Lucrările nu țin de mine, ci de primărie. Eu am făcut în nenumărate rânduri apeluri la primărie să înceapă aceste lucrări și ele au tergiversat până totuși au ajuns la reabilitare. Dar vine și cu sacrificii.

Rep: De ce sunt doar 3 și nu 4 clase modulare, astfel încât să se poată derula și ora de bilingv?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Ele sunt 3, asta este. Atâta ne-au pus la dispoziție. Ele sunt în curs de finalizare cu montajul și noi o să căutăm soluția să împărțim o clasă – două, pentru că în Mihai Viteazul nu se poate intra dimineața.

Rep: De ce nu sunt racordate clasele modulare la apă și căldură?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Sunt convectoare electrice, dar apă nu, utilități nu. Copiii folosesc toaletele din incinta Mihai Viteazul, deci au acces la toalete.

Noi vom căuta soluții și pentru orele pe grupe. Există un hol pe care îl putem folosi, la intrare. Mai avem o săptămână la dispoziție înainte de a folosi clasele modulare, pentru că nu au terminat de montat. Ele sunt în curs de montare.

Rep: Din punctul dumneavoastră de vedere, cine poartă responsabilitatea acestui an școlar dat peste cap din punct de vedere administrativ?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Nu știu dacă întrebarea e ‘cine poartă responsabilitatea?’. Am căutat soluții și soluția a venit la Mihai Viteazul după-amiaza, însă cu bunăvoința primăriei s-au montat și aceste clase modulare. Am văzut că și în alte școli funcționează.

Rep: Ce le transmiteți părinților?

Raluca Ivănuș, directorul Colegiului “George Coșbuc”: Că pe 14 octombrie copiii o să intre în sălile modulare și, în ianuarie, conform primăriei, ne vom muta înapoi în Colegiul Coșbuc, cu programul obișnuit. Directorul școlii nu are nicio putere cu privire la lucrări, la autorizații, ele țin de primărie. Eu mi-am făcut datoria, să îi întreb când încep lucrările. Cred că și sistemul ăsta birocratic își spune cuvântul.

Gabriela Nistor, membru a Asociaţiei Parinţilor şi Reprezentanţilor Legali ai elevilor Colegiului Naţional “George Coşbuc” a trimis Edupedu.ro un punct de vedere pe care îl redăm integral:

“Suntem dezamăgiți de turnura pe care demersul nostru, asumat, a luat-o în acest moment.
Majoritatea părinților elevilor claselor a VIII-a, ne-am dorit că programul lor să fie de dimineață din mai multe considerente, printre care le amintim pe cele mai importante: timp pentru studiu, concentrare sporită, productivitate, odihnă.

S-a vorbit enorm despre orele de engleză care, liceu bilingv fiind, trebuie să respecte o metodologie. Cei 78 de părinți semnatari ne-am asumat lipsa lucrului pe grupe, conștienți fiind că materiile de bază sunt matematică și româna. La aceste materii elevii vor fi evaluați la finalul clasei a VIII-a , iar de notele obținute la aceste materii vor face diferența între rezultatele obținute la Evaluarea Națională.

De asemenea, se pune un mare accent pe lipsa toaletelor. Din fericire, avem copii care au reușit cu brio să treacă de stadiul claselor primare și se descurcă să folosească  toaletele din incinta liceului gazdă, Mihai Viteazu. Și ajungând aici, am vrea să mulțumim pentru eforturile pe care și elevii, dar și profesorii acestui liceu le depun, pentru bunăvoință, și îi asigurăm că nu este nici pe departe o situație pe care noi ne-am dorit-o, însă pe care trebuie să o tratăm cu maturitate.
De asemenea, s-a semnalat lipsa sistemelor de încălzire, lucru pe care îl  putem cataloga mai mult că o răutate, decât dezinformare. Aceste construcții modulare au sisteme proprii de încălzire. Tot timpul căutăm vinovați, în loc să ne făcusăm pe soluții.

Am avut concursul Primăriei Sectorului 2 care prin disponibilitatea și deschiderea viceprimarului, Cristian Popescu, ne-au ajutat în a amplasa aceste construcții modulare. De asemenea, dl  Gârbu, care s-a ocupat de programul de reabilitare a celor 14 școli din Sector, s-a implicat activ în a soluționa problema programului de dimineață prin găsire de soluțîi, nu de vinovați. Că liceul nostru a fost cel care a rămas ultimul pe listă, asta e, am tras lozul necastigator.

Dar de ce nu privim pe termen lung? De ce nu ne gândim că liceul Coșbuc este în starea în care se află de ani de zile, că de-a lungul timpului s-au perindat directori, primari și viceprimari care nu au făcut nimic. Din fericire anul acesta, au reușit să găsească fonduri, resurse ,așa că sperăm să ne mutăm cât mai curând posibil.Dacă nu vom reuși să ne întoarcem în semestrul 2, este cumva o situație pe care trebuie să ne-o asumăm cu toții. Din cei 96 de părinți, peste 70 au semnat că sunt de acord cu mutarea în construcții modulare pentru orarul de dimineață… Și insistăm. Acesta a fost scopul suprem, din motivele enumerate mai sus și multe altele încă.

S-au făcut eforturi imense de mobilizare și din partea conducerii liceului, nu doar din partea primăriei. Să modifici orarul presupune o muncă fantastică, o perturbare de ritm pentru mai multe clase, dar și pentru profesori. Doar că, dacă ai noștri copii, aflați în an terminal, au fost “sacrificați ” credem că avem dreptul de a fi puțin egoiști. Este un an important pentru ei. Au nevoie să stea focusati pe învățat, să aibă condiții decente, să aibă liniștea și confortul necesare pentru a avea rezultate cât mai bune la examenul de admitere.

Dorim să le mulțumim pe această cale atât doamnei director Ivănuș, care a răspuns prompt cererilor noastre, domnilor și doamnelor profesor care se mobilizează zi de zi și care ne susțin copiii, necondiționat, în acest întreg proces de schimbare, cu multă răbdare și înțelegere, domnului viceprimar Cristian Popescu, care a făcut posibilă găsirea unei soluțîi și tuturor părinților care s-au implicat activ în acest demers.

Suntem convinși că sunt și nemulțumiri, însă e greu să te exprimi față de o situație de care nici măcar nu știi că e bină sau nu, și să îți dai cu părerea doar pe supoziții.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele șase vulnerabilități ale profesorilor universitari identificate de Mircea Miclea: „narcisism universitar, retorită, indiferentism, gloriolă, riscofobie și multifrenie” / „Pot să ducă la dereglări majore și la nivel instituțional și la nivel de individ”

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească și fost ministru al Educației, a identificat șase vulnerabilități la care sunt expuși profesorii universitari în mediul academic, oferind exemple de unde…
Vezi articolul

EXCLUSIV Sondaj IRES: Guvernul și Ministerul Sănătății sunt pe ultimul loc în topul încrederii părinților în instituții cu privire la deciziile de începere a cursurilor. 80% din părinți vor să fie implicați direct în discuțiile locale

Guvernul este pe ultimul loc în clasamentul încrederii cetățenilor în instituții, atunci când vine vorba despre deciziile cu privire la desfășurarea anului școlar 2020 – 2021. Concret, 48% dintre părinții…
Vezi articolul